.....kapás után érzem, hogy jó hal küzd a horgon. Próbál a nádba bújni, de nem engedem. Nem látom még, de magamban tippelgetem a súlyát közben...talán 3-as 4-es...hú de húz, jó erős, van talán 5-ös is.  Felkavarja a sekély csatorna vizét  és nem, csak nem akar feljönni.  Á... van ez 6-os is. Emelem becsülettel és már körvonalazódik a formája, mikor...........csörög az ébresztőóra az ágy szélén...

Kapkodva lenyomom, hátha visszajön még az az utolsó foszlány, az álom utolsó képkockája, amit már majdnem látni véltem....de eltűnt végleg. A valóság, mindent elsöprő elemi erővel törli azt az ébredező agyamból....  :)
Péntek van.  A négy napos hétvége első napja, és tele vagyok  tervekkel.  A csukatilalom végét a csatornákon ünneplem, de nem vagyok bizakodó. A sok csapadék miatt, belvíz elvezetési üzemben vannak.  Hol nagyon alacsony, máshol túl magas és visszafelé folyik. Vagy csak simán pang és algásodik, na meg barnás lé folyik bennük.
Ott kezdeném ahol januárban befejeztem, de egy hirtelen ötlettől vezérelve tovább megyek az úton és ránézek egy másik részre. Csak úgy "B" tervnek szánom délutánra. A hídon megállva nézem, hogy zavaros de talán még vállalható.
Az utat is mondjuk járhatónak, így bemegyek. Egy sokat megélt korong farkú gumihalat dobálok. Az erős szélben talán csak ezzel tudok (merek) pontosabbakat dobni, centizgetni a nád tövét. Pár dobás után, rablást veszek észre úgy 50m-re. Bevésem a helyét és odamegyek. Kishalak gyűrűznek a felszínen, de nem látom milyenek a belvíztől vöröses-barnás vízben. Nagyjából dobok a rablás irányába a nád elé, és félúton üti meg az 50-es csukesz. Kicsit nézegetem és tartom egy ideig, hogy jó mélyen beszívják a pórusaim. Szükségem van rá, ez bizonyított. A nyálkája jótékony hatással van testre, lélekre egyaránt.... :D  A gyorsan jött kapástól felbuzdulva megyek tovább, de persze csak a nagy semmi a folytatásban.... csak egy őzbak figyeli bénázásom. Hát irány a másik csati.
Odaérve a zsilip zárva. Pang az egész és már a békanyál is elszaporodóban van a tetején.  Ennek ellenére bemegyek, csak egy kicsit....na még egy kicsit...még addig a helyig, hátha ott jobb a helyzet..... Addig-addig mászkáltam s nézelődtem, míg elment a délelőtt. Lencsevégre is csak a környék és a növény meg állatvilágából néhány került. Egy halat láttam az is kárász volt, ami a sásból riadt meg az árnyékomtól. Meg egy iszap felhőt, ami vélhetően csuka lehetett, de kapást nem bírtam kicsikarni, így ""elengedtem""....

Este a feederekkel bíbelődtem otthon.  Úgy döntöttünk Kingával, hogy a kellőképpen rossz idő, pont jó alkalom a céges kecó újbóli meglátogatására. A domis, csukás kis folyók amikre pedig igazán vágyom, áradnak régóta. Így hát irány egy kis tavi lógatás ... :)
Másnap délután a szakadó esőben dobom az elsőt, a másodikat, na meg a sokadikat is. Az alapozást most csak így, a gyakori újradobásokkal végzem mert bőven van még idő sötétedésig. Múltkor is csak napnyugta után jöttek a komolyabb halak. Ezúttal is bőven sötét volt már, mire először görbült a spicc, de utána viszont beindult az üzlet rendesen.  Úgy, hogy arra nem is számítottam....  bár, igazán nagy nem jött be, de ettől függetlenül is nagyon jó kis peca kerekedett.  Az intenzíven telepített vizeken horgászóknak biztos nem újdonság, de nekem meglepően melós volt az a 18 ponty 7 kárász és 2 dévér szákba terelgetése az éjszaka folyamán. Annyira, hogy ki is dőltem reggel 5 óra előtt.... :)

Éjjel volt 2-3 óra amikor megállt a szél és az eső is. Élvezettel hallgattam, hogy mennyire él a víz. Ugrások voltak és a felhőkön átszűrődő hold fényénél is látszódtak a halak toló hullámai. A loccsanások hangjait, csak a kacsák hápogása nyomta el néha. A kapások is megszaporodtak és már túl voltam jó pár halon, így kedvem támadt kísérletezni.  Érdekesség volt számomra, hogy a hagyományos feederkosaras hosszú előkés szereléken, a  viszonylag nagyobb csalit mennyire békén hagyták. Pedig erőltettem hátha egy kicsit szelektál és bejön rajta valami igazán jobb. Pl. a két-három szem csemege kukoricát, vagy két szem pelletet,  mini bojlit stb. Persze a csonti volt a favorit, de úgy fele annyi kapás volt egy szem csemegével, vagy pelletel is.  A dupla vagy nagyobb csalikhoz meg hozzá sem nyúltak úgy, hogy beraktam a csontis helyére. Ha meg visszatettem a csontit vagy egy szem kukoricát ill. pelletet, akkor pár perc múlva már vitte is....  A method szerelék meg totál csőd volt minden csalival.  Talán a vastag lágy iszap miatt.  Nagyrészt egyébként a szerintem frissen telepített másfelesek jöttek, de volt két 3 kiló feletti meg néhány 2-3 kiló közötti is. Amikkel már jót lehet szórakozni egy finom szerelékes pecán. Főleg amikor a stég lábak erdejébe akarják fúrni magukat...

Néhány:


A csendes időszakot követően amikor újból fújni kezdett a szél és eleredt az eső, megritkultak a kapások is. Nem is bántam igazán. Csak kényelmesen horgászom még egy kicsit, míg elálmosodom.  Majd bemegyek Kinga mellé aludni, hátha újból álmodom és meglátom végre a halam........ :)

 

Görbüljön nektek!!!

 

Barna