fishingeverywhere

Fish come in three sizes: small, medium and the one that got away

Vegyes szezonkezdet...
5 különböző vízen...

  Az a baj, hogy úgy elszaladt velem a szekér, hogy nem is tudom hol kezdjem :)  Na persze ennél nagyobb baja se legyen a pecásnak :D  Egy biztos, hogy az elején kellene és ha az időrend nem is fog stimmelni, mert van egy kis katyvasz a fejemben, de azért valamit minden alkalomról megpróbálok pötyögni.14 db X, a fogásiban szűk másfél  hónap alatt, amit megpróbálok csak naplószerűen összefoglalni, na nézzük:

107_1325.JPG

  Kilenc alkalmat ki is pipálnék egy levegővel. Azt a 9 Dunai alkalmat kb egy hónap alatt amiből 7, gyakorlatilag betli volt. Április utolsó hetében kezdtem. Folyamatos áradás volt ezért csak este, semmi finomkodás, kemény cucc, nagy wobblerek stb..  A vízállás harcsás volt, de a hőfoka nem igazán, azért hajtott a belső énem, menni kellett. Még a fullos harcsatilalom előtt ugyebár :(

Már rögtön az első alkalommal majdnem megkaptam azt amiért....  Egy jó ideje dobáltam a helyet már.. mikor egy, az áramlás szélén lévő uszadék halom mellett vontatott wobblert, úgy agyonvágta egy harcsa ahogy kell.  Több mint 15 méterre volt és abban a szögben annál a nagy víznél nem tudtam megakadályozni a 32 es fonottal 200gr os bottal, hogy beússzon az áramlásba. Volt egy pillanat, mikor azt hittem megtartom, de olyan erővel húzott, hogy megcsúszott a lábam és egyensúly vesztve lépnem kellett egyet. Közben nyert 1-2 méter és ott elvesztettem a csatának sem nevezhető 10 mp-et. Elvettem a kezem a dobról, hogy ne törjön a bot, így még pár métert leszívott... miután ahogy emelni próbáltam, a levegőben szikrázva elcsattant a zsinór. Olyan hangal mint az ostor csapás.  Nem is láttam még ilyet....A kövi két alkalom úgy rémlik  eseménytelenül telt, de a negyedik etapon még pont a harcsatilalom előtti este, bizony megint ott volt...ill.  lehetett volna. Épp, hogy megérkeztem sötétedés után valamivel, mert előtte a frissen szabadult süllőt próbáltam egy másik helyen. Talán 20 perc telhetett el monoton dobálással, mikor majdnem berántott kapásával a haresz. Ez másik helyen jött mint az első, és jobbnak is éreztem az esélyeket. Megtartottam... ülve, egy kőnek támasztott lábbal tartottam magam és a lehető legmagasabban a botot. Nem tudott vizet fogni a farkával. Pár méternyire csapkodott előttem amiből már láttam, hogy nem az a kifoghatatlan méret, valahol a 40-50 kiló körüli forma lehetett. Majd... vagy nem erőltettem eléggé, meg kicsit lassú is voltam vagy csak kevés volt a helyem, de valahogy vizet fogott két alkalommal is. Ezzel már lekívánta egy pillanat alatt a botot a kritikus vízszinteshez közeli szögbe és elvágta valami az akkor már 40-es fonott zsinórt .. :(  elképesztő fél perc volt azokkal a farokcsapásokkal az éjszakai víztükrön hmmm...  Május elején a Dunán még azért nem finomkodtam, de már nem vittem a vadölőt.  Egyszer még pár napra rá elsodródtam arra a részre, de már tilalom is volt, meg a vízállás miatt sem éreztem, hogy ki tudnám szedni őket. Pirszingelni meg, nem akartam többet. Túl nagyok voltak ill. az áramlás volt túl erős.  Átmentem inkàbb a nagy süllős helyemre, de az sem adta. Szerintem ívtak még.. Volt egy este amikor csak kódorogtam. Az aktuálisan magas vízállásnál keresgéltem a lehetőségeket, nem sok eredménnyel. Majd egy tavaly nyáron bevált helyen akasztottam egy 10-15 ös forma hareszt, de az meg 5mp után simán leakadt.  Nem sokkal utána meg egy átlag süllő ragadt rá vigaszképpen a wobblerre.  Megköszöntem neki, majd elengedtem, hogy a 6. estém immáron nem betlis :)  A 7. és a 8. ból csak annyira emlékszem, hogy kajakkal mentem már be a kőre olyan víz volt, és az az egy  átlag süllőm is leakadt a nem erre a méretre hangolt cuccról.  Az utolsó alkalom egy hetes szünet után egy rövid esti peca lett. A nagy vízre jött még egy kevés, így volt egy áradás az áradásban. Még pont be lehetett állni mellesben arra a helyre és adott végre egy jobbacska 70-es forma süllőt. Spicc alatt vágta agyon a wobblert,  kb 1 méteres pórázon. Volt is nagy ribillió... szerencsére jól akadt. Évek óta nem voltam ott, mert nem volt ilyen nagy tavaszi vìz. Jól esett...  

