fishingeverywhere

Fish come in three sizes: small, medium and the one that got away

"Kihajózva"
Túlexponált balinok...

 

Majdnem két hét peca nélkül. Ami bizony nehéz volt, de legalább összejött annyi lelkesedés, hogy csütörtök hajnalban vállra csapva a gumicsónakot, meg sem álljak vele a Dunáig. A korai indulás persze nem csak a forgalmi akadályok elkerülése, hanem a süllős akadó mielőbbi birtokba vétele miatt volt fontos. A reggeli derengésre mindenképp szerettem volna ott lenni. Ez a terv némiképp csúszott, mert hárman is sólyáztak a vízre szállás helyén, de egy kis türelemmel és egymás segítésével, gyorsan kihajózott mindenki.

p1020052.JPG

Megérkezve, elég dinamikus keresgélésbe kezdtem gumival. Néhány dobásonként arrébb kötve, próbáltam az akadó minden részén, legalább felületesen megúsztatni a csalit. Sajnos ez nem adta, így újra kezdve jöhetett az aprólékosabb munka. Mire a nap már elhagyta a fák koronáját és így is csak egy félig lehúzott gumihal akcióig jutottam, beláttam a gyengeségem... és a balinos helyek felé vettem az irányt.

Ebben az enyhe időben ötletem sem volt, hogy még a "nyári" vagy a téli helyeken kezdjek, de mivel a közelben volt egy hely ahol télen bandázni szoktak, ezèrt rápróbáltam egy twinyóval. Gyorsan megjött a válasz, mert már az első dobást lekövetett az akkor még nagy áttetszőségű vízben egy szép baller. A csónakot meglátva viszont megriadt és csak pár dobás és ismételt lekövetés után jöttem rá, hogy nagyon rájuk álltam. Kijjebb eveztem és leraktam a súlyt, majd egy kis kajaszünet és csalicsere után újra dobtam....  na, akkor indult a móka.

( Elkezdtem egy új fényképezőgépet használni. Itthon jöttem csak rá, hogy szörnyű képeket csináltam a halakról, az utómunkához meg lusta vagyok, ezért ez most már így marad, de dolgozom a problémán... :D  )

p1020054.JPGp1020067.JPGp1020074.JPGp1020058.JPGp1020065.JPG

Úgy egy tucat kapás és hat halam volt ezen a helyen fél óra alatt amiből négy jött ki mielőtt "megutáltak" és passzívak ill. óvatosakká váltak...  Majd ezután megnéztem a szokásos helyeiket is a gátak, zátonyok, kövezések előtt, de nem voltak ott. Így a déli órák elteltek ezzel és egy hosszabb 10km-es tanulmányi túrával megjárattam legalább a mocit is, ami 3 hónapja pihent.

p1020084.JPGp1020078.JPGp1020081.JPG

 

Fél három körül értem el  úti célom, egy szakaszonként lassú és változatos medrű részt, ahol szintén számítani lehet rájuk amikor már bandázgatnak.  Itt is gyorsan visszaigazolást nyert az elképzelés, mert egymástól kb 200méterre két csapatot fedeztem fel. Amiket sötétedésig váltogatva talán 15 kapást is sikerült begyűjteni, amiből 6-ot meríthettem, 2 meg leakadt...  Kisebb volt az átlagméret, mint a reggeli helyen, de így is talán egy volt csak méreten aluli.

 p1020085.JPGp1020088.JPGp1020092.JPGp1020089.JPGp1020093.JPGp1020094.JPGp1020097.JPGp1020099.JPG

 Estére megjött az eső és a szél, na meg a lendület is elfogyott így a tervezett süllős etap kimaradt akkor és éreztem is a hiányát.... Ennek a szellemében indultam el szombat délután, és dagonyáztam az ártéri erdőben fél éjszaka, majdnem nulla eredménnyel. De ez legyen már egy másik történet....  :)

Görbüljön!

Sziasztok!

A bejegyzés trackback címe:

https://fishingeverywhere.blog.hu/api/trackback/id/tr5015310252

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mosoni Horgász 2019.11.25. 13:33:47

Nekem még egy fényképem sem adta vissza azt a pillanatot, azt a szépségét a halnak, amit saját szememmel láttam, illetve átéltem...

fishingeverywhere

Két megszállott pecaőrült-pergetőhorgász. Duna,Tisza,Körös,csatornák, Balaton.

Friss topikok

süti beállítások módosítása