fishingeverywhere

Fish come in three sizes: small, medium and the one that got away

Kikanalazott domik..
... az avarban

 Mivel mostanában egy rövidke kivétellel ( amit majd később le is írok .. ;) ....   nem volt peca, ezért kicsit belekotortam az archívumba, ahol találtam is némi képanyagot október vége és november elejéből, amihez azért megér pár sort is hozzácsapni szerintem.

 

107_1094.JPG

 Ahogy 10 fok környékére süllyedt a vízhőfok a telek környékén, arra gondoltam, hogy végre komolyabban is megpróbálom a folyó néhány mélyebb szakaszán a harcsát. Hátha belefutok egy összeállt hordába. Nagyon sok kisharcsát lehet fogni ugyanis. Ha valaki véletlen bedob egy gilisztás botot a nyáresti szürkületben, szinte könyvelhető pár kapás ezektől a 30-40 centis, fél kilós pundráktól. Magam is próbáltam az elmúlt években párszor, de nem jutottam túl ezen a méreten 1x sem... Sokszor felmerült már, hogy hol lehetnek és mivel lehet megfogni ha nem is az igazán nagyokat, de legalább azokat a jópofa néhány kilós, paprikásnak való hareszokat :D Egy finomabb cuccal azért elég jól el lehetne ütni az időt velük ha olyanok a körülmények pl zavaros a víz a domizáshoz  stb..  Felmerült az is, hogy nagy részét kizabálja télen a kormorán ezért nem tud megnőni.... hát remélem nem így van. Néhány nagyobbat... 20-30 kilósat már láttam, de mind olyan akadós helyeken ahol esélytelen pergetve megfogni ill. már horgászni is rájuk. Persze azért néhány kísérletet tettem az ügyben, ami inkább erősítette bennem azt, hogy itt csak valami nagyon erős letett botos módszerrel több éjszakára kiülve van értelme próbálkozni. Na... Innen jutottam el oda, hogy egy kevésbé akadós, viszont elég mély vizű 5-6 km-es szakaszon elindulva adtam esélyt így késő ősszel, a már vermeléshez készülő, de még aktívan táplálkozó hareszok megtalálásának. Két nap és három peca alatt jutottam el az utolsó kilométerhez, amire végül már nem maradt idő. Ezalatt harcsával sajnos egy dekával sem találkoztam. Pár kölyök csuka mellett, viszont nem kis meglepetésemre igen szép domolykók mentek neki az ingerlően lebegtettet 20-25 grammos 8-9 centis kanalaknak. Ez a csali méret már igazán jól szelektált, mert pár wobblerrel fogott átlag meg egy szebbecske domi után már csak kanalaztam amit a kisebbek  ütöttek és lekövettek míg a nagy 50 - 50+-os buci domik meg olyan lendülettel támadták, hogy volt amelyik szinte kivette a kezemből a nem túl kemény botot...  mind meg is akadt szépen... és végül négy nagyot fogtam ezzel a módszerrel.

107_1092.JPG107_1098.JPG107_1099.JPG107_1102.JPG107_1104.JPG107_1105.JPG107_1108.JPG

 Az első nap délutánján már egy fokkal könnyebb 20-40-es bottal mentem vissza, amivel még megoldható a pár kilós harcsa és dobható a 25 grammos kanál is, de a rendesebb domolykók is meg tudják hajtogatni azért... :) Így élmény volt... még ha terv nem is úgy sült el, de a harcsapaprikás miatt végül nem bánkódtam. Azt is és a  maradék kilométereket is majd letudom jövőre.... addig meg marad a frissen füstölt mangalica szalonna :D

20221028_223132.jpg

Jó étvágyat! :)

...és görbüljön!

Barna

A bejegyzés trackback címe:

https://fishingeverywhere.blog.hu/api/trackback/id/tr418000684

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Barnabás.. 2022.12.14. 16:35:44

@steveolson: ...most, hogy mondod... tényleg! :)

steveolson · steveolures.com 2022.12.15. 08:53:40

@Barnabás..: azért a végén nyeltem egy nagyot.

fishingeverywhere

Két megszállott pecaőrült-pergetőhorgász. Duna,Tisza,Körös,csatornák, Balaton.

Friss topikok

süti beállítások módosítása