fishingeverywhere

Fish come in three sizes: small, medium and the one that got away

Meglékelve...
... a Tiszán

  Mindig érdekelt, hogy viselkedne a gumicsónak ha léket kapna és tegyük fel, az egyik rekeszt a háromból kihasítja valami és ... elszusszan.  Nos... csütörtökön ez is megvolt.   ...és bár nem hajnal 3 kor Tiszán akartam ezt megtudni és nem is úgy ahogy, de így alakult. :D

 

107_0810.JPG

 Na de ugorjunk csak vissza pár órát... 

Az idei két első Tiszai éjszakázós pecára készülve érkeztem meg szerda este a szokott helyre, este 9 után nem sokkal. Részben a forgalom, másrészt azért mert addigra elcsendesedik a part, a víz... meg úgy általában minden. Próbáltam a szürkületi szúnyog invázió miatt is későn érkezni, de ez nem sikerült. Pont a közepébe csöppentem... bár az egyetlen jó, ha szabad ezt mondani... ebben az aszályban, hogy most több év után élhető a szúnyog helyzet arrafelé.  Mire tíz után teljesen besötétedett, már hasítottam is felfelé. Majd pár km megtétele és a pálya pihentetése után kezdtem a csorgást...

107_0812.JPG

Egy jó nagy eseménytelen két óra után éjfél felé, azonban már kezdett kerülgetni a gondolat, hogy bizony ez nem az az este lesz. Felszíni pecával szerettem volna halat fogni, de nem voltak víztetőn a halak...   persze olyan gyorsan nem adom fel és mivel nem egy példa volt már rá, hogy amíg az egyik szakasz tök kuka, addig a másikon él a víz. Ez különösen pocok úszáson van így, de abban még nem bíztam...  azért csorogtam és kémleltem tovább a vizet, fülelve a gyanús hangokat miközben az ígéretesebb részeket meg is dobom, szisztéma szerint. Sokáig semmi,... majd 1 után végre egy zátonyos területen felrobbant a sekély víz a wobbler alatt. Majd 3x is olyat repült a baller, hogy lestem...  és leakadt.  Sebaj... gyorsan leraktam a súlyt, hogy jobban megszórhassam a területet, hátha társa is lapul a homokdűnék között. 5 dobásból volt is 3 akció, de nem akadt meg egy sem. Kis szünet miatt felraktam egy nehezebb wobblert, hogy a hosszabb dobásokkal, nagyobb terület felett tudjam elsodortatni.  Elsőre kijött egy méret körüli baller... majd szinte ugyan ott, a térdig érő vízben  határozottan, de csendesen leszedte valami újra. Meglepődtem mert újabb egyen balinra számítottam, de miután keményen benne maradt az akasztásban a bot, már tudtam nem az...    Nem akartam felvenni a súlyt ha csak nem nagyon muszáj, mert szétcsaptam volna az egész zátonyt. Így némiképp elhúzódott a sodrásban a finomabb cuccal, de azért sikerült kikanalazni a merítővel ezt a 7-8-as forma hareszt...

107_0798.JPG107_0799.JPG

 

Ahogy rendeztem soraim a hal visszaengedése után, kicsit lejjebb egy harcsás cuppanást hallottam. Tudjátok, amikor a felszínről szedegeti a kishalat ill ivadékot, mert rogyásig voltak velük a zátony csendes részei. Felemelve a súlyt kicsit közelebb csorogva raktam újra le és már az első dobásba odaragadt megint egy baller. Majd ahogy korábban is volt a sorrend ... követte egy kisebb max 3-as haresz.

107_0803.JPG107_0808.JPG

Mivel az volt a terv, hogy a másnapot is kint töltöm sátorozással, fürdéssel és pecával ezért ő is amnesztiát kapott. Valahogy nálam nem jut el a konyháig harcsa, pedig már nagyon jó lenne... :D   Na ezek után jött az a balszerencsés eset.... ugyanis megint lejjebb csorogtam pár tíz métert és súly le. Dobtam egyből egy jó hosszút, amit csak megtartva rábíztam az áramlásra hogy finoman sodródjon a folyó közepe felé, mikor megláttam, hogy egy hód elindul a homokról ahonnan már korábban is hallottam ahogy rágicsál. Úgy tűnt nekem a sötétben, hogy elég messze van ahhoz hogy ne keresztezze a zsinór az útját, mikor szinte ezzel egy időben éreztem ahogy beleúszik és a következő pillanatban már el is nehezedik....   felakadt. Azonnal megugrott... és csak tartva a botot engedve a féken hadd vigye, filóztam mi legyen.  Végül úgy döntöttem, hogy megpróbálom közelebb pumpálni....hátha kifárad annyira, hogy fogóval ki tudom szedni belőle a wobblert és szegény állatba nem beletépni....  (így utólag...nem tudom mit hittem..... hogy rohadna meg)... :D   ez volt a baj.  Olyan fárasztani egy hódot, mintha egy  20-as harcsát a bokáig érő vízben. Csapkod, rángat, nekiiramodik jobbra ballra csak az előbb kifárad mint ez.  Felvettem a súlyt és így már gyorsan fogytak a méterek, mikor lámpafénybe került hiába próbáltam a merítővel eltartani a csónaktól, mert olyanokat kavart, hogy nem voltam elég gyors és egy óvatlan pillanatban hozzáért a csónak amitől eldobta magát és már süvítve el is szisszent a jobboldali kamra...  Gyorsan eltéptem a zsinórt és már indítottam is a mocit. Amennyire tudtam tehermentesítettem a sérült oldalt és kis gázon, kicsit megdőlve de feldöcögtem azt a pár kilométert a kocsihoz. Mire felértem már bőven világosodott...  Amúgy meglepően stabil volt így is, csak a 2-3 centis hasadáson annyi víz ment a kamrába, hogy nem bírtam kivenni a vízből. Valamennyire kivonszoltam a partra, hogy ott kifolyhasson belőle, majd ha ez megtörtént, feldobjam a tetőre...

