Hétvégén eljutottam végre horgászni. Szerettem volna harcsát fogni, de persze az, hogy én mit szeretnék az a pecában nincs mindig köszönő viszonyban a realitásokkal. A víz még nagyon hideg volt és egyéb nem várt körülmények is nehezítették a hétvégét. Az esetek többségében sikerül ezeket kiiktatni, vagy találni rá megoldást, ez most nem jött össze, de ettől függetlenül nagyon jó két napot töltöttem el a Körösöknél.

 

A probléma mindig ott kezdődik, hogy kb. két héttel korábban ki kell vennem a szabadságom, így hiába nézem a hosszú távú előrejelzéseket általában más körülményekkel szembesülök, mint amikor megterveztem az utat. Így volt ez most is. A várt felmelegedés és 14-15 fok helyett szerdai hidegfront, nappal 10-13 fok reggelre pedig -2 várt mindkét nap. Ráadásul a vízügy teljesen szétbarmolta azt a részt, amit meg akartam horgászni, plusz még két nappal korábban pontytelepítés is volt az ehhez járó húshorgász tömegekkel, szóval illúzióim nem voltak az este sikerességét illetően. Ez van, ha az embernek nincs napi infója a vízről. Sötétedés előtt értem le, már nem akartam más helyre átmenni, nem szeretek úgy horgászni, hogy nappal nem tudom megnézni a vizet, így bíztam abban, hogy a kishalak odahúzzák a harcsákat is. De nem. Forrt a víz napnyugtakor a keszegektől, sneciktől, de harcsa az nem volt rajta. Volt pár balin, esetleg pár süllő is ahogy hallottam, de harcsa nem és ahogy mentünk bele az estébe és egyre hidegebb lett, úgy fogyott a kedvem is, meg a mozgás is. Éjfél körül előkaptam a hálózsákot és eltettem magam másnap hajnalra. Fél 5 körül keltem megnéztem a vizet, de a -2 fok megtette a hatását, eltűntek a kishalak a víztetőről, minimális aktivitást lehetett látni, így fogtam magam és átmentem egy másik holtághoz. Ott ugyanaz volt a helyzet, megfejelve az iszonyat kávészínű vízzel, ami a belvíznek köszönhető. Ránéztem az egyik befolyó csatornára, hát nem lennék hal benne... Ami valószínűbb, hogy ilyenkor nincs is benne, mert ami volt, az vagy belepusztult, vagy a szennydugó elől behúzódott a holtágba. Végigjártam jó pár helyet, majd úgy láttam jónak, hogy visszamenjek az első vízre és megpróbáljam a fekvő harcsákat megkeresni. Párszor már sikerült mindkét holtágon, ha rájuk akad az ember, akkor az gyors visszajelzést ad és egy helyről rövid idő alatt több is jön. Hát most nem sikerült. :D

Végigjártam egy 2-3 km-es szakaszt, de a sok kitelepült pontyozótól kevés beálló volt horgászható. Szinte minddel váltottam pár mondatot, volt aki már másfél hete kint lakókocsizott! Előző héten fogtak is egy 11 kilós harcsát stupekkal, de csak aznap este mozgott a harcsa, azóta nyomát sem látták. Koradélutánig próbálkoztam, aztán egy kis pihenő, majd irány az élő. A közbeeső két holtágra is ránéztem, de az előző este után már nem bíztam bennük, mindenképp az élőn akartam horgászni este. Találtam még egy jónak tűnő kubikot is, csak kíváncsiságból körbejártam van-e benne csuka, fel tudok-e egyet is ugrasztani a széléből, de semmi. :(

Ezekután értem arra a helyre, ahol életem első pergetett harcsáit fogtam és tudtam, hogy ez lesz az esti helyem. Raboltak a balinok, rengeteg kishal nyüzsgött a felszínen, ezért bíztam benne, hogy este a harcsák váltják majd a balinokat. Vártam a szürkületet, egyre több lett a rablás, de igazán csak a teljes sötétséggel indultak be. Próbáltam vhogy kiszűrni a balinokat, ezért egy 11 cm-es magnumot tettem fel elsőre, hogy kicsit alájuk horgásszam. A választás nem volt rossz, első dobásra megütötte vmi, majd bevágás után kiugrott a vízből egy másfél-kettes csuka, ami azzal a lendülettel ki is rázta a csalit. Majd egy SSR-9 került a kapocsba, amit a visszaforgót az ellentétes oldalról meghorgászva meg is ütött vmi nagyon keményen, de le sem tudtam reagálni. Ez valószínűleg balin volt. Pár dobás és megint akasztottam vmit, de két-három rúgás után leakadt. Közben besötétedett, így nem tudtam megállapítani mi lehetett. Egyre több a rablás, gyakorlatilag minden irányból. Van közte harcsa is, de a zöme balinos loccsanás. Annyi kishal volt a felszínen, hogy először egy vezérsnecit akasztottam farokba az SSR-rel, majd egy 40-50 dekás dévért. Az SSR is odalett, mert a savage gear kapcsom kinyílt!!! Dobtam egyet és gyönyörű ívben elszállt a csali. Valszeg miközben leakasztottam a dévért nyílhatott ki csak nem vettem észre.  SFR fel! De csak 5-ös van nálam... :/ Első dobás sodrásnak felfelé és igazából csak sodortatom a felszínen nagyon lassan tekerve, így félkörívet ír le. Elsőre megüti nem akad!!! #&@!! Következő dobás: először hallom ahogy rányúl, utána érzem a zsinóron. Tiszta nyári felszíni kapás... Persze nem akad... Ilyen nincs! Ráadásul reflexből bevágok, pedig ha hagynám hogy mégegyszer odanyúljon meglehetne. Most már kezdek ideges lenni... :D Nincs nálam olyan csali, csak a kocsiban amit az erős sodrás ne tolna le nagyon mélyre, pedig teljesen fent esznek. Irány az autó. Lehozom a felszíni csalis dobozt is és figyelek. Remélem ahogy megyünk bele az estébe előkerülnek a harcsák is. Messzebbről nagyon komoly halak fordulását hallom, majd előttem is pukkan egy kisebb harcsa rablása. Skinner fel! Kapás, nem akad. Csak a szokásos... De a következő már megvan! a szinte teljesen megállítot skinnert veri le. 2 mp-ig azt is hihetném, hogy harcsa, de csak addig tart a lendület, aztán elengedi magát, sajnos balin. Méretesforma, gyorsan kiveszem-visszateszem. Ahogy hűlt az idő, úgy tűntek el a felszínről a kishalak és még kitartottam egy darabig, de a rablások és a kapások is abbamaradtak. Ismét kocsi és hálózsák. Fél ötös kelés, de nem bízom a reggelben. Megint mínusz kettő a kishalak ismét mélyebben vannak, egy-két balinrablás, nem is erőltetem, ennyi jutott a hétvégére. Annyira hideg volt, hogy folyamatosan fagyott a zsinór a gyűrűkhöz, így fél óra után abba is hagyom.

Érdekes 2 nap volt, kicsit még melegszik az idő és a harcsák is be fognak indulni. Akciódús volt a második este, a sötétedés utáni egy órában pedig nyári intenzitással mutatták magukat. Ami fura volt, hogy nagyon rossz százalékkal akadtak meg a halak. Majd legközelebb jobb lesz.