Régen sokat pecáztam a belvárosban. Nagyon jó darabszámokat lehetett összehozni egy esti pecán, sokféle halat lehetett fogni (harcsán kívül gyakorlatilag mindent fogtam), ugyan a méret nem mindig az általam preferált volt, de balinból gyakran jöttek 2-3 kilósak és néha süllőből is igen szép darabok ugrottak be. E mellett olyan "járulékhalak" is  beköszöntek, mint a márna, bucó, és nekem a domolykó (mivel erre gyakorlatilag egyáltalán nem horgászom). Amiből viszont szinte mindig jó méret jött, az a köves és a jász. Aztán ez elmúlt, egyre többen horgásztak mindenhol, meg az én érdeklődésem is megkopott a "streetfishing" iránt, de az évnek mindig vannak olyan szakaszai, amikor egy-két pecát azért adok még neki. Most is ez történt. Ilyen extra alacsony vízállásnál korábban gyönyörű süllőket fogtam, (ha jól emlékszem 2002-ben volt hasonlóan hosszan tartó alacsony vízállás, de ezt meg kellene néznem) meg úgy gondoltam, talán itt van már a jászok ideje is. És most azon kevés alkalmak egyike volt, amikor a peca úgy alakult teljesen, ahogy előre elképzeltem. :) Nem kellett módosítanom semmin, nem kellett alkalmazkodni semmilyen megváltozott körülményhez.

4 helyet akartam meghorgászni, ebből az első süllős volt inkább, azonban van egy nagy visszaforgó is, és ebből szép jászok is előkerültek korábban köztük az általam fogott legnagyobb is. A maradék három jászos, balinos pálya inkább. Ahogy kiértem az első pályára szinte azonnal meg is jött az első hal, egy kisebb kiugró rész ráfolyó oldalán kaptam egy jó ütést, benne maradt a bot, meg reccsent is egyet a fék. Először nem is éreztem, hogy mekkora, mert hozta felém a sodrás, de amint elém ért láttam, hogy egy gyönyörű süllő. Láttam azt is, hogy jól akadt, így 2-3 kisebb kör, meg pár fejrázás után ki is tudtam emelni. Tényleg szép 60 plusszos jó 3-as süllőt fogtam.

Gyorsan vissza is tettem, jól indult az este, de ilyenkor mindig bennem van, hogy nehogy itt vége is legyen. :D Volt egyszer egy olyan pecám, hogy a szakadó eső ellenére kimentem, első két dobásból fogtam két szép süllőt, azt hittem az lesz az a nap, amikor rommá fogom magam, de csak rommá áztam a következő 4 órában... :D

Kicsit rendezgettem magam, meg hagytam pihenni a vizet, de itt már nem volt több akció, ezért odébb mentem. Itt második dobásra kaptam a következő rávágást, szép süllő volt ez is, de az jobban izgatott, hogy nem láttam a wobblert a szájában... Torokra vette teljesen és iszonyatosan vérzett. 50-55 cm között volt, úgy 2 kiló körül. Feleslegesen nem szeretem elpusztítani a halakat és mivel nem terveztem hazavinni egyet sem, így bilincsre raktam, hátha magához tér.

Sajnos 15 perc után sem tért teljesen magához, és ahogy belenéztem a torkába, az egyik szilvány erősen roncsolódott, így fejbevertem.

Itt nem volt több akcióm, irány a következő hely. Itt ugyan fogtam már süllőt, de nem ez volt a jellemző. Inkább balin és jász. És 5 perc után meg is volt az első és ráadásul gyönyörű másfél kg fölötti hal! (nem merem azt írni, hogy kettes, mert nem mértem, de inkább közelebb volt a két kilóhoz, mint a másfélhez) A nyitóképen ezt a halat engedem vissza, talán ott jön le jól, milyen nagy volt, sajnos a kézbentartott képek nem mindig adják vissza a tényleges méretet.

Reméltem, hogy itt áll a csapat, tovább dobáltam az uglyval, de két villámgyors ütésen kívül semmi. Nem baj, pont emiatt hoztam pici, duci mélyebben járó wobblereket is, csere. Első dobásra akad, egyből fékre húz, kiakadt! Még 3 dobás, megint kapás, megint elmegy... :/ a kis horgok átka... 10 percig semmi, így továbbállok, pihentetem a pályát, megnézem lejjebb, de ide még visszajövök. Vagy 3/4 órát bóklászom, de sehol semmi, így visszatértem. Uglyra megint megfoghatatlan rávágások, a kis ducira meg semmi érdeklődés. Pedig itt vannak! Látom őket, látom a fordulásokat. Nem értem... Aztán látok egy komoly tolóhullámot és leesett. Baszki alájuk horgászom, ezek teljesen fent vannak. Na mit fognak megenni? Első választásom egy chervyre esik és tökéletes választás volt, elsőre leveri. ÚÚÚÚ! Gyönyörű, talán még egy kicsit az előzőnél is nagyobb, mert testesebb.

Pár dobáson belül ott a következő, ez egyértelműen a legnagyobb a három közül.

Ezzel már nem rizikózom sokat, ha azt mondom túl volt a két kilón. Ahogy visszatettem az első dobásra ott volt a következő, hasonló méretű volt, ahogy láttam, de sajnos lefordult. Aztán ez már sok volt a csapatnak, eltűntek, én meg már nem vártam tovább elindultam haza. Nagyon jó peca volt, hasonló jókat!