fishingeverywhere

Fish come in three sizes: small, medium and the one that got away

Pár kilométer... azért az ötödik dobásért..
...a vadcsapáson

   Szinte már fülledt meleg volt azon az estén. Főleg mellcsizmában.. :) Az utolsó előtti estén mikor még ki lehet menni tilalom előtt...  Nem akartam benzint égetni ezért csak a bringás távok egyikére pedálozom éppen, miközben a felhőket fürkészem, hogy vajon megúszom ázás nélkül vagy megint nem...    Az elmúlt napokban már berobbant a tavasz a kertek alatti kis folyó völgyében is. Letérve az aszfaltútról szinte émelyítően hat a parti ösvény mentén virágzó egyveleg illata miknek a nevét sem tudom javarészt, de az árvacsalán és a kökény uralja a terepet.  A madarak tavaszköszöntő énekével ez szinte transzba ejt és oly hangosan örül az én kis lelkem is, hogy ha egy kicsinyke énekhangot kaptam volna a sorstól, akkor bizonyára dalra fakadnék magam is... :D 

107_1265.JPG

Egy hosszan elnyúló sártenger ránt kicsit vissza a valóságba amit az erdészet hagyott hátra a téli tarvágások munkálatai után. Meg a melósok által hátrahagyott szeméthalmok, egyfajta jelzőtáblaként virítanak itt-ott míg átmenetileg el nem tűnik az egyre erősödő csalánmezők takarásában, hogy bizony egy percig se felejtse el az erre járó.... hogy itt bizony minden az övék és nem valami közös érték, amire vigyázni kell...ene !! Jó darabon vállra is veszem a bicajt és úgy folytatom az utam felfelé a folyóparton. Egyszer csak egy nagyobb fehér foltot pillantok meg a a szélvízben a meder fenekén feküdve. Leereszkedve a vízhez, közelebb érve látom csak, hogy egy ponty fekszik a kavicsos aljzaton. Egy faággal közelebb piszkálva nézem és meglepetésemre még él. Az a tipikus telepített 2 feles forma, némi halpenésszel a farkán.  Szerencsétlen... idehozták, erre a vízre....persze a hallépcső április közepén  még mindig nem üzemel!!.... á nem is megyek bele. Csírájában el is fojtom a felmerülő gondolatokat bennem...   Közben letérek végre a szétjárt útról és újra terhelhetem a pedált. Egy szakaszon a kökény és akác sarjak között lavírozva minden alkalommal  elcsodálkozom, hogy-hogy nem kaptam még soha defektet. ?! ....   persze túlzottan nem bánt a dolog.   Kiérve a susnyából egy őzbakot lepek meg, aki bizony nem is tudja hirtelen, hogy fusson vagy lapuljon meg inkább. Végül a mozdulatlanság álcáját választva esélyt adott egy fotóra.  Örültem már ennek is....  majd erre rákontrázott egy tisztás közepén tetten ért fácánkakas is...  hmmmm tényleg kéne már egy jó fényképező... dünnyögöm magamban, miközben már egy alkalmas fát keresek a bringa odaláncolásához. Mondjuk ritkán járnak erre....  a kéthetes lábnyomom az utolsó a többi disznóét leszámítva .. :D

107_1291.JPG107_1289.JPG

Kicsit nézem a vizet, ...  fura, hogy másfél napja milyen eső volt, és még nem zavarosodott be. Persze ennek örülök a legjobban.... és óvatosan belépek, legalábbis úgy szerettem volna ...    Megkerülök egy bokorsort ami előtt szinte alig van víz, hogy elérjek egy olyan elvágóval szegélyezett öblöcskét, amiben fogtam egy nagyon szép domolykót, amikor utoljára itt jártam. Rögtön felidézem magamban a szitut, ahogy repül a wobi ugyan oda.......   

.... akkor, azon a reggelen már jó néhány dobásom benne volt a helyben, minden esemény nélkül. Hidegebb volt még a víz alig 7 fokos és 1-2 fokos a reggeli levegő,  hőmérséklete. Lassan kellett volna horgászni... lassan mint télen, de ezen a részen egyrészt nem nagyon lehet, másrészt nem az volt a kezemben.... nem azt álmodtam meg otthon. Fejben már a pörgősebb pecákra készültem...  ez van. Be is húztam két betlit...  de azon a reggelen nem ez történt. Egy másik helyen már begyűjtöttem pár akciót és két kis domi után egy szebbet is sikerült fogni,  barátom wobblerével. Ennek külön örültem én is, majd Ő is miután küldtem neki a képet :)  

107_1267.JPG

107_1271.JPG

.... na de, hogy rövidre vegyem .... már visszafelé jutott eszembe, hogy végre zsebre vágtam azt a felszíni wobblert amit egy unalmasabb téli estén tákoltam egy régebbi törött wobbler átalakításával. Gyorsan fel is raktam, hogy meg tudjam nézni mozog-e egyáltalán, és megküldtem ugyan oda ahova most is.... a kis öblöcskébe. Annak is a közepébe..... szerettem volna, de belekapott a szél így az elsőre nem sikerült, de nem is izgatott mert ugye, csak a mozgása miatt dobtam.  Jónak tűnt, bár....  mintha bénábban mozogna..   és      ...dobva a  másodikat már a jó helyen toccsan majd elindítva, nézegetem, próbálom elkapni az ütemet ami rendesen mozgásra bírja... mikor hirtelen eltűnik egy nagy sunyi burványban!!  ...hát el sem akartam hinni. Először balinra gondoltam, de pár pumpa után egy fordulásnál megmutatta, hogy nem.... nem az lesz. Hogy már egy elengedett pecán, abban a hidegben, azzal a tákolt csalival egy ilyen akcióhoz volt szerencsém.... hát ... tényleg csak azért hittem el, mert ott voltam :D  .. mákom volt.... 