107_0811.JPG

 A kis táborozásomat elengedve, fülem, farkam behúzva, kotródtam be anyuékhoz, hogy pihenés után gondolkozzam a megjavításon. Ott viszont megláttam és eszembe jutott, hogy múltkor levittem a kajakot amit ott is hagytam. Így következő este már azzal támadtam..... A terv, miszerint kajakkal megyek ugyan oda vissza és utána partról alaposan átműtöm....kifogom az összes halat stb :D nagy pofára esés volt. Viszont az éjszakai evezés élménye azért elég király volt. Semmire semmi... nem voltak ott. Pedig a kishalak ugyanúgy bandáztak milliószám.... Kicsit szelesebb idő volt és be is felhősödött. Vélhetően a légnyomás is megváltozott.... a hódot sem hallottam a 7 rongyos pirszingel csörögni az oldalában ..  ..szegény.   ... hogy xxxxx meg :D

 

Barna

A bejegyzés trackback címe:

https://fishingeverywhere.blog.hu/api/trackback/id/tr7817878663

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mosoni Horgász 2022.07.11. 07:19:44

Eleddig azt hittük, nálu k is csak a hódok szaporodtak el cefetmód. De mostanra a varos is megtelt nutriákkal. Családok mindenütt. Nem oly galádok akár a hód, de termeszetes ellenfelük hianyában rendkivül elszaporodnak, s tele vannak a vizek velük is.
Néhány éve mi is "hajótörést" szenvedtünk.
Ferikémmel egy folyoszakaszon kerestünk a táborhreyünktől lefele esti harcsás helyet. Pár km-re egyszer csak elfüstölt a csónakmotor. A sodrás meg csak vitt lefele. Evező se volt.. Kézzel eveztünk ki valahogy a partra, ahol majd 2 méteres ciheres-csalanoa fogadott. Persze 1 szál rövidgatya és mezitláb. Mire visszagyalogoltunk a 40 fok melegbe a táborhelyre, tényleg olyanok voltunk mint Tom Hanks a Számkivetettben...

Egyszóval, átérzem a fentebb leirt helyzetet, s szerintem majd mindannyian átélhettü k már hasonlót, ám ez csak fokozza azoknak az eseményeknek a szamat, amelyekről majd vigan mesélünk az unokáknak....

koroljov 2022.07.13. 19:49:54

Na jó, rég nevettem ilyen jót egy íráson. Persze nem szép dolog a történtekre íly mód gondolni, azért sem mert szegény állatnak nem nagyon jó azóta, másrészt azéjszaka közepén egy nem veszélytelen folyón, süllyedő csónakban azért nem funny.
Innen nézve már neked is vicces tudom, de akkor és ott nem volt kedved mosolyogni.
A barátnőmnek most olvastam fel, de megint folynak a könnyeim a nevetéstől, bocsi.

U.i.: Nekem ennyire nem volt meredek esetem, de egyszer újholdkor, 14 évesen úgy hittem az öcsémet is magammal rángatva, hogy egy 300kg hegesztett ladikban, egy játék lemerülőben lévő zseblámpával milyen nagy ötlet 1,5 kmt evezni felfele egy vadvízen, bedőlt fák közt, erős folyásban két ormótlan evezővel felevezni. Nappal, lefele nem tűnt nagy kalandnak, de mikor este kellett visszamenni akkor majdnem eluralkodott felettünk az inkontinencia :)

És a laikus haverjaim, kiknek sztereotip nézetük szerint a horgászat az a háromlábú sörtartós szégben sörözést, szotyolázást és ücsörgést jelent csak a horgászat, nem értik, hogy a pergetést miért tartom én extrémsportnak.

Barnabás.. 2022.07.23. 08:08:38

@koroljov: Hát.... meg kellett néznem mi is az az inkontinencia... :D A szétdobált sörösdobozokat elnézve meg... sokan űzik azt a "sportot" is.

fishingeverywhere

Két megszállott pecaőrült-pergetőhorgász. Duna,Tisza,Körös,csatornák, Balaton.

Friss topikok

süti beállítások módosítása