Komoly dilemma... Tisza apad, Duna apad. Mehetnék olyan bányatóra (igazi bányatóra, 20-30m-es vízmélységgel, nem kéthektáros "bányatóra") ahol mindig benne van egy-egy igazán nagy a pecában, meg mehetnék olyan tóra, amit televertek süllővel, csukával és boldog-boldogtalan odajár mostanában. De én úgy látszik szeretem nehezíteni az életem... :D Lementem tegnap a bellymmel a Tisza-tóra, reméltem, hogy az áradás után nem lesz olyan zavaros a víz. Hát de! Mindegy gondoltam bóklászom, nézelődök, jól jönnek majd a helyek később, ha még megyek oda vmikor. Keveset horgásztam idáig a tározón, talán egy kivételtől eltekintve mindig keserves, küzdős pecák voltak, most sem volt másképp. De ilyenkor az egész napos szopás után halat fogni, na az elég jó érzés. :)

Egy kis Off: Voltam kint a Duna tetőzése után. Partról mentem, kommandóztam rendesen. Mikor odaértem, láttam, hogy pont ott áll egy csónak 10 méterrel feljebb. Ilyen nincs! :D Egy szavam sem lehetett, ők voltak ott előbb. A nagyvíznek hála, két fa között leguggolva tudtam dobálni. Nagyjából 5 nm-es részt tudtam meghorgászni, nem is fogtam semmit... :D

Na vissza a tegnapi pecára! Az első hely ahol letettem a bellyt, laza másfél órás haltalansággal díjazta a lelkesedésemet. Sebaj! Készültem, volt B terv. Összecuccoltam és odébbálltam. Nem volt kedvem újra előszedni a bellyt, így partról jártam be több részt. Találtam tisztább pontokat, itt már kezdtem elhinni, hogy akár még halat is foghatok. Viszont láttam olyan jelenséget is, amire nehezen találtam a magyarázatot... A sekély vízben dévérek pocsoltak, de teljesen úgy, mintha ívnának. És nem azért, mert elzárt részen lettek volna... Ahol a szélén kint verették, ott volt másfeles víz is. Találtam olyan öbölszerűséget, ahol nem volt több 30 cm-nél a víz és tele volt dévérrel. Meg balin is volt. Akasztottam kettőt könnyű támolygóval, de mindkettő elment, aztán amikor az első dévér faroktőbe akadt otthagytam a helyet. Sajnos felszíni csalit csak egyet vittem egy frenzy békát, arra volt két kapásom, de nem akadtak meg. Pedig milyen jó móka lett volna decemberben felszíni balint fogni... ejjj!

Mivel partról limitáltak voltak ezen a szakaszon a helyek, ezért mégiscsak előkaptam a bellyt. Itt gyorsan volt két csuka kikövetésem, na mondom alakul. Aztán ahogy lenni szokott a végére találtam meg az igazi részt. Már mesziről láttam a balinrablásokat, így odatempóztam és a hely egyszerűen pazar volt. Másfeles víz, tömve snegóval, keszeggel, raboltak a balinok... Persze semmilyen balinos csali nem volt nálam, a kanál meg itt nem érdekelte őket. Aztán fogtam egy kiscsukát, meg jött utána egy 45 körüli, meg volt még két kapásom. Bár a víz itt is zavarosabb volt az ideálisnál, de az első helynél tisztább, működött is. Röviden ennyi, ide még vissza fogok menni...