fishingeverywhere

Fish come in three sizes: small, medium and the one that got away

Márnák a padmalyban, domik a sodrásból...
...nem fordítva kellene? :)

 

Úgy esett, hogy tegnap időben végeztünk és mivel vasárnap óta ki sem vettem a cuccot a kocsiból, minden adott volt, egy kis esti pecára.  Még élénken élt bennem a csuka, amint távozik a rajta fityegő csalimmal. Ezért azon a helyen kezdtem, hátha megszabadíthatom őt a kellemetlen koloncától. Magamat meg a lelkiismeret furdalástól... :)  Persze tudtam, hogy esélytelen.  Vagy várjunk csak...!  

Pár éve a csatornán történt, hogy egy jobb csuka akadt egy olyan helyen ahol nem lehetett kézzel kivenni. Merítőm nem lévén, bottal akartam átemelni a parti növényzet felett, de a kapocs kinyílt, és visszaesett. Egy elég akciódús nap volt, így gyorsan el is felejtettem a bénázásomat.  Délután amikor jöttem visszafelé és már csak a jobb helyeket dobálva haladtam a kocsi irányába, úgy esett véletlenül, hogy abban a beállóban is dobtam párat. Csak utólag derült ki, hogy ez az a beálló, mert egy újabb kapás után fárasztok és látom közben, hogy a twister farka ott lóg a csukesz szájából, holott most kanállal dobáltam... :D  Sikerült kivennem és tisztázni a helyzetet......ő a szabadságát kapta vissza, én meg a csalit... 

 

Most nem történt ekkora szerencse. A víz apadt pár centit és letisztult. Azon a helyen sem ő, sem más hal nem tanyázott már. Éppen át akartam menni egy másik szakaszra mikor a távolban egy zátonyos részen, látványos balinrablásra lettem figyelmes. A sekély vízben úgy hajtotta a sneciket, hogy közben szinte kint volt a háta. Aztán meg odavágott egy rendeset. Csak úgy repdestek a kishalak....  Persze nem bírtam ki, hogy közelebb ne menjek. Próbáltam bujkálva meglesni a balinokat, mert közben egy másik is támadásba lendült kicsit lejjebb, egy kanyar külső ívénél. Ott mélyebb a víz, ezért gondoltam megnézem azt, hátha ott sikerül becsapni egyet. Odaérve, a magas gazból leskelődve vártam, hogy meglássak egyet. A percek túl hosszúnak tűnnek ilyenkor amikor alig van idő. Már azon voltam, hogy balin cserkelés helyett inkább megdobom a túloldalon lévő bokrok tövét domolykóra.  Pár óvatos lépést be is mentem a vízbe, amikor a bokroktól alig egy méternyire lassan feljön egy nagyobb hal. Villant egyet az oldalával, és lemerül. Mintha csak jelezne a társainak, mert ezután még vagy 4-et veszek észre, amik ugyanezt csinálják...  Levettem a balinos csalit, mert sejtettem, hogy mik azok és felraktam egy süllyedő wobblert, amit a túloldali part tövébe dobtam. Csak megtartva, sodortatva eresztettem lefelé és közben próbáltam a fenék felett tartani. Keresem a jó szöget is közben és ezért odébb állok. Sajnos ennyi elég volt, hogy megijedjenek mert legalább 10 percig nem mutatkoztak.  Gondoltam, hogy a fenéken vannak azért nem látszanak, de egy kis idő múlva egy hangos cuppanást hallani a padmaly fölé lógó növényzet alól és rögtön utána egy szép márna úszik be majdnem középre, egy másik meg utána...ilyet még nem láttam. A felszín alatt nem sokkal, kergetik egymást a kajáért?  Vagy nem tudom... Persze csak egy pillanat az egész, mert utána visszasüllyednek a mederbe. Magamhoz térek és az új beállást jobbnak érzem, mert tovább marad a csali az akció zónában. Pár dobás után egy kis ütés jelzi az érdeklődést, majd még egy ...pár perc múlva meg egy bazi nagy akaratos ütéssel, akasztok is egyet végre és kezdődik a móka...  :D  Húz keményen, hiszen márna....menne a padmalyba, de a 10-es fonott és a 25-ös fc előke miatt, magabiztos vagyok...mert ez nem csuka :)

100_0367.JPG

Itt, már messze a veszélyzónától...lassan fárad...

100_0373.JPG

Majdnem kötény lett, mert kis híján átbújt a lábaim között... :)

100_0376.JPG

100_0380.JPG

Jól szétcsaptuk a helyet, ezért pihentetés képen kicsit elbarangolok.  Úgy 50 méterre távolodom, mikor hallok egy újabb hangos cuppanást a korábbi helyről. Finoman visszalopakodom, ami olyan jól sikerül, hogy rögtön meg is látok egy újabb marcit. Rádobok, de csak kiköveti....meglát és megriad. Kis szünet meg pár ütés után, megint keményen odadurrant egy... Jót fárasztok...  kicsit nagyobb az előzőnél, úgy 55 centi.

100_0386.JPG

100_0392.JPG

 Szörnyű, hogy mennyire el tudnak fáradni. Kis türelemmel azért szépen erőre kapnak.

Ezután ott hagytam a csapatot, mert nem akartam teljesen szétverni őket. Plusz kezdett sötétedni és még a domikat is meg akartam nézni. Ami sikerült is. 3 pici mellett két 35-ös körüli jött sötétedésig. Bár a nagyot nem találtam most meg, de nem adom fel...  majd talán vasárnap hajnalban. Hátha az az Ő idejük.. :D

 

Az első..

 

100_0396.JPG100_0398.JPG

És a második..

 

100_0401.JPG

 

Görbüljön!!

Sziasztok..

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fishingeverywhere.blog.hu/api/trackback/id/tr6414095747

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bandita11 2018.07.06. 09:54:49

Csak forgatod a kést folyamatosan... :D Gratulálok! Pazar peca, pazar képek!

Barnabás.. 2018.07.06. 10:31:34

@bandita11: uhhh.. Ne haragudj :) Akkor szögre akasztom a pecát amig nem szólsz hogy mehetek.... csak ne húzd sokáig :D
Köszi amúgy!!

Mosoni Horgász 2018.07.06. 14:10:27

Nagyapám jutott eszembe, aki a Sajó gázlós gyors de sekélyebb szakaszain csimasszal úsztatva fogta a domcsikat meg a nagy márnákat...

Barnabás.. 2018.07.06. 16:37:36

@Mosoni Horgász: Nagyon szép, és sportszerű peca az is....

fishingeverywhere

Két megszállott pecaőrült-pergetőhorgász. Duna,Tisza,Körös,csatornák, Balaton.

Friss topikok

süti beállítások módosítása