 107_1324.JPG107_1328.JPG107_1364.JPG

 

 Közben az elég passzív dunai kiruccanások között volt azért szerencsém egy igen pörgős pecához is. Meg a vizuális élmény is kell néha, amit a nappali kintlétek adnak. Álmomban nem gondoltam, hogy májusban csatornákon lesznek a legjobb napjaim, főleg az egyik általam már régen lemondott vízen....

107_1344.JPG107_1342.JPG

 Aznap, gondoltam csekkolom a vizet ami múltkor azt a szép csukát adta. Erre az ideális feltételek is biztosítottak voltak. Mármint a szél az eső és a sár, minden ami távol tartja többnyire a sporttársakat és így biztosított a nyugodt horgászat egy elég frekventált vízen.  Mivel otthon akartam ebédelni, ezért jó korán kimentem. Próbáltam a csatorna balinjait becserkészni, de ehhez nem voltam elég ügyes, pedig ott voltak.. Egy akció volt csak abban a másfél órában amit nekik szántam. Ezután átmentem a korábban csukára bevált szakaszra, felszereltem a csukás szerkót, és indulhatott a séta.  Sokat nem mentem, mikor kanálra beugrott két sügér. Bíztam a folytatásban, mert úgy vettem észre, hogy ha a sügér olyan mohó, hogy megeszi a nagy támolygót, akkor a csuka is étvágyánál szokott lenni. Hát... igen. Így volt.... nagyon is így :)  A régi időket felidéző pár óra következett ezek után. Aminek a végén már olyan halszagom lett, hogy 3 napig nem szellőzött ki a tüdőmből... :D  de kell néha az ilyen.  Nem is maradtam délig sem....minek is. Inkább szedtem némi szegfűgombát, meg gévát, hogy valami kaját is vigyek már haza :) 

20230518_120933.jpg

3 óra alatt 21 akció volt és 9 csukát sikerült megfogni, köztük 3 szebbet, 2-2,5 kilósokat és egy igazán jó négyes körülit, meg azt a két sügeret. Retúr is csak kettő volt, a többi méret forma átlag. Valahol lehet, hogy ez majdnem minden napos, régen itt is az volt.. de most ott, nekem....  parádés volt. 10 kor már kezdtem homályosan látni, és nem csak az esőtől.  Mondjuk sok ész nem kellett hozzá, csak ott kellett lenni.. :D

107_1332.JPG107_1334.JPG107_1337.JPG107_1339.JPG107_1349.JPG107_1350.JPG107_1358.JPG107_1351.JPG

 

 

107_1356.JPG107_1357.JPG

 

  A soron következő 3 alkalomból kettő, egy másik csatornán esett meg, közé biggyesztve az idei első Tiszai bevetés.  Ez utóbbin nem akartam a csónakkal bajlódni ezért inkább a kajakot vittem. Arra gondoltam, hogy azzal közelítek meg pár kövezést, amiket majd partról megvallatok. Viszont nem voltam eléggé résen, mert 2 napig rá sem néztem a vízállásra úgy mentem ki. Majd akkor szembesültem vele, amikor az első helyre megérkeztem, hogy sehol a kő. Bakker..!. így leírva is tök amatőr hiba. Jött még rá 60 centi, ami már elborította a köveket. Sebaj... eveztem egy jót és a szúnyogok is jól laktak...  egy valamire való helyen dobáltam fél órát, ahol jött is egy kb 25 centi süllő, 14 centis wobira :D

