fishingeverywhere

Fish come in three sizes: small, medium and the one that got away

Harcsa,balin

2015 február 24, kedd

A tavalyi év végre megint erős volt a Körösökön. Soha annyi pockot, egeret nem láttam még, mint tavaly, így nem kellett nagy jóstehetség ahhoz, hogy az esték jók lesznek. Szerencsére már tavasszal, kora nyáron lejutottam és jó döntésnek bizonyult, mert ahogy mentünk bele a nyárba, úgy fogtam egyre kevesebbet, míg a legendásan jónak tartott szeptemberben megúsztam az estét 2 balinnal. Fura volt, de ugyanúgy, ahogy az egyik helyem 3 éven keresztül ontotta a halakat (le sem merem írni mennyi halat fogtam egyetlen este egy kb. 30-40 nm-es területről) és azóta egyet-egyet fogok onnan, (pedig nem hordtam el őket) tavaly az eddig jónak bizonyult július végétől-szeptember végéig tartó időszak adta a kevesebb halat. Az viszont maradt, hogy ahogy hűlni kezdett a víz előkerültek a nagyobb balinok (kb. 3 kilós volt a legnagyobb így fogott balinom tavaly)

Gyerekkorom óta járok ide, pont tavaly volt 25 éve, hogy először ezen a környéken pecáztam. :) Úgy látszik a tavalyi év a kerek évfordulók éve volt, mert a Balatonon meg 20 éve pergettem először. Az elmúlt években rengeteg minden változott, sajnos nem az előnyére. Az akkori halbőség nem tudom, hogy valaha is visszajön-e, de azért még mindig rengeteg halat lehet fogni a környéken, ha valaki veszi a fáradtságot és kicsit másképp pecázik, mint 25 éve :) Errefelé fogtam az első pergetett harcsáimat, itt álltam rá vagy tíz éve először a nappali felszíni balinozásra és az éjszakai felszínizésre. Ez a kedvenc módszerem, semmihez sem lehet hasonlítani azt a pillanatot, mikor a töksötétben egyszer csak felrobban a víz és az első taktusokból már tudod, hogy kisebb, vagy nagyobb balin, egy harcsa, esetleg egy jász verte le a csalit. Mint ahogy az is felejthetetlen, ahogy húzod a wobblert és a harcsa 5-ször megy neki és egyszer sem akad. Vagy amikor elhúz egy egér a csónak mellett, rányomod a fejlámpát és 2 méterrel utána úszik egy 4-5-ös harcsa, majd 20 méter múlva úgy szedi le az egeret, hogy abból semmi sem hallatszik. Vagy amikor látod, hogy több mint tíz harcsa nyomja keresztben a két part között, megállsz tőlük 20 méterre a csónakkal bedobod közéjük és már az első dobás beesőjét agyonveri az egyik. Majd miután visszaengeded a következő dobásnál is beesőre jön a következő. Tavaly elvittem a barátnőmet is egy éjszakai pecára és az első kapása mi is lehetett más, mint egy csónak melletti balinkapás, ami beterített bennünket vízzel. Azt a sikítást... :D Ez még nem akadt meg, de tíz perc múlva megfogta az első balinját. A tavalyi év volt eddig harcsázás szempontjából a legeredményesebb: 26-ot fogtam. A legjobb estémen 6 harcsa és 7 balin jött. Ennek nagy része a 2-3 kilós kategória volt, aztán pár 4-es, 5-ös is becsúszott a legnagyobb pedig egy hármas-körösi 12 kiló körüli volt. Tavaly sajnos a Dunán nem fogtam harcsát, az elmúlt 3 évem ebből a szempontból nem volt sikeres, pedig előtte...

Volt 4 intenzív estém nyár elején, akkor fogtam meg a halak nagy részét. Az első két este fenomenális volt, nagyon ment, annyi harcsát még sosem láttam víztetőn, mint akkor. 3. este vendégem volt, persze azon az estén fogtunk a legszarabbul, talán 4 balin jött. Mondjuk ehhez hozzájárult szerintem, hogy ketten horgásztunk a csónakból és nem volt rutinos ebben a műfajban. De az utána következő este megint nagyon jól sikerült. Egy olyan részen találtam meg őket, ahol addig még nem is nagyon fogtam és itt volt 2 nagyon erős fél órám. (mondjuk 8-9 éve nagyon erős esték voltak, szinte 0 üresjárattal) A 4 nap legnagyobb harcsája is itt jött, kb. 5 kiló volt. Nem szarozott sokat, úgy verte agyon 5 méterre a csónaktól a csalit, hogy még én is majdnem kiestem a csónakból :D Sajnos az akkori telefonomat beleejtettem a vízbe nyár közepén, így a képek nagy része oda lett. Így a balinokra nem is emlékszem mennyi jött, de 40db körül fogtam, plusz egy szép jász.

 

 

Utána már időm sem nagyon volt, még egy élő-körösi egész estés peca fért bele, (itt jött a szezon legnagyobb harcsája egy kisebbel, meg 7 balinnal) meg talán 2 este holtágon. Aztán még szeptember végén tettem egy kísérletet, de "csak" 2 balin jött éjfélig, szóval csónakból ki, átmentem egy másik vízre. Aludtam egyet a kocsiban, nem is sikerült hajnalban felkelnem, csak 8 körül. :D Jött egy kisebb süllő, meg sügér gumira, de harcsa nem, pedig tudtam, hogy kell ott lennie fekvő harcsának. Hiába cserélgettem a gumikat, nem ették meg. Aztán eszembe jutott, hogy van nálam nehezebb kanál... :) 2. dobásra jött egy 70 cm körüli, 2 óra alatt volt 5 kapásom, abból sajnos csak kettő jött ki, (persze a jobbak maradtak le) meg egy méret körüli csuka. Aztán mennem kellett, ez volt az utolsó pecám ott idén :(

A bejegyzés trackback címe:

https://fishingeverywhere.blog.hu/api/trackback/id/tr7113616316

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Barnabás.. 2018.01.30. 22:05:36

Olvasva, ezt már úgy mennék. Ugranék csónakba, várva a sötétedést, fülelni a hangokat, figyelni a felszínt... Hmmm... :) csúcs pecák ezek.....

bandita11 2018.01.31. 12:54:00

Ne is mondd... Már várom a nyarat! Hátha idén újra jó év lesz ;)

fishingeverywhere

Két megszállott pecaőrült-pergetőhorgász. Duna,Tisza,Körös,csatornák, Balaton.

Friss topikok

süti beállítások módosítása