Szerencsére semmi tragédia nem történt, csak a legtöbb horgász által sajnos ismert érzés. Sok-sok vízen töltött óra után beüt a nagy, aztán csak kapaszkodsz a botba és imádkozol... :D Ismét két peca, ismét egy tiszai és egy dunai. Ha valaki régebb óta olvassa a blogot, észrevehette, hogy különös tehetségem van kifogni a legramatyabb időjárást abban a kevés időben, amit pecára tudok fordítani. Az elsőn is pont ez történt. Csütörtökön jött Barnától az sms, repül a kérész, én meg szombat este repültem a Tisza felé, hátha végre sikerül elcsípnem a rajzást.

De sikerült? Kérdezhetnétek. Persze nem :D Ahogy a Tisza mellé értem, azonnal leszaladtam a partra szétnézni. Na ott repült a kérész rendesen. Még vagy 3-4 km volt nekem hátra, vissza a kocsiba és indultam is. Mire lecuccoltam megérkezett a vihar... :D Kérész egy darab se, villámok és eső annál inkább. Szerencsére kb. háromnegyed óra után feladta és elkezdhettem pecázni. Nem volt egy aranybánya. 0 balinrablás, gondolom elteltek az előző napok rajzásától. Még világosban gumival kicsaptam egy kiscsukát, amit rendesen megnyomorgatott már korábban vmi, meg sötétben duel long casttal jött egy köves, az idei első. Aludtam kicsit és a hajnalt megtoltam, de terített betli. Rengeteg keszeg, sneci állt fent, de egy rablást sem láttam... Aztán hazafelé megálltam egy kis folyón, ott gyorsan kivettem egy kisebb csukát, ami itt egyenméretnek számít. Egy vízre hajló zsombék alatt lakott. Először csak megütötte a gumihalat, aztán másodikra elintézte rendesen.

Aztán hétfőn újra Duna. Tanulságos este volt. A legnagyobb, hogy hanyagolom azt a szakaszt jóideig. Hiába szánom rá az estéimet, ha a hajóforgalom az idő 60-70%-ban lehetetlenné teszi a horgászatot. A legjobb időszakokban egymást érik a monstrumok, néha méter feletti hullámokkal. Lenne ott hal, de egyszerűen leveri a kőről őket. Most is 8-tól kb. 10-f11-ig folyamatosan jártak, utána kezdett elcsendesedni a víz. Mivel wobblerre nem volt jelentkező, ezért váltottam gumihalra. És innen jött a balszerencse áradása... :D ott kezdődött, hogy leraktam a keményebb botot és a kisebb 7-28-as finezzezel kezdtem dobálni. Kettőt dobtam, amikor kapás, a bot először benne maradt a bevágásban, aztán egyszer csak megindul a fék. Végre! Jó hal! Hadd fussa csak ki magát... Hát futott. Mikor kiért a sodrásba, akkor már éreztem, hogy ennek fele sem tréfa szigorúbbra vettem a féket, elindultam utána a köveken és kézzel kezdtem lassan fékezni a dobot. Még így is kellett vagy 10-15 mp, mire meg tudtam állítani. Aztán szépen elkezdtem magam felé húzni. Nehezen jött, éreztem a jókora súlyt, néha bele-bele pumpált, de kicibáltam a kő széléig, azonban mikor emelni akartam rajta ahhoz már kevés volt a szerkó és újra megindult. Végig kézzel is fékeztem a dobot, de megint elugrott vagy 30 méterre. Itt már tiszta volt a dolog, azaz csak mákkal lehet meg, ha nem húzza rá kőre vagy kagylóra, mert nem tudtam irányítani ezzel a cuccal. Aztán újrajátszottuk az előzőt. Visszapumpa, odaér a kőlábához, próbálom feltépni, erre harmadszor is elindul, minden eddiginél keményebben, ez tart vagy 5 mp-ig aztán megkönnyebbül a cucc, ennyi volt. Vmi elvágta. Remegett kezem-lábam. Először nyilván azt hittem harcsa volt, de aztán jobban végiggondolva inkább vmi ordas márna lehetett. Az utolsó amit fogtam a Dunán pergetve az kb. 3,5 -es volt, az védekezett hasonlóan. Nem is ütötte a zsinórt, nem is maradt nyálkás. Aztán reggel mikor beszéltünk Barnával, mondta, hogy fogott itt tavaly 4,5 -est, szóval sanszos a dolog. Mind1, már sosem tudom meg... Persze ott volt bennem, hogy mi lett volna ha az erősebb bottal akasztom, stb, de ezek ilyenkor már felesleges körök. Egyébként brutál erő volt benne. A körösi 6-7 kilós busákat amiket fogtam idén, ezzel a cuccal simán kivettem, ehhez meg közöm sem volt. Dobáltam még egy darabig, de már nem jött újabb hal, így ledőltem kicsit. 4-kor újra kezdődött a műszak, szerencsére idén először mutatták magukat a balinok és kis gyógyírként kettőt kicsaptam, meg volt két kapásom, ami nem akadt. Az egyik nagyon jó, kb. kettőfeles jószág volt. Szépségtapasz a kudarcra.

Nem írom, hogy hasonló jókat, mert Nektek legyen csak meg! :D