107_1378.JPG

A csatornán már jobban alakultak a dolgok. Legalább is darabra mindenképp, viszont eléggé uralják a pályát az éppen méretes, meg a retur kis süllők. Vastagon vonultak a snecik, gondolom az ìvással függhet össze. Viszont konkrét ívást nem hallottam. Az első este apuval erősítve vallattam meg a csatorna, egyik zsilip alatti részét. Még a naplemente a meder törésein adott egy 45-ös forma sücit és egy kölyök hareszt. Ezzel ... meglett  az idei első  kifogott harcsám :D  Majd a szürkületi balinos akciók elég jól feldobták a hangulatot két balinnal és utána még egy darabig jópofa volt a sok, süllős kapás de aztán már frusztrált, hogy nincs köztük egy rendesebb, mondjuk másfeles példány. Aránylag korán abba is hagytuk pár darab épp méret meg retúr körüli süllő után. Szerettem volna végre haza is vinni, de nálam 50  a mérethatár teli hosszra süllőből, így nem tudtam. :)    Egy héttel később a pünkösdi tömeget kicselezve inkább a hajnalt választottam. 3 órai érkezést követően nagy volt a csend, de fél négy tájban mikor már éppen pirkadt az ég alja, együtt jöttek meg a süllők és a balinok. Egy elég akciódús fél-3/4 óra volt ekkor. Két 50+ os süllő mellett 4 kisebb jött, 2 leakadt, pár kapás stb... miközben gyakori csalicserével a balinokat is tesztelgettem. Pár szuper felszíni akcióval egy meg is akadt végül.  Mire elkezdtek szállingózni a sporik...  én már pakoltam. Mondjuk azt is alig vártam, hogy visszaessem az ágyba.  Mivel alig volt fotóérett hal, sok képet nem csináltam ezen a két alkalommal...  

 107_1367.JPG107_1368.JPG107_1372.JPG107_1377.JPG107_1397.JPG107_1399.JPG107_1402.JPG

 

 Szóval ...nagy vonalakban  így sikerült kibekkelni ezt az időszakot a domi tilalom lejártáig... végre ! Eljött júni 1 :) Szerencsére le is ívtak. Legalábbis ott ahol voltam...   Másfél napot terveztem elsejétől de végül másnap reggel hazamentem. Délután 5 -től, reggel 8-ig nyomtam, éjszaka 4 óra pihivel. Élmény az volt így is elég, bár kicsit bekavart az intenzív ponty ívás, és végül nem láttam értelmét kibekkelni a nappali meleget a csalitosban. Viszont az esti sneci ívás meg elég jót tett az átlagméretnek :) 

107_1406.JPG

107_1416.JPG

 A délutáni rövid terepszemle után mivel több kigondolt helyen is voltak,  végül egy mindentől távoleső nyugodt helyen kezdtem  ami már korábban is adott élményeket. Sekély, gyors víz ami a legtöbb helyen gázolható. Az első néhány dobás már halat adott és pár percenként volt akció is a felszínire. Szinte megdöbbentő volt, hogy mennyi- mennyi domolykó volt a területen. A kezdeti eufória után aztán kezdtem rájönni, hogy főleg kicsik, de volt akcióm pár nagytól is csak azok még annyira sem esznek. Miután 10-15 kapást követően is csak egy megfogott halam volt. Kicsit jobban variáltam a wobblereket. Jöttek a crank-ek, minnow-k ...de semmi. Max beesőre pár erőtlen kapás. Még csak egy ütés sem. Csak a felszíni....  cseréltem a színt, méretet... de nem vált be. Feljöttek, volt, hogy métereken át követték, vagy főleg a nagyobbak, olyan csendben rászívtak, hogy alig vettem észre. Mind ezt a rohanó vízben, ahol egész más a habitusuk általában. Gondolom egy legyes aratott volna, valami bogár utánzattal. Mert szedés az volt bőven. A vízfelszín estére tele volt rovarokkal, majd közben a cserebogarak is elkezdték az esti rajzásukat. pfuu...  jókor jöttem, ..gondoltam. Ráadásul kis bogár wobblereket nem is hoztam, pedig régen betáraztam és van bőven. Közben persze 15:1  arányban kb meg akadt 1-1 átlagos vagy inkább kisebb domi. Ez az arány estig nem változott, mert akkor aztán a legjobbnak hitt időszakban 20 perc alatt, leállt minden :D   Viszont a pálya végén ekkor találtam meg azokat a növényfoltokat az elég erős áramlásban, amik tele voltak snecivel. Korábban már hallottam a balinokat is rajta, de nem voltam képben és belementem a közepébe. Persze minden hal messze elpályázott onnan. Viszont egy kis szünet után újra rámentem már majdnem sötétben, mikor újra hallottam a balinokat a környékén. Óvatosan oldalról éppen csak belépve egy bokor takarásából csekkoltam a pályát és csak ritkán meg-megdobva próbáltam valami rendesebb halat megfogni végre. Így is begyűjtöttem 5-6 akciót, most balinoktól, de nem tudtam fogni. Egy akadt meg, de a hínárban le is maradt. Volt, hogy másfél méterre kiverte a wtd-t, vagy olyan is amikor szinte spicc alatt vert oda akkorát, hogy még a bugyim is vizes lett, pedig mellcsizmában voltam :D   Így jött a teljes ill, a holdvilágos sötétség, ami szerintem nem volt most sem jó. Viszont ezzel eltűntek a balinok és jött a helyükre domolykó majd rövid idő múlva már csak a süllő. Na! ... végül még jó lesz ? ..gondoltam.  Sokáig azonban csak szívattak ők is. Egy óra is eltelt kb mire valami zero crank-hez odaragadt egy jobbacska süllő, de a hínárban, ami elég erős szárú volt abban az erős áramlásban, leverte magát. A hínár miatt csak top water csali, de mit? ... cserélgettem. Míg megunva visszamentem a kocsihoz egy jó öreg j-9 ért. Na ... elsőre, egy éppen méretes forma. Pár perc múlva egy 50 es. Szuper... alakul!  bíztattam magam...  majd 10 perc szünet, amíg nem volt újra rablás nem is dobtam csak 2-3 at, hadd bátorodjanak vissza. Utána újra kettő egymás után. Egyik megint 50 es forma a másik alig méretes 40-es. Nem az a bottörő kategória, de onnan és úgy ahogy, jó kis felszíni akciókkal élveztem nagyon. Az egyik meg is fürdetett megint, az esti tusolás ezzel meg is volt, mivel spicc alatt szedte le másfél méterre úgy, hogy derékig bent álltam ugye ... mondjuk majdnem pelenkát is cserélni kellett.. :D  Kis szünet megint, közben úgy döntöttem, hogy lejjebb sétálok 50 métert, mert onnan is jött néha 1-1 rendesebb rablás, ami akkor azt hittem, hogy balin. 4-5 dobásból le is szedte parádés durranással a domolykó... mint kiderült. Egy nagyobb domolykó... végre! Miután más nem volt ezen a területen, csak a hód csapkodta 2 percenként idegesen a farkával a vizet, hogy húzzak már innen,.. győzött... elmentem és visszaálltam a korábbi helyre, ahol elég gyorsan volt egy leakadásom megint egy értelmesebb süllő és egy retur süci. Ekkor már 11 óra elmúlt  és inkább abba hagytam. Vacsi és szunya....Biztos lehetett volna még fogni egy darabig ebben az ütemben, de minek...   el is fáradtam, a rengeteg akció... kb50-60,  6 óra alatt amiből a nettó peca max 4 óra amiből a szürkületi óra elég csendes volt,  a többi kommandó és gyaloglás. Kicsit zavart, hogy a délután látott nagy domikból nem tudtam fogni, legalább mutatóba egyet-kettőt, de úgy voltam vele, majd biztos reggel... 

