fishingeverywhere

Fish come in three sizes: small, medium and the one that got away

Pár balatoni kör

A Balaton 18 éves korom óta kisebb-nagyobb megszakításokkal szerves része az életemnek és ez már így is marad. Itt a nyár, ilyenkor gyakrabban bukkanok fel a tó partján, bár általában nem a peca az elsődleges. Az elmúlt pár hétben voltam 4x, abból 3x pecáztam is. Fogtam mindig, bár a körülmények egyszer sem voltak ideálisak. Ilyenkor mindig a csuka a célhal, így volt ez most is. Az utolsó alkalommal viszont a balinok annyira aktívak voltak, hogy nem tudtam ellenállni és elcsábultam.

Első alkalommal 3x10 percem volt napközben, rekkenő hőségben, strandolás mellett pecázni. Nem nevezném ideális körülményeknek. :D De! Már többször tapasztaltam, hogy nyáron egész nap eszik a csuka. Sokkal kevésbé érzékeny az erős napsütésre, mint mondjuk ősszel. Valószínűleg amiatt, hogy ebben az időszakban nagyon ritkán tisztul le a víz, állandóan zavaros, míg szeptember-októberben néha szinte akváriumban kell pecázni. Ősszel különleges körülmények kellenek ahhoz, hogy egész nap egyenek, plusz még a nagyok is előbújjanak. Mint mindig mikor zavarosabb vízben pecázom rájuk, előkerültek a nagy vibrációjú vagy nagy vizet mozgató, nagy testű csalik. Egy szó mint száz minden 10 perces etapban fogtam egy csukát. 3 különböző csalival, szóval ettek rendesen... Az ilyenkor jellemző méret jött: a legnagyobb olyan 50 körüli volt. Fun fact: ilyen kondíciók között még nem fogtam nagyobbat, csak ez az egyenméret jön, de ezekből akár egy óra alatt 6-7-et is fogtam már.

A következő kör kajakból történt. Pont kifogtam egy frontbetörést, a hajnalban még szép tiszta víz percek alatt zavarosodott be. Aztán olyan szél támadt, hogy már jött be a víz a kajak orrán, így jobban láttam kimenni. Felcuccoltam a kajakot a kocsira. Gondoltam átnézek egy kikötőbe, hátha... mire mindennel végeztem természetesen elállt a szél. :D mondtam magamban rendesen... :D Ja! Közben 5 perc alatt 2 x megfogtam egy kisebb csukát ugyanazzal a csalival. Most ez két halnak számít, vagy egynek?: :D Átmentem a kikötőbe, de persze semmi, így még egyszer nekiugrottam és egy másik helyen amit még nem horgásztam leraktam a kajakot. A víz széle egész tiszta volt, de ahogy a kiszemelt részre értem tiszta tej volt az egész. Itt értelmezhetetlen a kakaó színű víz, mert a felkavart iszaptól szinte fehér tejszerű lesz a Balaton. Mindegy. Ha már itt vagyok csapassuk. Jóval több hal volt ezen a részen, mint a korábbin, de összesen csak egy csukát tudtam szájon vágni. Legalább ez már egy kicsit szebb volt olyan 55-ös. Viszont egy gyönyörű balin is odadurrantott a csalinak szemre jó 4 kiló körüli böszme volt, a beesőt verte le a nádtőnél, de nem akadt... Ez az én formám.

Utolsó alkalommal a csukák passzívak voltak, viszont láttam egy balinrablást dobástávon belül. Na mondom akkor hajrá. Csalicsere és elsőre telibeverte... jó 2,5-3 kiló körüli balin volt. Utána pedig egész beindultak, felszíniztem, de csak 4-5 kapásom volt és egyik sem akadt. Közben néha azért dobtam csukára és egyet fogtam is a zavaros vízben.

Volt 3 dunai próbálkozásom is közben, abból 2 terített betli, az utolsón meg fogtam egy kisbalint, meg akasztottam proppal egy nagyot, de persze leakadt. Ugyanazt a helyet erőltettem, mert júliusban jó szokott lenni. Egyhalas pálya ilyenkor, de azok rendes halak, nem egyszer rohangáltam utánuk már a kövezésen felemelt bottal. :D De idén vhogy más és nem tudtam elfogadni. Erőltettem, pedig nem kellett volna. Látod Attila? Nemcsak kivárni, elérni és visszatérni kell tudni, hanem elengedni is. :D Dehát erről szól a peca, nem? Felkészülten, jó időben, jó helyen... Ezekben az esetekben az első talán megvolt, a másik kettő már aligha.

Ja! És igen az első alkalommal megint lusta voltam drótot kötni... Itt jönne egy facepalm... :D

Nektek jobbakat!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mosoni Horgász 2019.08.08. 14:09:48

Örömmel töltött el, hogy az egyik balatoni kiruccanàs alkalmával össze is futottunk. Végre személyesen is találkoztunk. Noha én akkor bot nélkül voltam, mégis jól esett látni ahogy dobàlsz, nézegetni a szép csukarágta csalijaid, szót váltani, feltöltött, s jó érzés visszagondolni a nyàr eme pillanatára is!

Balán Attila 2019.08.08. 17:02:57

Nem vennék rá mérget, hogy végleg elengedted!!!

bandita11 2019.08.09. 12:28:26

@Mosoni Horgász: Köszi Csaba! Én is örülök, hogy végre összefutottunk. Még ha nem is "hazai vizeken" voltunk... :D

bandita11 2019.08.09. 12:29:04

@Balán Attila: pedig most egy darabig igen. Aztán lehet jövő héten ránézek mégis :D :D

Barnabás.. 2019.08.12. 06:46:07

A foltelemzés után megállapítom, hogy nem ugyan az a csuka, így mindenképp kettőnek számít.... : ) de jót nevettünk amikor és ahogy mesélted... :D

bandita11 2019.08.12. 14:41:06

@Barnabás..: néztem a képeken én is. DE! pont ott volt egy horog ütötte lyuk az orrán, ahová az előző akadt. Valszeg másképp esett rá a fény, vagy nemtom...

fishingeverywhere

Két megszállott pecaőrült-pergetőhorgász. Duna,Tisza,Körös,csatornák, Balaton.