fishingeverywhere

Fish come in three sizes: small, medium and the one that got away

Éjszaka hangjai...
4x a Tiszán és a többi...

  Hosszú volt az út....  macerás az egész, ..meg ez a meleg is.... innen Pestről lemálházni.... a Tiszára. Viszont ahogy belépek a csónakba és határozottan lökök egyet lábbal a kis bocin, hogy erre az éjszakára elszakadjak kicsit az anyaföldtől...már nem is emlékszem az elmúlt két-három óra nyűgére...   A hazaérkezés gondolata áradt szét bennem, mely két év után bizony megremegtette a gyomrom, miközben nézem a folyót és rendezgetem a cuccokat....  bár, így utólag inkább az éhség lehetett... na mindegy is, mert pár falat és némi szemlélődés után rántottam is be a mocit 1x 2x 3x.....8x  :D mire indul, és kettévágva a nyugodt víztükröt lassan-lassan kiemeli és siklásba is rakja a gumicsónakot.

p1060089.JPG

Mivel fél éve nem ketyegett a szerkezet csak az esővizes hordóban, ezért bejáratásképpen felfelé vettem az irányt. Csak 1-2 problémamentes kilométer megtétele után fordítottam az orrát délnek. Sötétedésig volt két óra, a víz áttetszősége 15 centi körül volt....

p1060091.JPG

....így a felszíni balinozást gyorsan elengedtem. Másképp meg ki akar balinozni...nem? :D Egyébként sem láttam egy rablás sem. Helyette az időt arra a 7-8 km-es rész átnézésére fordítottam amit hazai pályának tekintek. Sehol senki nem volt ami az akkor még magasabb vízállásnak is betudható, mert a parti helyek még nem igazán járhatóak. Legalább nem zavarok senkit gondoltam, mivel felszíni csalis pecára készültem...konkrétabban, felszínis harcsázásra...mindenáron :) .. az éjszaka első felében a még fent lévő hold miatt a holdárnyékos helyeket fogom keresni, ezért a kanyarok között bizony le s fel fogok motorozni. Ekkor még nem sejtettem, hogy mennyire felesleges is lesz pazarolni a benzint és zavarni az éjszakai nyugalmat, mert hold nyugtáig pár gyenge érdeklődést leszámítva szinte semmi nem történt. Viszont utána elkezdett élni a víz, és ha nem is forrt a rablásoktól, de arra mindenképp elég volt, hogy az izgalom faktor felkússzon.  Aztán jöttek az események is.... bár igazi pancsernek éreztem magam, mégis azt meséltem másnap Zsoltnak, hogy élveztem és baromi jó peca volt...   de a végén csak ott van az a DE azért!! :D   Ugyanis fél egy és fél négy között legalább 15 rendesebb akció és ezeken felül még ugyanennyi lekövetés kisebb oda-oda nyúlás stb volt... Szinte minden felszíni csalira amit dobtam, volt akció. Több harcsa és kevesebb balin, de semmi nem ragadt oda. Volt, hogy majdnem kiszedte a kezemből a botot egy méteres forma haresz amikor felcsapott a csónak mellett és nem akadt meg... :O  vagy amikor egy bedőlt fa mögött rászívott a beesőre úgy, hogy visszhangzott a környék, majd behúzás és trükközgetés közben még vagy kétszer odavert a csónakig... a végén már rányomom a lámpát és akkor látom, hogy olyan 5-ös forma mielőtt eltűnik a csónak alatt.  Meg amikor a felszínt tolta egy és ahogy elé rakom ráver, bevágok de kirepül a csali...már csak zászlón teszem elé megint mert visz rá a víz ... és akkor is rászív vagy kétszer ahogy csak a spiccel meghúzom felette...  Őrület!!...  :D  de mintha nem lenne horog a csalin.... Pedig cseréltem közben botot, csalit is... Paff voltam teljesen. Kotorásztam az emlékeim között, hogy vajon jártam-e már így a Tiszán, de ilyen intenzíven és egymásutánban nem hiszem. Majd egy telibevert egészfarkas akcióval megakadt egy 3-4 kiló körüli de az is leakadt... kész voltam. Végül egy kicsi csak odaragadt... de ahogy megjelent a keleti horizonton a leghalványabb derengés, megállt minden... Hajnalban még felületesen megdobtam 2-3 elvágót a kövezések mentén a süllő reményében, de nyoma sem volt és már nem marad elég kitartás bennem, hogy módszert váltsak. Azért így is király volt... mivel a kövi éjszakára már nem maradhattam, volt min gondolkodni hét közben...

