fishingeverywhere

Fish come in three sizes: small, medium and the one that got away

Csukák a kajakban...
Egy nap a Tisza-tavon...

 Mivel végre lecsengett a nagy őszi gomba bumm legjava... :D  ideje volt horgászni menni. Persze a telek környékén volt ugyan két köröm pecabottal is, de nem jött össze nagy peca. Néhány átlag domival meg kölyökbalinnal kellett kibekkelnem ezt az időszakot. Egy áradás is leszaladt, miután pedig volt egy elég szuper akciódús reggelem, de a jobb halak csak szívattak és sehogy nem bírtam fogni belőlük. A sok akció miatt leginkább a felszíni csalikat erőltettem mikor már nem azt kellett volna.  Csalóka volt a jó idő.... lehűlt a víz.  Így azért könnyebb elengedni a kis folyót és másra is vágytam már, ezért lepókhálóztam a kajakot és szombat kora reggel egy Tisza tavi nádnyiladékban csúsztattam vízre, annak a helynek a közelében ahol utoljára télen voltam Zsolttal lékhorgászni. Mivel akkor is tetszett a környék, jó alkalomnak tűnt alaposabban bejárni ezt a részt...

107_1019.JPG

 Miután kiderült, hogy még tudok evezni és a kis lélekvesztőt sem rágták ki az egerek, meg is álltam a közeli nádfalnál, hogy az enyhe szellővel végigcsorogva megdobjam, mert már erősen világosodott. Balinok is megjelentek és szórványos rablásokkal riogatták a nád előtt bandázó kishalakat. Olyan félkomolyan megkínáltam őket a banánnal, de negyed óra alatt csak 2 lekövetésig jutottam, így gyorsan elővettem inkább a csukás szerkót. Kanál-gumi, gumi-kanál cserélgettem, hogy melyik lehet a jobb és éppen csak elkezdtem élvezni a csendet, a vizet és a pecát....mikor pár méterre a nádtól agyonüti valaki a sandrát. A bot szépen benne maradt az akasztásban és a hajó orra is rögtön utána fordult...szóval, gondoltam, hogy nem az aprajából lesz. Pár kör a kajak körül meg alatta és már merítem is. Szép!  Örülök neki nagyon miközben a fekete evezőnyélre 10 centinként fekete fílccel festett osztások mellé, kiguvadt szemmel igazgatom.... :D  ... kb 83 teljes hossza. Király!  .... ha ez így megy lehet, hogy már otthon ebédelek? :D

107_1011.JPG107_1013.JPG

 

  Nem sokkal később úgy 50 méterrel arrébb rákiflizik egy 55-ös forma, de nem bírom kapásra bírni három csalicserével sem, szóval magára hagyom. Közben a sporttársak is kezdenek mocorogni a környéken, így a magányt meg a csendet keresve belefekszem inkább az evezésbe és elhagyom a környéket. Majd 4 óra és 5-6 km evezés után a mérlegem csak pár balinos akció, egy leakadt balin két kis csuka és sügér...   Szakad fel a sulyom és így sok jó és nagy nádszéli terület vált horgászhatatlanná amerre eljöttem. A nyílt vizeket helyismeret híján nem volt kedvem erőltetni pláne napközben, és halat is csak a nádban láttam egyenlőre... ezért kerestem  azokat a tisztább nádasos részeket ahol már felszakadt a sulyom.

107_1021.JPG

107_1027.JPG

 Kora délután, egy csatorna bedőlt fái között akasztottam egy nagy süllőt, ami pár pumpa után leakadt a twinyóról. Sajnos offset horog nem volt nálam és miután bent maradt a gumi, nem akartam még többet beszakítani, mentem inkább tovább...  kicsit könnyezve :D

107_1023.JPG

Volt közben kapásom két átlag csukától is, de láthatóan nem ettek, csak felingereltem őket. Ezután értem el egy nagyon szimpatikus részhez. Mély víz, nádas, bedőlt fák és minden ami kell...  egy 200méteres szakaszon nem volt sulyom a nád előtt ezért itt kezdtem. Nem volt semmi, pedig nagyon tetszett... gondolom volt ott csuka csak nem evett. Majd elkezdtem a sulyom szélét dobálgatni hátha lapul a növényzet és a nyílt víz határán valami. Szóróm egy ideje mikor bedobtam egy csónakos által kitakarított sávba a nád elé. Félúton jár felém kb... mikor abszolút ellentmondást nem tűrően ledörgöli valami. Jól akasztok mikor nagy sebességgel rögtön balra tőr és nyom egy olyan csukafejest, egy méterre felugorva, hogy felujjongok hirtelen és majdnem beborulok közben... :D  Kajakban ülve és így lentről nézve marha látványos volt a nádas, a sulyom mező és sejtelmes borongós, felhős háttérrel..   ezért tényleg megérte! Ha most leakad is...   A sulyomban landolt a szaki, de szinte magától kiúszott onnan és amikor a póráz rossz felén van az ember sétáltatott 1-2 percet mire ki tudtam emelni. A merítőbe amit kézbe vettem ugyan, de nem fért volna bele, így nem is próbáltam meg, nehogy akkor menjen el amikor próbálom belekanalazni...

107_1033.JPG107_1035.JPG107_1032.JPG

Így tartva nem jön át a mérete, pedig teljesre 94 cm olyan 5,5 max 6 -os forma lehetett. Na ezen a ponton már nem is emlékeztem a leakadt süllőre és nem is fájt semmim...  sehol :)

Jó darabig erőltettem ezt a területet, de nem volt más. Visszaevezve már szürkületben a reggeli pályán volt egy hatalmas kapásom egy brutál jó balintól, egy 50-es forma csuka nekiment 4 különböző csalinak is, de nem ette meg, majd egy 2-es körüli csux kijött még búcsúzóul..

107_1039.JPG107_1038.JPG

 Szóval.... nem volt szar :) és ki sem tudtam aknázni a lehetőségeket rendesen. Ha kijön legalább az a szebb balin meg a süllő.... hát az nagyon komoly teríték lett volna .... és még gyönyörű friss gomba is lett utána! :D

 

20221023_094209.jpg

 

 

...és még egy kép az erdőből, de csak mert annyira szép... ;)

107_1007.JPG

 

 

 Sziasztok!

Barna

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fishingeverywhere.blog.hu/api/trackback/id/tr9917961528

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mosoni Horgász 2022.11.02. 06:23:25

A címről eszembe jutott egy szeptember eleji eset. Egy jobb csukát fárasztottam, s a csónak mellett megijedt (lehet hogy meglátta milyen szép szakállas vagyok), s ahogy kiugrott a vizből, beugrott a csónak hátuljába, majd abban a pillanatban vissza...
Végül megnyugodott, meglett, de izgalmas volt. Szóval mikor elolvastam a cimet, hogy a kajakban, azt gondoltam hirtelen, oda is beugrottak, ahogy a busák szoktak!

Barnabás.. 2022.11.03. 13:06:11

@Mosoni Horgász: ...jó balhék ezek. Hát...a nagy csuka lehet rendet rakott volna a kajakban, ha ott landol :D

fishingeverywhere

Két megszállott pecaőrült-pergetőhorgász. Duna,Tisza,Körös,csatornák, Balaton.

Friss topikok

süti beállítások módosítása