fishingeverywhere

Fish come in three sizes: small, medium and the one that got away

2x a sóderen...
...karácsony előtt

  Tegnap nyomtunk egy betlit Zsolttal a Dunán...   balinokat keresgéltük, szóval előfordul ilyenkor... de volt is mire fogni mert fújt a szél,  ami nem volt vészes, de pont az a szar kint lenni fajta, ... borongós idő, ... olyan amikor azt hiszed, hogy na-na, lehet mindjárt kisüt a nap, de mégsem. Ha meg kisüt akkor meg még jobban feltámad a szél. Magas légnyomás, ... na ezt nem tudom leírni  ... a 2,5 fokos víz meg... hát istenem... február van!   Persze király volt és még egy kapás is jutott kettőnkre... 8 óra alatt  :D  Erről többet írni minek is.... viszont amolyan hiánypótlónak felidézek egyből két másik dunai kiruccanást még a karácsony előtti napokból. 

107_1122.JPG

Akkor tájt kezdtem csak igazán jobban lenni az esést követően... ezért is különösen jó volt kint tölteni az időt. A jó  hosszú ártéri séta... madárcsicsergés ... gombászgatás hmmm...    ...uszadékon átmászás, bokrokban bujkálás..mellcsizmában! pfuu! bakker.. soha többet :D  Szerencsére Kinga is velem tartott, így legalább a gombászkosarat volt aki cipelje :)

20221211_115845.jpg

 Befelé menet van néhány hely ami régebben tartotta a balinokat így télen, de mostanában már nem adja. A tartós kisvizes időszakok sem kedveznek. Túl gyakran és túl sokan férünk hozzá ehhez a helyhez is, szinte egész évben partról is jól horgászható lett. Szerencsénkre azon a napon nem járt arra más, így szabadon tudtunk bóklászni a jó km-es szakaszon. Halat viszont megint csak az a két zátony közötti terület adott ami ősszel is. A gödörben ahogy a meglassult víz nekimegy a másik zátony elhúzódó törésére és feljön 4 méterről 1 méterre ...  ott szoktak sorjázni. Jobb években...    Az első fél órában kb volt 9 kapás amiből három egyen baller kijött.

107_1116.JPG107_1118.JPG107_1119.JPG

Közben a pálya szélén néha kopogott a csali a halakon Sejtettem, hogy mik lehetnek és amikor lassabban vezetve egy kisebb twinyót közéjük lebegtettem, rákoppintott valaki. Majd a következő dobásban még lassabban sodortatva a vélt helyük felé, a fenéktől fél méterre kb megtartva...lassan....lassan vitte az áramlás a parti rézsű felé...mikor hopp.. határozottabb pöccintés után benne marad a spicc és bevágok. A 10-40 lomhán bólogat egy darabig és pár kör után már a lábam előtt simul a kavicsos fövenyre egy dorozsmás nagy dunai lapát. 

 20221215_123402_2.jpg

 Kis gyönyörködés után tarkón kínáltam egy faággal mert úgy alakult, hogy dévér is kerül a karácsonyi menübe. Mivel tavaly is találkoztam és fogtam is egy dévért közel ehhez a területhez, ezért vittem mindenféle apró plasztikot is ha így alakul. Viszont hiába műtöttem szét a pályát velük, egy kapást leszámítva csak két kabátos halam volt 1-2 pillanatra mielőtt leakadtak,  amiből az egyik már egy kicsit odébb és az valami behemót ponty vagy busa lehetett. Alapos fékteszt volt mindenesetre :D  utána el is jöttünk.

Három nap múlva támadtam újra. Teljesen ráhangolódtam a dévérekre, még egy pickert is bevittem pár szál gilisztával. Persze egy darab sem volt a környéken. A balinok is beljebb húzódtak, pedig enyhe áradás volt. Miután megtaláltam őket és beállva a vízbe el is értem... kettő jött elég egymásutánban, egy kicsi meg egy nem nagy :) ....

107_1126.JPG107_1127.JPG

majd befutott egy csónakos páros és elkezdett előttem kavirtyolni meg radarozni...  tipliztem is az erdőbe gombászni....( nem értem ezeket, de tényleg... ) 

20221211_120522.jpg

 

Barna

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fishingeverywhere.blog.hu/api/trackback/id/tr6518050278

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mosoni Horgász 2023.02.15. 21:06:05

Már épp azon voltam, rádírok, hogy mi újság veled. Aztán látom, mégis megvagy.....

Barnabás.. 2023.02.15. 21:41:40

@Mosoni Horgász: Meg-meg! Magam is hasonlóképp gondoltam rád a minap :)

steveolson · steveolures.com 2023.02.17. 17:15:30

Akkor rendben vagy, az a lényeg. A halak meg majd jönnek.

Barnabás.. 2023.03.05. 18:23:18

@steveolson: Ó ... bocs! Elkerülte a figyelmem a hozzászólásod.
Köszi! Remélem Te is!! Ahogy mondod... :)

fishingeverywhere

Két megszállott pecaőrült-pergetőhorgász. Duna,Tisza,Körös,csatornák, Balaton.

Friss topikok

süti beállítások módosítása