p1060092.JPGp1060093.JPG

Terveztem a visszatérést nagyon...de az egy hétből kettő lett végül. Közben egy kis beeső telek pecákkal, de erről majd kicsit később. Vagy ... mindegy is. Letudom most inkább... :D  Amúgy nem igen adja, bár volt 1-2 jobb alakalom, összességében július közepére lement a java. A meleg sem tesz jót, na meg eléggé zavarva is van a víz. Méretéhez képest túl sokan látogatják....  Most erre még rájött egy brutál erős kérészrajzás, ami már kb. 2 és fél hete tart és nyilván nem folyamatosan, mert voltak közben árhullámok, lehűlések is.  A rajzás elején azért volt még pörgősebb peca és azóta meg beérem a puszta ottléttel is .. :) persze beesik néha ez-az... és a tervem az, hogy ősszel lesz szabi, akkor bejárok majd új, ill. távolabbi kevésbé ismert és felkapott részeket is. Kicsit átlépve a még komfortos 10-20 km-es távokat a kecótól. Bizony-bizony jön az ősz...terv hegyek... :) 

Addig is nézegessük néhány jobban sikerült képet:

p1050994.JPGp1050993.JPG

p1060046.JPG

p1050989.JPGp1050974.JPGp1050972.JPG

p1060048.JPG

p1060051.JPG

...közben eszembe jutott egy sztori.   Az egyik alkalommal mikor már a kora reggeli varázs kezdett eloszlani, ami egyébként nem volt túl halas, de azért adta a kötelező méreteket. Gondoltam zárásképpen lesétálok az egyik kedvenc pályám alá, és végigszórok egy pár száz méteres viszonylag egyhangú területet is. Inkább csak a kényelmi szempontok vezéreltek...ha már ott vagyok alapon.  Meg is lepett, hogy már az elején sikerült pár látványos akciót és velük 1-2 egyen domit is begyűjteni. Ahogy haladtam egyszer csak feltűnt egy rablás... hm semmi különös.  Majd 1-2 perc múlva még egy...ugyan onnan kb. Ekkor már ráfókuszáltam jobban, mert olyan balinosnak tűnt.. Közelebb érve látom csak meg, hogy a lassú oldalon felnőtt vízinövény foltok tele vannak szitakötőkkel és ahogy pár pillanatig néztem őket, hirtelen megmozdult az egyik növényfolt és egy újabb loccsanásba végződő szedést nézhettem végig.

p1060025.JPGp1060024.JPGp1060029.JPG

... csalicsere közben jutott eszembe, hogy régen így nyáron, már a napsütötte órákban célzottan kerestem az ilyen szitakötős növény foltoknál a halakat. Csatornán a balinokat, itt meg inkább a domikat... de valahogy meg is feledkeztem róla. Sebtében meg is küldtem a legutóbbi szedés melletti növényfolt irányába a banánt... és elsőre ledurrantotta egy átlag domi.

p1060018.JPG

Néhány üres dobás után mivel tudtam, hogy nem ő volt a korábban látott hal, megpihentettem a helyet...   Közben elkalandozva más irányban is megszórtam a környéket majd kis idő múlva újra megcéloztam egy öblöcskét, a növény szigetek között.  ...és pár ütem után leszedte az...  amiért már érdemes volt ide lesétálni...

p1060021.JPG

Ettől aztán kapott egy kis löketet a reggel és megnézve még egy pályát, ahol a bedőlt fák között próbálkozva újra volt minek örülni...

p1060031.JPGp1060036.JPG

 

Egy másik alkalommal amikor nem is terveztem pecát, mivel előző nap kint voltam....azonban meglátogatott Zsolt. Így persze az alkalmat megragadva és hol máshol is lehet jókat beszélgetni mint a vízparton...déli órák ide-vagy oda, kimentünk egy kis terepszemlére. Na jó azért botot is vittünk... és közben lett néhány lesifotó is emlékbe... :)  voltak szitakötők...de más fajta és nem is volt rajtuk domi. Egy bedőlt fában azért lapultak és pár kapás után egyet sikerült is megcsípni...

p1060062.JPG

 p1060061.JPGp1060065.JPG

p1060068.JPG

Július legvégén tapasztaltam először kérészrajzást. Elég akciódús este kerekedett, bár az igazán szépek elkerültek, parádés felszíni kapások voltak. Alig bírtam abbahagyni késő este pedig reggel korai kelést terveztem ami viszont e-miatt füstbe is ment...

p1060122.JPG

p1060115.JPG

p1060117.JPG

Augusztus elejétől már szinte látni sem lehet tőlük. Nappal szinte tök süket volt a víz és este is csak pár kapást bírtam kicsikarni. Talán a kora reggeleket kellene jobban erőltetni, mert 1x amikor fel bírtam kelni :D azért összejött a peca.. és fotó érett hal is volt köztük.

p1060136.JPG

p1060132.JPG

.....a kis lidércek pedig elképesztő mennyiségben... ahogy azt kell..

