fishingeverywhere

Fish come in three sizes: small, medium and the one that got away

Sztorik és kalandok...
Kis halak, nagy csaták...
img_3450.JPG
Ezzel a sztorival vártam. Vártam még a szerda délutáni pecáig, hogy a többivel egy kalap alá véve kiadósabb legyen.   Ez nem jött össze :)
Maradjunk abban, hogy a szerdai meg sem történt... :D   Vert hadként távoztam két óra elteltével, mert a szúnyogok már a szememet  marták...  És mivel példaértékű volt, hogy milyen amikor a domi nem eszik csak csipked meg tologat, korán megfutamodtam. Kellene egy méhész sapka. Vagy valami hasonló, amit árulnak horgászoknak is. Komolyan, bár nem tudom, hogy abban mennyire lehet a bokrok között bujkálni...?    :) 
Volt még pár peca az elmúlt hetekben amit érdemes átugrani. :
Egy csatorna peca ahol Zsolttal ketten, összesen talán ha egy kapást sikerült összehoznunk fél nap alatt...  meg egy kis balint... :) Egy spiccbotot kellett volna vinni a pergető helyett, mert szép kárászok sütkéreztek a nád mellett.
Vagy amikor a Dunát céloztam meg egy zivataros estén. Az eső utáni csendes idő a naplementében, biztatóan indult.  Egy zavaros vizű befolyó mögött mozogtak a balinok és néhány nagyobb is volt közöttük. Próbáltam sok mindent, de nem bírtam őket megfogni. Pár ütés és lekövetés után egy kisebb azért jött, így halogattam a keményebb cuccra váltást. Persze ahogy a nagykönyvben meg van írva, bele is futottam egy hariba. Úgy 10-20 méter után megtartottam, de néhány pumpa után elfáradt a 24- es előke... nem volt nagy, de megnéztem volna. Utána persze csak a nagy semmi...
100_0057.JPG
100_0059.JPG
Meg egy péntek este. Amikor siettem nagyon meló után, hogy leérjek sötétedés előtt a holtágra. A kajak is velem tartott és az volt a terv, hogy még világosban dobálok egy kicsit csukára meg balinra. Utána lévő kb 3 órában meg mielőtt feljön a hold, megpróbálok felszínen kapást kicsikarni.  Hát az első órát elmosta az eső, amit kajakkal a nádba bújva töltöttem.  Nem volt rossz megoldás a viharos szél ellen, de egy Balatoni hullámzásban már nem próbálnám ki..  :)   Így a szürkület elszállt, és utána a sötétben is csak a giga busák borzolták időnként a felszínt...  Kapás nem volt. Viszont a tükörsima vizű holdfényes éjszakán, élmény volt kajakkal kint lenni...
100_0103.JPG
A legizgalmasabb így is a peca első órája volt, pedig össze sem raktam a botot.. :)
 Akad azért kalandosabb is, így nézegetve az elmúlt hetek kép kockáit....
Egy szombat este a kis gumicsónak oldalán ülve gyönyörködtem a Dunai naplementében.  Túl voltam már 2 óra eseménytelen pecán és nem kapkodtam. Csak egy kisebb balin szánt meg szürkület környékén, azért is ki kellett szállni a kőre.
100_0068.JPG
100_0071.JPG
Már csak a sötétedésben bízom, és a csalikat pakolászom inkább amíg látok rendesen. Majdnem teljesen sötét van, mikor átcsorgok egy másik helyre. Pár dobás után, egy bitang jó süllős ütés hoz lendületbe. Úgy egy órát szánok rá, de csak egy mélyretörő wobblerrel  szegényebben kullogok el :(  Egy másik részen, meg a hódokkal bajlódom. Egy hód család lakik itt, és folyamatosan  a környéken úszkáltak. Persze csapdosták a vizet ijedtükben, de inkább már úgy tűnik, hogy csak próbálnak elzavarni a helyükről. :)    Ezek után még csodálkoztam is, hogy sikerült itt halat fogni...
100_0074.JPG
100_0072.JPG
Idei sztenderd 45-ös...
Még egy helyen akasztottam egy hasonlót, de pár taktus után lemaradt. Hajnalban a balinokkal szórakozom. Sok a kapás, de csak nagy nehezen akad meg két kicsi után egy fotó érett.  Közben távolabb, egy bokor aljában piszok nagy rablások ismétlődnek pár percenként.  Ráállok a helyre és talán az 5. dobásra durrantja le a csónaktól pár méterre a wobblert, egy nagyon szép kb.70 centis baller. Kiugrik, neki iramodik, de jól akadt. Megfordítom, felcsap és elmegy....   nem kiakadt, hanem a hátsó horog  kiszakadt a wobbler testéből, pedig finom a cucc és nem is kapott különösebb erő hatást. Jó szögben volt a bot is, és az orsó is melózott. A csali meg tök új volt...selejtes vagy típus hiba? Nem tudom, talán kipróbálok egy másikat mert szimpatikus volt.  Vagy két éve nem fogtam ekkorát, erre így járok...  na meg a szegény hal is ... :(   El is mentem a fenébe..  :D
100_0079.JPG
100_0080.JPG
100_0085.JPG
Rossz kép, de a kiskacsák miatt felraktam..
100_0083.JPGTöbb ütemben vonultak a víz szélén, kora reggel...
100_0092.JPG
100_0091.JPG
Azóta megragasztottam. Műgyantával tettem bele szemet és rá a horgot... far nehéz lett és nem is úgy mozog.  De azért majd dobálom.. :)
A végére egy jó pecát tartogattam. Olyat amiért kijár az ember és a gyengébb napokon erről ábrándozik  :)
Egy zsilip volt a célkeresztben. Egy kis zsilip, a kis folyó olyan szakaszán ahol nagyon kevesen horgásznak. Hihetetlen igen, tudom :)  Alatta mindig, de tényleg mindig van balin. Az estét ennek,ill. a közvetlen alatta elterülő szakasznak szántam. Erős áramlás, parti kövezés, padmaly és zátonyos.  Minden van ott. Itt a folyó felsőbb szakaszán a nagyobb vizek váltak be nekem. A szárazsággal a víz fogyásával már a halsűrűség is csökken. Régebben azt hittem, hogy a tavaszi halvonulás lezajlása miatt gyengül a fogás. Ez részben biztos, hogy így is van. Viszont pár alkalommal nyáron is, a tartósabb nagyobb vízállás közben és utána is voltak már itt jó napok. De akkor nehéz belőni a saras áradatot a már tisztuló és ideálisabb napokat. Mivel itt a domik, balinok, és jobb években a csukák a játékosok.