107_1403.JPG107_1408.JPG107_1418.JPG107_1421.JPG107_1427.JPG107_1433.JPG107_1426.JPG

Hát, nem.... reggel sem. Egy tucat akció 6-7 óra között, előtte semmi. Pár kis domi odaragadt. Annyival lettem okosabb, ill. ráfoghattam arra, hogy olyan ponty ívás kerekedett kora reggel, amit régen láttam. néhány fős csoportokban verték a bokrok tövét és a partszélt ahol csak volt némi növényzet. Mindkét oldalon 30-50 méterenként. Mindenfelé... durva volt ez is. Ahogy feljött a nap megálltak ők is. Szerintem fosásig voltak a halak ikrával, rovarral stb..   Ja!  a küszívás helyén nagy nehezen, sokadik rontott kapás után végre összejött az egyetlen baller :) mielőtt feladtam, ez lett az egyetlen fotó azon a reggelen.  Nem tudom eldönteni, hogy csúcs volt, vagy nem?  :D  persze, hogy az...

107_1436.JPG

 

 

 

Görbüljön!

Barna

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fishingeverywhere.blog.hu/api/trackback/id/tr10018138166

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

steveolson · steveolures.com 2023.06.04. 18:03:31

A domis rész különösen fasza volt! ❤️ A harcsák meg....

Barnabás.. 2023.06.04. 18:47:24

@steveolson: Örülök! :)
Ne is mond... okoztak pár álmatlan éjszakát :D

Mosoni Horgász 2023.06.05. 19:32:01

Van akinek egy év alatt sem jön össze ennyi élmény! Elismerésem a tartalmas bejegyzéshez!

Barnabás.. 2023.06.06. 21:31:40

@Mosoni Horgász:
Köszi Mester... igyekszem :) Láttam ám, hogy Te sem tétlenkedtél.
A nyár eleji gombahullám is talán jónak ígérkezik. Ma az egyik nyárfás helyemen megjöttek az első nyárfa érdestinóruk is, ami az egyik kedvencem :)

fishingeverywhere

Két megszállott pecaőrült-pergetőhorgász. Duna,Tisza,Körös,csatornák, Balaton.

Friss topikok

süti beállítások módosítása