Félelmetesen keveset pecázom ezen a nyáron... :/ Ez van. Lement a június, ami pedig az egyik kedvenc évszakom a pecában a nagyvizek miatt és összesen a tiszai két estés pecával együtt 4x horgásztam (egy Duna, egy Balaton, két tiszai este). És jönnek a kisvizek, amit utálok, mindig csak szenvedek ilyenkor... Többször leírtam már, nekem a nagyvíz az ideális, kisvíznél vhogy nem érzem a halat, néha bejön, akkor jönnek szebbek, de többször vetődöm ilyenkor árnyékra, mint általában. Főleg a süllőkkel van problémám, balin azért általában jön-jövöget. A harcsa nekem július 1 után olyan a Dunán, mint a fehér holló. A legkésőbbi amit fogtam, az június 26-án jött. Ha megy a hal a Körösön, akkor persze más a helyzet, olyankor más nem is nagyon játszik, imádom az efféle pecát. De a saját tapasztalataim alapján idén el lehet felejtenem a tizen-huszondarabokat egy este, vagy én csinálok vmit nagyon bénán.... Tegnap vittem a belly-t, először egy belly-boat-os csorgásra gondoltam egy még általam nem horgászott holtágon, de aztán győzött a kényelem, meg a nagy szél meg nem tetszett a rohadt sok varsa és mentem az élőre, ahol meg extra alacsony víz fogadott. Hehe! Cseberből vederbe... :D

Mikor kiértem egy öreg akkor pakolt, beszélgettünk pár szót, szidta a helyi halászokat. Állítólag idén amit még lehet le fognak szedni a vízről. :/ Mesélt a süllőtilalomban kirakott varsákról, minden bokor alá beraktak egyet, egy alig másfél kilométeres részen volt vagy 40. Azt a holtágat amit horgászni akartam, azt csak idén 3x fogják meghúzni, a legvégén ősszel, miután leeresztették... És most is láttam partról szem előtt lévő helyen vagy 10 varsát. Ikra se marad jövőre. Nyilván a helyi legendákat mindig érdemes fenntartásokkal kezelni, de ha jól tudom a Tiszán a Kisköre alatti részen már idén nem is halászik a halász, itt viszont nagyipari varsamennyiség volt kint végig...

 

Ennél a kis színesnél csak az volt durvább, miután megnéztem a placcot, és elkezdtem kipakolni a kocsiból és mire visszaértem egy öreg a másik oldalról jött és tehetséges versenyzőhöz méltóan úgy pakolt le és ki, hogy a legjobb helyet lehetetlen legyen dobni. Nem baj, estére úgyis elmegy. Kb. 20 perc múlva fogott egy 20-25 cm-es süllőt kishallal, vagy szelettel. Mikor már egy fél perce cibálta a gyomrából a horgot, odaszóltam neki, hogy a faszért nem vágja el? Mondjuk akkor már mindegy volt... Vmit dünnyögött, még basztatta vagy egy percig, aztán egy laza mozdulattal lebaszta a part szélére... Szóltam, neki megint, hogy ezt jó lenne abbahagyni, ekkor a bot spiccével kezdte piszkálni a süllőt, hogy visszamenjen a vízbe... Baszd meg! Nem volt kérdés, hogy mi lett volna a sorsa, ha nem vagyok ott, de így is ez lett szerencsétlennek. Na de a legdurvább most jön. Éjszaka, mikor ott lementem a partra megtaláltam az utolsó kövön a döglött süllőt ÉÉÉÉSSS! félig letépte a fejét, hogy ki tudja venni a horgot. Ilyet én még nem is láttam. És akkor osszunk-szorozzunk vajon mennyi növendéksüllő tűnhet el minden évben így, illetve mennyi pusztulhat el a kifordított belei miatt...

 

Na de peca! A terv az volt, hogy még világosban balin, aztán szürkületben süllő és ahogy teljesen besötétedik balin-harcsa lesz a cél. Gyorsan kicsaptam egy kisebb és egy nagyobbacska balint, plusz még volt két rávágásom, meg egy 2-3 kiló körüli a lábamnál vert oda a csalinak, de semmi. Aztán elkezdtem felszínizni és igen jól szórakoztam annak ellenére is, hogy egy halam sem akadt meg... Volt vagy tíz akcióm. Ütötték verték a kisebb wtd-t, de egyik sem akadt rendesen. Egészen addig, míg a kő előtt egyszer csak vmi leszívta a csalit, bakker süllő! Igaz, hogy picike, de süllő wtd-re, azért ilyet sem minden héten fogok. :)

Csalicsere, ssr-9-re volt még egy kicsit nagyobb süllőm, de a lábam előtt verte le, el is ment. Vártam az éjszakát, reménykedtem harcsában, de csak a nagy nihil volt.... 1-ig kitartottam, 0 mozgás, 0 rablás. 1 kapásom volt, vmi csoda folytán most oda is ragadt. Kölyökbalin :/ Hajnalban keltem, bár ne tettem volna. WTD-re kétszer odanyúlt és ennyi. Mostanában a hajnalok nekem nem jönnek be...

A volt jobb, és lesz rosszabb pedig arra vonatkozik, hogy ambivalens érzéseim voltak utána. 4 hal az 4 hal, és volt rengeteg akcióm, de mégis hiányzott egy igazán jó hal, amivel lehetett volna sportolni. :D Persze a legközelebbi betlin meg összetenném a kezem ezért a pecáért... Mind1, ez már az én hülyeségem, biztos a kevés peca okozza.