fishingeverywhere

Fish come in three sizes: small, medium and the one that got away

Egyhalas este...

 

A héten 2x voltam. Barnával hétközben toltunk egy rafting pecát. Van egy túrakenuja, két embernek ideális a Dunára ennél a nagyvíznél. Egy apró probléma volt csak, én még sosem ültem kenuban. Egyszer ezt is ki kellett próbálni. Maradjunk annyiban: túléltük. :D Egyéb mesélnivaló sajnos nem történt. Nagyvíz, 0 kishal, pár balinrablás. Betliztünk. Hideg volt még mindig a víz. Barna aztán elevezett az Alföld felé a hétvégére, én meg vasárnap gondoltam egyet, melegszik az idő, hátha... Az extrém peca természetesen maradt, most a bellyvel vágtam neki. Még merje valaki azt mondani, hogy a horgászat nem sport! :D

 

Újra megállapítottam magamban, hogy nem szabad hétvégén horgászni menni. A jó idő mindenkit kicsalt a vízre, jetskist, yachtosokat, horgászokat. Azért az gyönyörű, mikor az eldugott mellékágak is megtelnek nagyvíznél 20 milliós masinákkal, jetskikkel, motorcsónakokkal. Ugyan ívást nem láttam, de nehezen tudom elképzelni, hogy ne lenne adott esetben hatással bármilyen halra, ha kövér gázzal, motort bőgetve elhúznak a fejük felett... Az élőn meg 4 óra alatt egyszer sem tudott lenyugodni a víz. Kirándulóhajók, uszályok, yachtok egyszerre 3-4 is. De még a csónakos sporik is fullgázon csapatták. Látták, hogy ott állok a vízben, de még véletlenül sem vették lejjebb. Inkább emlékeztetett egy forgalmas sztrádára a Duna, mint a csendes természetre. Hosszú évek alatt jutottunk el idáig és sajnos már a Tisza is ezen az úton jár... Maradnak a kisebb vízhozamú folyók, ha tényleg természetközeli élményt akarsz.

 

Na ennyit a károgásból. A terv az volt, hogy még világosban balinozom, aztán megvárom a süllőket. Majdnem bejött. Első dobásra egy jó kettes balin startolt a wobbleremre, de megláthatott, úgyhogy a lábamnál lefordult róla. Aztán jöttek a hajók és dobálni nem nagyon kellett. Többször felmerült bennem, hogy abbahagyom, de vmi csoda folytán 8 után kiürült a víz. Kellett vagy fél óra, mire teljesen megnyugodott. Először a snecik jelentek meg. A húzós vízben a lábamnál törekedtek felfelé. Aztán már majdnem sötétben beindultak a balinok... ééés jött egy kirándulóhajó... :/ fentről tolta lefelé teljes sebességgel. Szét is csapta a pályát. Kellett vagy 20 perc megint mire lenyugodott a víz. Viszont ahogy újra elkezdtem dobálni, talán harmadikra tipikus süllős ütés, úgy is maradt a bot, de nem volt ellenfél az erősebbik szettnek. (direkt ezt hoztam, sejtettem, hogy már szál a fűzfavirág. Úgy is volt. Szinte havazott. A nagyobb gyűrűknek hála gond nélkül végigpecáztam a délutánt, a finezzezel dobni se tudtam volna.) Kb. egy perc múlva ki is kaptam idei első dunai süllőmet. Gyönyörű volt, 59 cm faroktőig. Ő hazajött velem, ma este pazar vacsora lesz belőle. ;) Mivel várt még rám egy jó 45 perces tempózás az éjszakai Dunán, ezért 10 körül abbahagytam. Pedig ha végig tudtam volna nyomni az estét szerintem még jött volna több is...

 

 

 

Barna is horgászott a hétvégén, meg is fogja írni valamikor.

Hasonló jókat!

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fishingeverywhere.blog.hu/api/trackback/id/tr9713883196

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

fishingeverywhere

Két megszállott pecaőrült-pergetőhorgász. Duna,Tisza,Körös,csatornák, Balaton.

Friss topikok

süti beállítások módosítása