fishingeverywhere

Fish come in three sizes: small, medium and the one that got away

Pazar szezonkezdés és a jótanács: Ne legyetek olyan hülyék mint én és felejtsétek el a fluoro előkét!

Kicsit hosszú cím, de okos ember más kárán tanul, a hülye meg a sajátjából sem. Ez esetben nem vagyok büszke rá, de én most a második kategóriába tartozom. Azért adtam ilyen hosszú címet, hogy Ti az én káromon tanulhassatok. :D Évekkel ezelőtt megfogadtam- mikor egy nagyon jó csukám ment el fluorocarbon előkéről- hogy soha többet. Sőt! Tavaly is elvitte egy nagyon jó csatis csuka az egyik kedvenc csalimat szintén fluororól. Szóval ez már kétszer megtörtént velem és most harmadszor. Három a magyar igazság ugye... Hehe! :/ A kedvenc horgászboltosomnak már mondtam, hogy ha legközelebb ilyen előkét lát a kezemben, akkor üssön le... :D Azért ne aggódjatok, lesz mit mutatnom. :D

Szóval: szabadult a csuka. Nekem ez pirosbetűs ünnep minden évben. Hála az égnek az elmúlt pár évben össze is jött az ünneplés rendesen. Idén is valami ilyesmire készültem, ezért vasárnaptól keddig terveztem be egy balatoni túrát, amit végül megtoltam egy nappal. Sok halat nem fogtunk, de ami kijött, az mind emberes volt és még nagyon sok elment.

Vasárnap érkezés után kerestem a tempót, a csalit, de 8 fokos vizet mutatott a hőmérő, szóval nem voltak ideálisak a viszonyok. Még délelőtt volt egy nagyon jó halam, persze lemaradt, aztán délutánra meglett a recept: végletekig kikönnyített gumik, csak az esőre kapás. Ám szinte egyáltalán nem akadtak, ami akadt az meg persze leverte magát gyorsan. Egy jött ki a lábamig, az olyan 3,5 kilós lehetett, de az is olyan szájszéles volt, hogy az első pörgésre kiakadt. Vagy 10 kapásig jutottam, de halas nem lett a kezem, viszont voltak akcióim, így láttam esélyét, hogy még jól is alakulhat a túra. Másnap a fél napom elment a kocsi nyűgjével, aztán délutánra csatlakozott egy cimborám, meg a haverjai. Több helyet is bejártunk, akasztottam is egy nagyon komoly halat megint, de pár másodperc után ez is lelépett. Iszonyatosan vékonyan ettek, amit megakasztottunk (ha megakasztottuk) az is csak másodpercekig volt meg. Ha csak én jártam volna így, akkor azt mondom pech, de mindannyian ugyanazt éltük át. Aztán a harmadik helyen nagyon komoly veresszárnyú tömeget találtunk (valszeg íváshoz készültek) hatalmas 40 centis példányokkal. Hol lenne csuka ha nem itt? És elsőre be is bombázta egy nagy a cuccom. Gyorsan kivettük. Talán méter nem, de 90 pluszos biztos volt a lelkem. Aztán cimbinek volt egy kikövetése egy kicsit kisebbtől és az ő haverja fogott beesőre egy szép 3,5est. Én aznap már nem nagyon erőltettem, megvolt amiért jöttem.

Másnap ismét több helyet is megnéztünk, aztán csak visszamentünk az előző napi nyerő spotra... A veresek még ott voltak, így reménykedtünk, hátha nem csak egy nagy állt rá a keszegekre. És ismét működött a placc. Először a haverom csapott ki egy jó ötöst, majd 5 perccel később nekem jött egy hatalmas a semmiből és vitte el a nyerő csalimat előkéstől-mindenestől... :/ Már majdnem vettem ki a csalit, amikor feltűnt a méter feletti csuka, ráfordult és azzal a lendülettel indult is el a mélybe. Bevágtam, aztán kellett két másodperc mire realizáltam mi történt. Mint a kés úgy vágta el az előkét a szája széle, szinte ellenállás nélkül. Képzelhetitek mit éreztem... Pláne úgy, hogy kifejezetten a nagyok ettek és egy-két kapásunk volt, mint előző nap. Hát elég cifrákat káromkodtam... :D Utána talán kapás sem volt több. Az előző két napon felbuzdulva aztán ráhúztam még egy napot, de akkor már nem ettek a nagyok, vagy mi nem találtuk őket. Egy 50 körülit fogtam és ennyi volt a túra.

A magyarázat is megvolt, miért ettek ennyire lassan és óvatosan. Még feküdtek lent, az összes amit fogtunk halpiócás volt. Nagyon nehéz volt kimozdítani őket.

Hasonló jókat!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bandita11 2019.04.08. 20:34:57

@Balán Attila: kösz, de tele vagyok vele...

Barnabás.. 2019.04.09. 22:20:34

Gyönyörű vörösszárnyúak..... :D Gratulálok!!

bandita11 2019.04.10. 09:48:16

@Barnabás..: :D a felmenőik nevében is köszönöm! :D

Pinnyédi Pecás 2019.08.22. 07:31:47

Nagyon szép! Hanyas fluoro előke ez, amit leharapott a beste? 50-est már nekem is harapott el, de 0,74-est még soha.

bandita11 2019.08.22. 13:50:09

@Pinnyédi Pecás: 0,84es vagy 0,88-as volt. már nem emlékszem. és nem az első. ezt telibe láttam, mint a kés úgy vágta el. még a hal súlyát sem éreztem mikor bevágtam. nagyobb volt, mint ez

fishingeverywhere

Két megszállott pecaőrült-pergetőhorgász. Duna,Tisza,Körös,csatornák, Balaton.