 A zsilip alatt kezdtem és már az első dobások egyikében karikába maradt a bot. Egy burvány után azonban megkönnyebbült... Kicsit később egy kis balin követte ki a csalit. Közben gyülekeztek a viharfelhők és egyre gyakrabban villámlott is. Ott hagytam a túl nyitott placcot és elindultam lefelé a fák alá. Gondoltam megdobálom az éppen elérhető túl parti bokrok tövét domolykóra.  Már az első jól sikerült dobásra rávetette magát egy nagyon szép .. és pár perc múlva még egy hasonló... Az esőnek csak a széle kapott el, így szürkület már a zsilip alatt talált megint. Néhány koppintást követően a korábbi kapás okozója, egy darabosabb balin is agyon csapta a wobblert. ☺  
img_4552.JPG
img_4538.JPG
img_4545.JPG
img_4546.JPG
img_4550.JPG
Ezután 1-2 órát adtam a süllőnek egy másik részen, de nem jártam sikerrel. Át autóztam egy kis szigethez ahol régebben sokat márnáztam és közben görgetve szép domik is jöttek. Mostanra a terep teljesen megváltozott. A sziget mára feltöltődött és így már nem tartja úgy a halat, de születőben van egy új ami most még csak egy kis zátony. Viszont néhány éve már fixen megtelepedtek rajta a növények. Most az éjszaka közepén, csak aludni jöttem át, hogy reggel itt kezdhessek. A pirkadatról lecsúszva ébredek és kicsit kapkodva megyek be a vízbe, a sziget ill. zátony alsó részéhez.. A sodrásba dobott csalit csak megtartva hagyom kisodródni. Közben ha nincs elég áramlás rajta akkor tekerek is egy kicsit. Párszor megismétlem különböző távokon és az egyiknél megüti valami, majd elnehezedik a bot.  Az erejéből először márnára gyanakszom mert itt néha beugrik a kisebb wobblerekre. Az áramlásból kiérve azonban már domisan rázza a fejét és csodálkozom is mikor egy nagy szilva körvonalait látom meg a reggeli derengésben.
img_4556.JPG
Szilva...ívási színekben..
Néhány eredménytelen dobás után odébb állok pár métert. Kicsit más szögből húzom be, és elsőre beüt egy jobb hal megint. Pár kör után egy darabosabb domolykót markolászok. Az esti után azt hittem, hogy a túra domolykója az lesz, de ez is van akkora. Simán rá merem mondani a 40 centit faroktőig, de inkább felette van...
img_4559.JPG
img_4561.JPG
img_4562.JPG
img_4563.JPG
Egyre világosodik és él a víz. Rablások, ugrások itt is ott is...  a következő kapásra sem kellett sokat várni. Egy kisebb domi ütött oda egy balinosabb csalinak. Miközben szabadítom, már durran is a balin tőlem pár méterre. Néhány dobásból meg is van őkelme. Nem nagy, olyan átlagos. A nagy tesója a bokrok alatt, pont dobás határnál melózik néha. Nem mer közelebb jönni. Ő már rutinosabb  :)   Időnként rádobok. Nem gyakran mert akkor megriad talán. Közben még egy domi akasztja oda magát egy pillanatra, de leakad. Nem figyeltem oda mert a nagy balin kötötte le a figyelmem.  Megpróbálom ilyen messziről megdobni a bokor tövét ahol most lakik. Eldobom és még egy kicsit nyújtózom is utána, de sikerül. A legjobb helyen toccsan és megtartom rögtön. Azt hittem, hogy már a beesőt leveszi, de nem történt semmi. pár pillanatig megtartom majd megindítom erősen. 2 méter után, egy erősebb áramlatban megtartom megint és ekkor durrant oda egy akkorát, hogy az egyébként is fájó csuklóm, belesajdul. Sajnos meg sem akad.  Utána elcsendesedik a víz. Mintha az öreg riadót fújt volna...
Egy hód úr fotózásával múlatom az időt amíg várakozom, de nem volt több mozgás.
img_4564.JPG
img_4575.JPG
Morcos öreg hód...
img_4572.JPG
Lejjebb sétálok pár száz métert egy szűkülethez, és közben találok egy félig lerágott márnát.. A hódok bűze meg olyan erős, hogy alig lehet megmaradni de tetszik a hely. Gyors a víz, bukdácsol a köveken, de van azért több forgó meg álló rész is. Egy visszaforgó közepébe dobok, és már a megindítottra ráragad egy kisebb domolykó. Csali csere után meg egy szebb is ugyanonnan.
img_4570.JPG
img_4573.JPG
img_4569.JPG
img_4554.JPG
Félúton..
img_4553.JPG
Ez lesz a vége.. sajnos..
img_4555.JPG
Hód csúszda..
Ezután történik egy érdekes, de kicsit (nagyon) peches sorozat.  Ugyan oda dobok, amikor elragadja egy szép balin az éppen megindított csalit. Átugrik a folyásba szó szerint repül...és leakad..új dobás, alig tekerek párat mikor jó kapás ismét, és kiugrik a domi ijedtében, de meg sem akad. Ezután 3-4 dobással, meg egy csukát akasztok. Úgy 50-es forma és ez már fél útig kijön mire elharapja a zsinórt és távozik az egyetlen nyerő csalimmal..
Utána nem volt semmi. Szó szerint semmi....hogy az a csali? Nem hiszem. Szerintem a hely ahova ennyi, és ilyen sokféle hal beállt valamiért. Pedig csak 4-5 nm. volt az egész. Kizavartam őket és utána nem álltak már vissza. Pedig vissza is mentem egy óra múlva, de már magasan járt a nap és meleg is lett hirtelen. Az meg betett nekem, úgyhogy tipli....Korántsem aknáztam ki a lehetőségeket, de hát tudjátok. A csúcson kell abbahagyni....még ha az a bénázás csúcsa is...

