Visszatértem. :D Talán december 30-án horgásztam utoljára, Milánnal. Igazi mocsok idő volt viharos széllel, nem is fogtunk semmit. Közben zajlott az életem, tilalmak is voltak, engedély sem volt (így utólag is csókoltatom a Mohoszt. Sokáig az volt a kommunikáció, nem lesz országos, így első körben megvettem a budapestit, persze azóta kiderült lesz országos jegy. Gondolom a megvásárolt területi jegyet nem számítják be. :D Na mind1! Több is veszett Mohácsnál, de azért na...) Már olyan elvonási tüneteim voltak, hogy el is terveztem, hogy a csukatilalom után elmegyek vmi jó csukás vízre több napig és jól kihorgászom magam. Ki is néztem a tavat, egyszer már horgásztam itt, fogtam csukát, balint szépen, meg láttam egy gigantikus méretű döglött csukát volt vagy 150 cm farokúszóval együtt. RIP. Mielőtt feladta egyszer igazán kifoghattam volna... :D Szóval egy hete leszerveztem a túrát. Windguru gyönyörű időt mondott frontmentes, 0 szél, hawaii... Aztán ahogy közelebb jött az időpont úgy változott az időjáráselőrejelzés is. Először csak szerdára mondta a szelet, aztán keddre, aztán hétfő reggelre. Hogy rogyjon rá az ég az időjárásfelelősre! Megint! :D Mindegy azért elmentem. De minek...Vasárnap este megérkeztem és minden tökéletes volt. Amikor hétfő reggel beültem a bellybe még akkor is. Raboltak a balinok (egy rá is duplázott a sekély vízben húzott felszínire, de szerencsére nem akadt) sütött a nap, tükörvíz. Aztán f 8 körül megérkezett a telibevert szél és fújt 3 napig. Persze forgott is, hol innen, hol onnan, úgyhogy fél nap után kivettem a bellyt és partról nyomtam tovább. Keserves volt. A nap végén volt még egy kapásom egy nagy tvinyóra és ennyi. A második nap aztán még ezt is alulmúlta, kapásom sem volt. Még a pontyozók sem fogtak... Na itt elpattant vmi bennem. :D Egy életem egy halálom, másnap hajnalban irány a Balaton. Akkor se maradnék, ha vki írásba adná, hogy párosával fognak kiugrálni a lábam elé a tíz plusszos csukák. Horgászjegy.hu a barátod, hajnal 4-es kelés és irány a Balcsi, hogy napkeltére leérjek. Kicsit lekéstem, de azért még időben érkeztem. Elő a nyerő kanalakat és hajrá! Vagy fél óráig semmi... hm. Lehet még túl hideg a víz és nem tudom elég lassan vezetni nekik. Akkor elő az örök klasszikus fehér tvinyó. Vagy tíz perc ezzel is kell, mire rátalálok arra hogy kell aznap megetetni velük, aztán beindult a biznic. De úgy igazán. Mivel riportáltam a dolgot az én egyetlenemnek, akinél megértőbb nőt még nem hordott hátán a föld :) így tudom pontosan a részeredményeket:

7:37- 5kapás/2 hal

9:33- 9/3

10:22- 12/5

Aztán vhol itt ki is futotta magát a dolog. A napot 16/6-tal zártam. Sok halam maradt le pár taktus után, pedig brutál kapások voltak. Kicsit be voltam még rozsdásodva, meg nekem alapból sok csukám megy el tvinyóról és gumihalról. Volt klasszik tvinyó farok lerágás, meg persze a kezem elől leforduló hal is. Egy idő után elővettem még a gumihalat, azt is hörpölték becsülettel. 11 körül aztán beállt a helyzet, mint a derekam. Onnantól már csak szenvedve, trükközgetve sikerült egy-egy kapást kicsikarnom. A halak szinte mind egyívásúak voltak, szűk 50-esek (kivéve az elsőt, az volt a legkisebb), egyet mértem, az 48-as volt. Nagy sajnos nem volt köztük, de az előző két nap után nekem ez maga volt a kánaán... :D

A szokásos sztorik azért megvoltak. Helyi spori dobál, látja fogok. Közelít rám. Iszonyú vicces az a cserkészés, amit ilyenkor csinálnak. Pont nem volt nálam megfelelő fej a gumihalhoz, ezért elugrottam a kocsihoz. Cuccot otthagytam, hátha így ki tudom védeni, hogy odajöjjön. De nem. :D 1 perc alatt fordultam, de már ott állt. Na de itt még nem volt vége. Aszongya: Volt kapás? Háá mondom wtf? Hát látta, hogy fogtam. Na ok. Mondom neki: Talán egy koppintás, de nem vagyok biztos benne... Erre ő: Nekem is volt egy. Biztos süllő... :D

Délután jött egy srác, egy akkora merítővel a hátán, hogy szerintem én is lazán belefértem volna. Megáll mellettem 5 méterre (itt nem szokás egyébként megkérdezni, hogy zavarok-e, ha itt dobok egy párat, de ezen már hosszú balatoni pályafutásom alatt felülemelkedtem...) Akkor már órák óta nem volt kapásom. Srác dob, teker vagy tízet, mikor bevág, de olyat, de olyat... Ha hal lett volna, szerintem tuti béléssel kifelé veszi ki. (Ezt egyébként meg kell még tanulnom. Több pergetőtől láttam már ezt a bevágástechnikát, de nekem vhogy nem áll rá a kezem. :D Persze csak viccelek.) Nézem hogy na baszki tessék itt betlizem már órák óta, erre megjön a helyi expert első dobásra leszedi nekem a halat. Megnézem már hogy vezeti a cuccot. Aztán a következő két percben előadta még vagy háromszor és fordultam is el. Minden hínárcsomónak bevágott.

A dévérek már gyűlnek a part előtt az íváshoz, rengeteget láttam. Menjetek pecázni!