Minden horgász szereti megmutatni milyen halakat fogott. Én sem vagyok kivétel. :P A csukák mindig kiemelt helyet foglaltak el a célhalak között, mint elég sokan én is velük kezdtem a pergetést. Talán 13 éves voltam, mikor a célre teljesen alkalmatlan bottal kimentem az akkori egyesületi vizünkre egy októberi napon és a korlátozott csalikészletemmel nekiálltam pergetni. Ez egy 170 hektáros tározó, ami a szélén jó sokáig elég sekély, gyakorlatilag egy nagy teknő, limitált parti haltartó hellyel. Egész nap dobáltam lelkesen és délután egy abu tobyval megfogtam életem első csukáját. Még apám sem bízott benne, hogy fogok halat, így amikor jöttek értem büszkén mutattam meg ha jól emlékszem 48 cm-es halat a bilincsen. Valahogy így kezdődött, aztán folytatódott a minitvinyós sügerezéssel a Körösön. (fogtam vagy negyven darabot egy délelőtt, igazából nem is tvinyó volt, hanem egy tube. meglepő módon lehetett kapni az otthoni pecaboltban. beépített kb. 3 gr-os fejjel. vagy 25 évvel ezelőtt. :D mostanában a relaxnak láttam szinte ugyanolyan méretű tube csaliját, de ez súly nélküli.) és így tovább. Csukából egész szép portfólió összejött az évek alatt, megmutatok párat. 2006 előtti halakból sajnos csak egy van ezen a gépen. Természetesen az élővízi mindig értékesebb nálam is, de egy jó csukázásért hajlandó vagyok zárt tavakra elmenni. De azok akkor legyenek tényleg nagy vizek, ahol agyalni kell a jó halért és menni.

 

2007. december 2-án fogtam egy Duna holtágon mustársárga mann's gumihallal. Második dobásra jött, a haverom még javában reggelizett a csónakban. Miután akasztottam, két falatban nyelte le a maradék szendvicset. :D 4,5 kiló volt.

Ez egy 2008-as csuka. Május1-én fogtam egy Körös-holtágon, szintén mustársárga mann's gumival. 5 kiló körül volt.

Ezt 2006. május 20-án fogtam, az erősen áradó Dunán, holtágon. Kerestem azokat a részeket, ahol állt a víz, mert ömlött be a szennyes ár a köveken. Az érdekessége, hogy 10 perc alatt 3x akasztottam meg. Először még előke nélkül, gyakorlatilag 3 mp alatt elvágta a zsinórt. Éreztem, hogy jó hal volt. Előkét kötöttem és bár nem volt semmi reményem benne, hogy még egyszer odavág elkezdtem dobálni egy cdj-9-et. Talán harmadikra leverte, kitéptem a gazból, de a kis horog nem jól tartotta és a lábam előtt kiszakadt... Dobáltam tovább, de semmi reakció. Lecseréltem a cdj-9-et egy gipora és elsőre leverte! A nagyobb horog már jól tartotta. A képen látszik, hogy mellkasig vizes vagyok, mert rátekerte magát vmire és akkor már úgy voltam vele, hogy kiveszem, ha megdöglök akkor is! :D Egy hét múlva visszamentem és az első csalit megtaláltam az iszapban tíz centi zsinórral.

Ez talán a legszebb, mégha nem is a legnagyobb csukám eddig. 2008. 10.24-én fogtam egy Duna-holtágon. Sleppelve 6m-es vízen mann's gumival. Se nem centiztem, se nem mértem a súlyát. Vhol 8-9 kiló között lehetett és olyan 90-95 cm. Sajnos a kép nem adja át a színeit, gyönyörű színekben játszott... Talán egyszer még sikerül nagyobbat fognom, de 4-5 éve teljesen kimaradt nálam a dunai csukázás. Meguntam az egy-kéthalas napokat, abban a kevés időben ami a horgászatra jut  manapság jobban favorizálom az olyan helyeket, ahol mennyiséget is lehet fogni. Lehet idén azért teszek majd egy próbát megint.

Ez egy 2003-as csuka. Egy tározón fogtam egy sima fehér tvinyóval. 8,9 kiló volt. Sok minden már nem jut eszembe róla, talán csak az, hogy fateromtól kaptam egy pergetőbotot, ez volt az első hala. Mondtam is neki, hogy minden peca előtt kérek egy újat... :D

Ebben a képben benne van minden, miért is rossz, ha az ember egyedül pecázik, a hal eszik és már tennéd is vissza, csak újra dobhass, de azért csak le kellene fényképezni. Tavaly őszi balatoni 5,5-es. Nem este készült és még csak nem is reggel, de akkor ott így sikerült, a kevés fénynek pont nekem háttal lőttem, meg a hal sincs benne teljesen...

Ezt egy olyan bányatavon fogtam, ahol nem ritkák a 20 méteres mélységek sem. Reggel az első dobásra jött :D annak a nagyméretű tvinyónak a fehér tesóját ette meg, ami a tiszai beszámolóban volt. Teljesen eltüntette. Talán ez volt a legnagyobb csukám eddig, nem mértem de azt gondolom túl volt a 9 kilón. Gondolhatjátok miket gondoltam, hogy majd mennyit és mekkorákat fogok aznap (egyedül voltam az egész tavon). Erre 15 percre rá odaért egy front óriási széllel és még egy csoffadt 50 centi körülit tudtam a nap folyamán kiimádkozni... :/ A kép szintén az előzőekben leírt iskolapéldája. Sietek, mert már dobni akarom a következőt, de azért lőjjünk róla egyet... :D Hát így!

Ez a legnagyobb felszínivel fogott csukám. Talán 3 éve fogtam super spook juniorral. Már majdnem besötétedett. Egész nap erőltettem a felszíniket, de azokhoz nem nagyon nyúltak hozzá, csak mással fogtam napközben. Aztán szürkületben újra elővettem és minden dobásra hal. 15 perc alatt talán 4-et fogtam, ez volt a legnagyobb, meg volt rengeteg rávágásom, meg pár lemaradt halam. 5 kiló körüli volt. Tudom nem szabad ilyet kijelenteni, de gyanítom nem lesz többet ilyen 15 percem felszíni csukázásban. De ne legyen igazam! :D

Ez pedig a legnagyobb Dunán felszínivel fogott halam. Egy holtágon jött 2011.05.16-án. Két hínárfolt között vezettem a csalit, amikor egy szaltóval lerendezte a csali sorsát. Ezért imádok felszínizni. Ő nem volt gigászi, úgy négy kiló körül volt, de a Dunán nem fogtam még felszínivel hasonlóan nagyot.

Ezen kívül még számos 4-5 kiló körüli a portfólióban, de azokat zárt tavakban fogtam, így még ha jól is néznek ki, nem érnek annyit, mint a természetes víziek. 3-4 kilós dunai, balatoni is szép számmal akadt. A 2003 előttieket meg elő kellene ásnom, de azok ráadásul nem jó minőségűek. Akkor még nem volt annyira elterjedt a digitgép.