fishingeverywhere

Fish come in three sizes: small, medium and the one that got away

Helykeresések, első wobbleres esték és a csattanó...

 

Hétvégén dögrováson voltam, de hála az égnek Barna pecázott! :D Így legalább van content és nem is akármilyen!!! Hiába no! Aki tud az tud! ;)
A húsvéti havazás elvette a kedvem a csatornától. Meg persze a csukák étvágyát is. Bár ez utóbbi volt előbb azt hiszem. :)   Ez az undor, vagy 4 egész napig tartott és péntek délután már új csatorna részeket nézegettem. Ahol korábban pecáztam, ott csúnyán zavaros lett a víz, így nem láttam értelmét próbálkozni. A lehűlés egyébként sem szokott tavasszal jó lenni, így könnyebben hagytam magam mögött a korábban eredményes részeket.  Sajnos a többi csatornán sem volt jobb a helyzet. Egyik helyen a túl sok nád és kevés beálló miatt nem lehetett horgászni, míg a másikban burjánzott valami zöld moszatszerű. Ami vagy a rossz vízminőségre, vagy az alacsony oxigén szintre utal.  Egy harmadik vízen meg a tömeg és a sok hátra hagyott szemét vette kedvem a pecától.  És egy csatorna balin hozta vissza. :) Érthetetlen a számomra ez a szemét kérdés mindenhol. Nem tudom felfogni, milyen beteg lelki tényező kell ahhoz, hogy valaki így viselkedjen... egy horgász ember meg pláne!!!
Csatorna balin
A barátommal meghiúsult  szigetközi túra ellenére, már nagyon vártam a hónap végét. Meg is ejtettem az idei első Duna wobbleres estémet. Ugyan semmit nem fogtam, jó volt végre a Dunai ártér tavaszi illatát szagolni, bár néha ez csak iszap szag :))  a kezemben meg az erős áramlásban buzgón verető wobblert érezni... És puff... még egy ütésem is volt, kell ennél több?? Hát kéne, de ez nem az a tavalyi szezon kezdő peca. Mikor stabilan adta a 3 feletti süllőt alkalmanként.  A víz  csak jött. Én meg második este is mentem, de még hidegebb volt. Már a bélelt csizma is velem tartott.  Koppintás nélkül megúsztam azt a két-három órát.  Tudom, nem ezt kellett volna erőltetni. Csónakból több esélyem lett volna halat fogni, de hiányzott ez a fajta peca és nem az eszemre hallgattam.

Jött a melegedés. Így a tilalom utáni hétvége már a jobban melegedő alföldi folyókon talált. A Körösnek egy olyan részén, ahol talán vagy 5 éve jártam utoljára. Terepszemlének szántam ezt a napot, így a csónakot is vittem. Na semmi komoly. Csak egy kis motoros gumi csónak, de nagyban segíti a pecát is sokszor, terepszemlére meg tökéletes.  Annyira élveztem a vízen létet, úgy elszaladt a nap, hogy szinte alig horgásztam. Ha láttam volna pár balin mozgást, azért megdobtam volna :) Egy beszakadt fából egy kis süllőt mártogattam ki twisterrel. Kb 5x ment neki mire meg lett. 40 percbe tellett legalább. :)
Újra vízen
Este visszatettem a csónakot a kocsira és barátommal egyeztetve elmentünk egy általa kedvelt helyre, egy esti wobblerezésre. Korábban, még csónakból láttam, hogy foglalt de  így késő estére szabad lett a pálya. Rengeteg busa volt ezen a helyen és én nem is hittem, hogy a más halat foghatnánk mellettük, így én nem is erőltettem túlzottan a dolgot. Pedig volt ott balin, meg süllő is. Néhány óvatos érdeklődést sikerült kicsikarni a felszíni csalival, de fogni nem bírtam belőlük. Viszont barátom, a tőle megszokott magabiztossággal azért  kicsavart pár balint.
Az elmúlt hétvége viharai már a Tiszán értek utol. Az első estét jórészt el is mosták az ismétlődő záporok, na meg a horgász társak intenzív jelenléte is hátráltatta a pecámat. Nem tudok beállni a sorba horgászni. Hogy miért is mentem egy ilyen frekventált helyre? Nem is tudom mibeN bíztam, talán a rossz idő miatt nem lesznek kint sokan. Késő éjszakára azért már javult a helyzet. De a mellém álló gereblyés jóemberrel való affér elvette a kedvem. Azért is kitartottam, hogy a rabsicok se jöjjenek vissza mEg azért is mert próbáltam a halőri bejelentő számot hívogatni. Nem vették fel, így sms-t küldtem, amire máig sincs reakció. Legközelebb rendőrt hívok!! Átmentem egy másik helyre és ott sikerült két kis süllőt fogni, meg hajnalban volt pár balinos akcióm. Egyiket szaltó közben veszítettem el. Látványos kapás volt. De nem bírtam fogni.
Másnap este messze elkerültem a felkapott részeket. Bolyongtam a parton, hogy hol lehet ennél az áradó víznél még pecázni.  Egy elvágó víz mögött rablást láttam. Több sem kellett és már repült is a karcsú csali. Ha elsőre nem is, de talán 5-6 dobásból meg volt a baller.
Mivel erősen sötétedett, kitartottam a helyen, hátha süllőt is bevonzza majd a  kishal tömeg ami állt a visszaforgóban. A balinok csak szívattak. ezért egyre inkább a süllőnek tálaltam a wobblereket. Megkockáztattam egy kicsit mélyebben járó wobit.  Ahogy elérte a rövid pórázon a max mélységet kb. másfél méteren, kaptam egy jó harcsás ütést. Pár pumpa után fent is volt a 4-5 kiló körüli kölyök hari.  Fotó után kicsit távolabb tettem vissza, mert közben már hallottam a talpam alatt a süllőt is.
Vissza kúsztam a behatárolt, szűk kis helyemre és dobtam a kövit. Egy bokor tövénél kaptam a következő ütést ami egy szűk kettes forma, abnormálisan pocakos süllő volt. Ezt eltettem. Amellett, hogy ikrás volt, egy karika keszeg lapult a gyomrában. Később kitisztult az ég, és előbújt a hold. Sajnos pont ezt a partot sütötte, és a rablások meg is szűntek. A kishalak azért mutatták, hogy valami még bujkál odalent. Ismét a mérsékeltem mélyen járó csalit tettem fel, és még két másfeles süllőt etettem meg viszonylag gyors egymás utánban. Egy a kezemből ment el, kettő meg leakadt.  Fáradt voltam bénáztam :)
Jó peca volt. Elég volt. Még éjjel eljöttem haza.  A nagyok elkerültek, mint legtöbbször....

Üdv. és görbüljön!!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fishingeverywhere.blog.hu/api/trackback/id/tr5513883190

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

fishingeverywhere

Két megszállott pecaőrült-pergetőhorgász. Duna,Tisza,Körös,csatornák, Balaton.

Friss topikok

süti beállítások módosítása