Nem tudom ki hogy van vele, de egy idő után ha csak ugyanarra a halfajra pecázom sokat egyhuzamban, megunom. Kell vmi más, ami kizökkent a "rutinból". Mostanában mivel az időm csak éjszakai pecákat enged, ezért a süllő volt a célhal és az utóbbi nem is tudom hány pecám gyakorlatilag csak erről szólt. Már legalább egy hónapja terveztem egy jó csukázást, de valahogy nem akart összeállni. Vagy az időjárás nem volt olyan, vagy amikor végre letisztult a víz, én nem értem rá. Most majdnem minden jónak tűnt, így ugyan tudtam, hogy nem a legideálisabb feltételek lesznek, mentem. És nem is bántam meg, bár elmaradt az eredmény a tavalyi jó napoktól, de így sem volt rossz. Tavaly kifogtam két napot, amikor gyakorlatilag minden klappolt: magas vízállás, letisztult víz, hidegfront betörés előtti időszak, felhős idő, már erősen szakadozó hínár. Idén ehhez képest jóval alacsonyabb vízállás, erős napsütés és még egyben álló hínár fogadott. Más peca is volt, mint a tavalyi...

Elég korán leértem, de nem akartam lemaradni a kora reggeli kapásokról, ez később jó döntésnek bizonyult. Besúlyoztam arra a helyre, ahol tavaly indult a pecám egy jó hallal és vártam. Persze a sötétben még nem láttam, mennyivel lejjebb van a víz, gondolom az sem tett jót a pályáknak, hogy a Sió-zsilip nyitva volt az elmúlt héten végig. Fél 7kor menetrendszerűen megjött az első kapás egy nagy tvinyóra, de már az első hal után sejtettem, hogy nem lesz akkora kasza, mint előző évben. Olyan kis csukát fogtam, amilyet tavaly egész évben nem. Majd nemsokára megjött a párja.

Egy óra alatt volt 7 halam, abból négy jött ki.

A víz a feltámadó szél hatására egy pillanat alatt be tud zavarosodni, ez most is így volt, keresnem kellett a tisztább részeket, de nem emiatt maradt abba a kapás, hanem szerintem a vakító napsütés miatt. Sajnos tartottam tőle, hogy ez lesz, egy óra után mintha elvágták volna... Már csak abban bízhattam, hogy dél körül lesz még egy roham, mert sajnos kora délután mennem kellett, így az estét nem tudtam megvárni. Fura, ha nem eszik a csuka mennyire inaktív tud lenni, míg ha esznek, akkor gyakorlatilag bármire odavág, csak legyen rajta horog hogy megfogd. Most is rengeteg csukát láttam, volt amelyiknek a fejére ejtegettem a gumihalat :D, de nem tudtam egyikből sem rávágást kicsikarni. Közben a szél be is tolta arra az oldalra a zavaros vizet, így átmentem a másik oldalra. Mire átértem természetesen megfordult a szél, így tudtam, hogy itt is van kb. egy órám, míg ez is be nem zavarosodik. Mivel a klasszik módszerrel nem tudtam több kapást elérni, ezért a peca az lett, hogy kerestem a nád árnyékos oldalát, teljesen ráálltam csónakkal és pár méteres dobásokkal a nád tövét horgásztam. Itt ha mákom volt az első két pöccintésre kirontott a csuka és leverte. Így sikerült kettőt akasztanom, abból az egyik jött ki, a nap legjobb hala.

Persze ez az oldal is hamar bezavarosodott, még egy mikrosügeret fogtam.

Aztán el kellett engednem a pecát aznapra... Láttam még egy hatalmas, méter körüli csukát. Éppen telefonban voltam, mikor befordultam egy kis öbölbe és kiszúrtam, ott feküdt a 30 cmes vízben a hínárban. Persze ő is kiszúrt és egy mp alatt eltűnt. Mondjuk látva az "aktivitást" amit nyújtottak esélyem sem lett volna megfogni.

Nagyon sokban különbözött ez a nap a tavalyiaktól, még le fogom magamban többször játszani, hogy ha összejön még idén egy peca, akkor min kell majd változtatnom, hogy többet és nagyobbakat fogjak.

Görbüljön!