...a wobblert inkább nem mutatom, mert tök ciki ahogy kinéz,   és az eredeti wobbler készítőjét sem akarom megsérteni, aki egyedileg készítette nekem anno :)

107_1279.JPG

 

Szóval mázlim volt akkor......Most is lehetne, gondolok erre ...miközben repül az egyhorgos crank az első dobás után, ezen a mostani estén.  Majd jön a második dobás, harmadik és odébb állok.... negyedik is de semmi,  majd arrébb megyek a vízben úgy 20 métert, hogy elérjem annak a jópofa elvágónak a legfelső részét.... ott... a csúcsát. Meg is van.... letolom a spiccet, miközben egy rövidet belehajtok az orsóba és utána már csak hagyom, hogy az áramlás lassan beszívja és elsodorja.... amikor a legjobb helyre ér a csali, elfordulok... nem mindig, de sokszor...  hogy a szégyenlősebb halakat is meg tudjam fogni...   nem vicc, szokásom. Persze igazából csak azért mert éppen nagyon koncentrálok :D   Na de... alig, hogy elnéztem balra... jött az iszonyat akaratos bummm, majd rögtön a fékhez is nyúlok mert beugrik az áramlásba és tépi a kis taknyot rendesen a kezemből. Mikor feljön látom, hogy nagyon vékonyan fogja az egyik ág...  pfuu  lassan -lassan.... és ráfogok végre... hopp persze megugrik majd kicsúszik, így megy még 1-2 kört mire megint tarkón kapom. Ez a méret már necces így nekem is, pedig 24 centis az araszom :D  A nagyon szép után mi is jön?   Ja.... brutál szép :D   ...igen, az volt!

107_1304.JPG107_1302.JPG

 

 Ezután megvoltam... rámentem kicsit még a márnára mert 2x annyi üzemórát szántam rá mint szoktam, de a korábbi 5 etapon 9 kapásig jutottam. Mind az a botkitépős kapással, nem kabát, nem beleúszás ... hanem az a jófajta wobbleres márnás odacsűrős amiből egy kicsi lett csak meg de az is gumival és egy nagyobb meg leakadt. Nincs rá magyarázatom... :D  nem voltam ügyes...  Egyetlen szép marcimat is csontival fogtam amikor egy cimborával üldögéltünk a feederek mellett...   

img_1020.jpg

Nem adta ezen az estén sem, pedig ott voltak.. nem sok, de volt pár darab. Éreztem a beleúszásokat. Visszamentem inkább domizni,,, még egy rendesebb becsúszott a három kisebb mellé ezen az estén. Amin egyébként tényleg nagyon aktívak voltak, ugyanakkor vékonyan is ettek, mert összesen közel húsz akcióm volt, javarészt kis domiktol a felszínire és egy jobbacska meg leakadt. Parádé volt...jött a víz, másnapra be is zavarosodott. Szóval a végére kicsit tudtam szépíteni, de összességében nekem nem úgy jött össze ez a tilalom előtti rövid szezon mint azt megszoktam ilyenkor... bekavart az a március végi felszínis hal. Ott elcsúsztam :D   ... de király volt, és persze folyt köv. juni 1 után ;)  ...csak legyen jó meleg május, hogy lezavarják az ívást addig.

Kitartás!

107_1295.JPG107_1294.JPG 

107_1258.JPG107_1261.JPG107_1285.JPG

107_1292.JPG107_1305.JPG107_1300.JPG

Barna

A bejegyzés trackback címe:

https://fishingeverywhere.blog.hu/api/trackback/id/tr5218104528

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

steveolson · steveolures.com 2023.04.19. 10:33:49

Te legalább ki tudtál menni néhány alkalommal és fogtál is.

Gratulálok!

Barnabás.. 2023.04.19. 11:00:04

@steveolson: Köszönöm! ... és persze. Remélem nem tűnik nyavalygásnak... :D Amúgy meg... bár gondolom nem újdonság, de egy részed elég aktívan ott volt velem a parton... ;)

Mosoni Horgász 2023.04.19. 14:14:35

Pazar! Azok a telények szép combosak!
Nálam eddig aktivabbak voltak inkább a csatornacsukák, meg a gödörharcsák a zárások alatt..
Mire kibontakoztam volna, jött a 3 napos eső, majd a Sárga Jangce....

Barnabás.. 2023.04.19. 16:15:53

@Mosoni Horgász: Igen azok... érdekes módon a gyönyörű nagyok és a szép kicsik, a két véglet volt jellemző. :) Az is jó móka lehetett....mikor olvashatunk róla? ... tegnap itt is becsúszott végre egy szép csaticsukesz. Szóval van remény... :D

Mosoni Horgász 2023.04.19. 17:46:15

@Barnabás..: igyekszem még a hónapban végezni vele....

steveolson · steveolures.com 2023.04.20. 10:04:58

@Barnabás..: ennek örülök. Én lehet a balatoni nyitányt is kihagyom, a teljes tavaszi domiszezon után.

fishingeverywhere

Két megszállott pecaőrült-pergetőhorgász. Duna,Tisza,Körös,csatornák, Balaton.

Friss topikok

süti beállítások módosítása