Szóval ahogy tegnap írtam újraindul a blog és remélhetőleg ezentúl lesz időm pecázni is, illetve az általam igen sokra tartott horgászbarátaim is néha-néha beköszönnek. Mindketten nagyon jó pecások, hosszú évek tapasztalatával és sok szép hallal a hátuk mögött. Barnabás igazi all-round pecás, egész évben pecázik, mindig arra, amit éppen lehet fogni. Míg nekem általában áprilistól-decemberig tart a szezon, ő egész évben nyomja. Főként a Dunán, Tiszán és csatornákon. Ez az írása mindenképp hiánypótló lesz a blogon, hiszen én eddig nem domolykóztam, neki pedig kiemelt helyen áll ez a fajta peca az év bizonyos időszakaiban a horgásznaptárában. Ahogy tegnap jeleztem: szép halakban nem lesz hiány az írásaiban. Erről máris megbizonyosodhattok! ;)

Sziasztok! 

Megkért egy barátom, hogy ha úgy van írjak néha pár sort az oldalára. Nem igen értettem miért gondolja, hogy az én egyszerű pecáim érdekelnének bárkit is. De mivel szívesen olvasok magam is hasonlókat, de inkább sokkal jobbakat, mikor éppen nem horgászom, :)) ezért teszek egy  gyenge próbát.

Első dobásra

Nálam is mint sokunknál, (gondolom) megvan a megszokott rutin nagyjából, hogy mikor mire és hogyan. Legyen az úszózás, feederezés, bojlizás vagy mint az esetemben leginkább, a pergetés. A profik, persze biztos eltérnek ettől, és többet is kísérleteznek. Sajnos én a hagyományok rabja vagyok. Az egyik ilyen, a kora tavaszi domolykózás. Ezen a ponton biztos sokan legyintenek és elfordulnak, mert itt nem lesz szó a klasszikus értelemben vett kapitális fogásokról,  gigászi fárasztásokról. :)  Aki tovább olvassa, az meg biztos tudja, hogy milyen jól eső dolog csupán kint lenni, cserkelni, kirándulni, patakon, folyón vagy tavakon egyaránt. Füves, nyírt partokon sétálgatni... lenne jó, de nekünk inkább a bozótos, tövises jut. :))
Az elmúlt hetek néhány pecájából próbálok valami olvashatót összerakni...

Az első alkalommal, mikor az áradás után végre le tudtam menni, nagyon izgatott voltam. Annyira, hogy elaludtam,  :) így jó egy órával később értem le a tervezettnél. :(  8- kor dobtam az elsőt, a falu széli utolsó háztól alig kőhajításnyira. Egy enyhe bal kanyar külső ívén, egy fa gyökeréhez . Ahogy leért a wobbler a jó mélységbe, rá is ragadt egy közepes domi...
Szóval így kezdődött :)) 
Komolyra fordítva. :)  A víz elég zavaros volt, kb 30 centi volt  az áttetszősége, és viszonylag gyorsan is folyt. Egy agresszív mozgású, világos színű kis csalit tettem a kapocsba, hátha....  Mind később kiderült, szinte mindegy volt mit raktam fel. Az első órában fogtam úgy 7-et. Ebben volt két, kiló körüli, két közepes, ami nálam a fél kiló körüli, a többi kicsi. Utána meg délig szinte semmi. Pedig variáltam a csalikat, bár a viharos szél miatt egyre fogyott a lelkesedésem, talán ez volt csak a sikertelenség oka később. Pár kapás, tologatás, leakadás meg két kicsi lett meg. Ebédre haza is jöttem. :)
Az idő egyébként oltári rossz volt. Viharos szél, 20 percenként esővel ....reggel még nem volt olyan, talán azért evett jobban a front előtt.

Gyakori méret

Megérte lemászni a meredek parton...

Jégtörte nádasok itt landoltak

 

Egy a jobbakból

Egy megviselt halacska egy viseltes nép nemzeti ünnepén

Sajnos itt is megjelentek a hódok...

A következő alkalommal, ismét minden adott volt egy jó pecához. A nemzeti ünnepünkön valaki tüntet, míg mások büntetnek. Mi meg horgásztunk. Erős apadás, lehűlés, frontok és persze a nélkülözhetetlen viharos szél. :)) A korábbi élményeken felbuzdulva, egy barátomat is invitáltam, aki ritkán "fanyalodik" domolykózásra, de egy pörgős, sok halas peca ígérete elcsábította. Persze mondanom sem kell mekkora betlit nyomtunk... volna ha azt a három darabot nem sikerül kikínlódni sok óra dobálással. Több helyen is jártunk, de nem sikerült kapást kicsikarni.  De ahogy szokták mondani, a friss levegő meg a környezet kárpótolt minket.  Bár az a friss levegő ha nem is puskapor, de legalább halszagú lett, az az igazi.

Végre itt a tavasz

Erős közepes

Pár nap múlva visszamentünk. Délutánra mondta a front érkezését, így ismét korán kezdtük, hogy legyen lehetőség még a rossz idő előtt egy jó pecára.  A jó peca megvolt a jó halak már kevésbé. Na jó ennyire nem volt azért gyászos a helyzet. :) Volt pár halunk és néhány érdekes wobblermentő fordulat. De erről bővebben olvassatok a barátomtól. Végül is övé a blog vagy mifene. :))

A piszok kiugrott a kezemből

Kiló felett  (Ezért jöttünk)

Görbüljön nektek is!!