Ahogy az apró szárnyaik halk susogása a teljes sötétedéssel úgy felerősödik, hogy elnyom szinte minden más hangot az éjszakában....  nagyon.. durva.  Amúgy imádom őket... : )

p1060169.JPGp1060184.JPGp1060185.JPGp1060183.JPG

 

Na de ennyi elég már ebből és ugorjunk azokra a Tiszai pecákra végre. 

 A második alkalommal nagy reményekkel tértem vissza. Meló után rápihenve kicsit nem sokkal sötétedés után értem le. Zavaró tényezőként a hold sem volt már fent, így némileg több idő állt rendelkezésre a vadászatra, mégis kevesebb akcióm volt mint legutóbb. Azért sipogni sem akarok, és bár elég sokat bénáztam, látványos akciókban volt részem és felpiszkáltam 2 komolyabb és egy nagyon komoly halat is. Az egyik lehetett úgy 10-15 kiló körüli és brutál farokcsapással szedte le a csalit, majd szinte azonnal megkönnyebbülve csévéltem magamhoz ahol igen elcsodálkoztam. A vonószem ugyanis kiszakadt belőle...

 

Ez van ha nincs a wobbler végigdrótozva...p1060149.JPG

 Egyetlen vigaszom volt, hogy nem sokkal előtte már kipattintottam vele egy 8-as körüli 107 centiset. Ami a csónaktól 5 méterre csapta agyon a felszínen a wobblert. Már akkor elég viseltes volt, de nem törődve vele dobtam tovább...és nesze.

p1060148.JPGp1060143.JPG

 Az a bizonyos nagyon komoly hareszt igazából nem láttam, de az biztos, hogy nem ez a méteres kategória volt, mert a tolóhulláma beringatta a csónakot. Sajnos meg sem akadt...   Akkor ért a rávágás mikor véletlenül kidobtam a partra a kétrészes felszínit és összeszedett egy ágacskát. Ahogy észrevettem 1-2 tekerés után kis pöcögtetéssel próbáltam megszabadítani, mikor az az igazi visszhangzó, öblös vákumos rászívással vert oda. Egy pillanatra odaverte a botot a motornak de rögtön meg is könnyebbült...  lehet, hogy csak a kis ág miatt nem akadt. Nem tudom...  Kétszer csorogtam újra végig ezen a húzós külső íven, de már csak egy méret körüli baller akadt meg. Amit fotó nélkül gyorsan akasztottam is le, mielőtt elvisz a víz a legjobb részről.

 Ezek után persze, hogy másnap este is kimentem. Mivel volt egy csónakos páros a pályán, bő 1 órát vártam az indulási ponton, hogy elég messze legyenek, de mivel több helyen  lekötöttek ez elég hosszadalmasra sikerült. Kellett hozzá néhány banán is, hogy jobban teljen az idő :D  ...de kibekkeltem. Én sem szeretem ha zavarják a pecámat.. nem akartam én zavarni őket. A figyelmességem azonban nem hálálta meg a víz. Olyan kuka volt ez az éjszaka na meg kötöttem az ebet a felszíni csalikhoz is, pedig semmi reakciót nem váltott ki és halat sem lehetett a felszínen látni... mintha nem ugyan azon a vízen próbálkoztam volna mint előző este. Kettőkor fel is adtam. Ja ...előtte azért megszánt egy kölyökhari meg egy kis baller ami asszem leakadt a kivételnél... vagy én vettem le?..  már nem is tudom...éjszakai pecák átka....  ott, akkor ezt elég szánalmasnak éreztem. Persze így utólag király volt még ez is...csak siettem vissza a kocsihoz, mert szegény Kinga abban csövezett addig amíg kint voltam :D

p1060150.JPG

Majd végezetül az elmúlt péntek lett a 4. alakalom... na ez pont annyira gyenge volt mint a harmadik... :D  Sok mindenen nem változtattam csak azon, hogy már kicsit azért próbáltam elszakadni a felszíni wobblerektől. Ha lehet most még kukább volt és 2-3 gyenge érdeklődést leszámítva egy értelmes kapás volt hajnal fél 4-ig. Egy 80 as hari szép felszíni akcióval egy kövezés előtti langóban ütötte le... és ezzel végre összejött az idei első  pecsenyeharesz ;)

p1060159.JPGp1060157.JPG 

 Ennyi egyenlőre... de folyt. köv...

 

Görbüljön!!

Sziasztok!

 

Barna

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fishingeverywhere.blog.hu/api/trackback/id/tr8016660834

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Barnabás.. 2021.08.23. 19:59:50

@Mosoni Horgász: Köszi, hogy benéztél ..
Te sem panaszkodhatsz.. :)

fishingeverywhere

Két megszállott pecaőrült-pergetőhorgász. Duna,Tisza,Körös,csatornák, Balaton.

Friss topikok

süti beállítások módosítása