☺

 A holnap éjszakát a Tiszán szeretném tölteni. Egy kis szerencsével, a kérész rajzásba is belefuthatok...  majd mesélek..  :)

Görbüljön nektek!

Üdv!

Barnabás

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fishingeverywhere.blog.hu/api/trackback/id/tr9814031330

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

neon2 2018.06.15. 13:39:32

Szia! Király a történet! X-rap-ot vitte el a csuka?

Barnabás.. 2018.06.15. 16:13:30

@neon2: Szia! Köszi!
Igen, meg a harcsa is az elején... szóval van baj ! :D

neon2 2018.06.18. 16:04:11

nekem is van egy ugyanilyen X-rap-om, de valamiért a dunán sosem erőltettem, de majd most rápróbálok :)

Az első kép egyébként nem Esztergom környékéről van?

Barnabás.. 2018.06.18. 18:05:13

@neon2: ...próbálgasd csak, mert fogtam már vele szinte mindent.. Igen, az a környék, ill. egy kicsit alatta, ha jól emlékszem. Még tavaly készült, mikor útban a szigetköz felé megálltam pár helyen nézelődni...

bandita11 2018.06.21. 10:55:10

Kicsit megkésve, de persze gratulálok! :) Főleg az utolsó lehetett jó menet... ;)

Barnabás.. 2018.06.22. 10:46:41

@bandita11: Köszi Zsolt! Hát eddig a top 3-ban van az a peca. De remélem, hogy hamarosan kiszorul onnan... :)

fishingeverywhere

Két megszállott pecaőrült-pergetőhorgász. Duna,Tisza,Körös,csatornák, Balaton.

Friss topikok

süti beállítások módosítása