Tegnap dunai csukázást terveztem. 2 opció volt, az egyik mellett az szólt, hogy a közelben ott egy másik holtág is és ha végképp nem megy ott sem, amellett még egy príma balinos pálya is, ahol este még el lehet egy-egy süllőt is csípni. Így a másik holtágat majd legközelebb nézem meg. A terv az volt, hogy hajnalban startolok, de hulla fáradt voltam, így 9 órás érkezés lett belőle. A víz kicsit zavarosabb volt, mint számítottam, ez azért nem jó, mert a 2-es víz itt már sekély pályának számít. Itt is érvényes az, hogy minél tisztább a víz, annál eredményesebb a csukázás. Mivel a nagyobbak bent állnak a mélyben akár 4-5 méteren nagyon nehéz meghorgászni, a csalikat a kívánt mélységben tartani. A zavaros víz még csak rátesz erre, ilyenkor tényleg az orruk előtt kell elhúzni.

Sokáig a nehéz kanalakat erőltettem, aztán kimentem a sekélyre, de semmi és megint csak semmi. Dél körül váltottam gumira, de szintén semmi. Már mentem kifelé, mikor eszembe jutott, hogy félig vertikálisan, félig sleppelve próbáljam meg. Kidobtam a csalit, és két-három méterre,  magam mögött vontattam és 5-10 másodpercenként beleemeltem. Talán 50 métert tettem így meg, mikor az egyik emelésben benne maradt a bot, de szinte azonnal el is engedte. :( Pedig jo halnak tűnt, az addig érintetlen relaxot meg is csócsálta rendesen. Nem sok hiányzott, hogy elvigye a gumihal farkát.

Ezen felbuzdulva maradtam még és beletettem vagy plusz három kilométert a lábamba. Egy akcióm volt még, az meg is lett, egy méretkörüli kis fikamatyi teljesen beszippantotta a gumit. Én nem tudom hogy csinálják ezt, de mindig a kicsikkel van a legtöbb baj. :D már fárasztás közben láttam, h mélyre szippantotta, ezért óvatosan fárasztottam. Kicsit vérzett, de kopoltyúfedő felől megoldottuk, egy szilvány sem szakadt le, mikor visszatettem már nem is vérzett, gyorsan el is úszott.

Az alacsony vízállásnak hála, rengeteg hódvár bejárata láthatóvá vált, 4-et találtam.

Dobáltam még, de nem történt semmi, ezért pakoltam és irány a másik holtág. Útközben kajáltam, kávéztam, szóval nem kapkodtam el. A másik holtág azonban zavarosabb volt az elsőnél is, szántam rá fél órát és irány az élő balinozni. Ide ilyen vízállásnál nem jutottam volna be, így a belly jó szolgálatot tett. Bukott át a víz a kövön, nyüzsgött a kishal, de balinoknak nyoma sem volt. Még épp csak kipakoltam, mikor megjön egy csónak full gázzal és beáll alám 15 méterre. Sosem értettem ezt, ha valahol horgásznak már és én oda akartam menni, akkor inkább megyek másik helyre, nem állok a másik nyakára, pláne nem csónakkal. Fennhangon meg is kérdeztem, h a fasznak kell full gázzal beállni, mire az egyik vmi olyasmit mondott, h nem zavarja el a halakat. Ok! :D ahhoz képest szerintem szarul álltak be, én biztos máshova horgonyoztam volna, de mindnyájan mások vagyunk... :D 20 perccel ezután pár méterre tőlem egy alig érezhető ütés, majd egy nagy burvány jelezte, h egy jobb balin megnézte a csalit. Kb. 5 perc múlva, meg két méterre tőlem a semmiből előtűnve ahogy szoktak agyon is ütötte egy formás kettő pluszos. Kicsit tornáztunk a köveken, aztán már mehetett is vissza. :)

Ezután pozíciót váltottam, sodrásnak felfelé dobáltam. Először egy jóféle burvány a csali mögött jelezte, h arrafelé is laknak balinok, majd bebizonyosodott, h nincs rossz dobás, ha vízben landol a csali. Egy belógó fa végét céloztam, de vagy egy méterrel beljebb landolt a csali, majd indítás után picit nehezebben jön. Egy 30 centi körüli gyerek csimpaszkodott rá.

Volt még egy ütésem, de nem akadt. Mindez kb. 15 percen belül. A srácok közben odébbálltak, great! A következő halam nagyon látványos akcióval érkezett. Húztam a csalit és egy lavórnyi burvánnyal fordult utána, de semmi akciót nem éreztem, csak láttam, h utánafordul, majd még éppen próbáltam feldolgozni, h nem lett meg, mikor bepótolta az előbb elmaradtakat és egy embereset odacsűrt. Izmozott egyet az elején, ezért azt hittem, jobb lesz mint a másik, de mire kiért egy jó másfelessé zsugorodott. Láttam, h csak az imádság tartja. Pont odáig értem a gondolatokban, h öcsém ma peches napod lesz, mert rég ettem haltepertőt, meg egyébként is, lassan én leszek a halak védőszentje olyan rég nem hoztam el halat, mikor csapott egyet és pá! mégiscsak szerencsés napja volt... :D Rablás közben alig, de tényleg, talán ha ötöt láttam. És hol van még a szürkület! Hát megjött, de kár volt! Ezután már nem volt akcióm semmire. Piszok fáradt vagyok a sok úszkálás kivett belőlem rendesen. És még egy kilométert tempózhatok vissza! De most már megvárom az estét. Ideálisak a körülmények, rengeteg a kishal, meg is jönnek a süllők. Egy rablásra rádobok meg is van. Kicsike, éppen méretes, megy vissza.

Aztán megjön a világ legnagyobb kirándulóhajója, rendbe is teszi a pályát vagy fél órára, azt már nem várom ki, pakolok. Még jó, h tettem be wobblereket is, különben nagyon rossz napom lett volna, így a balinok megszépítették. :)