fishingeverywhere

Fish come in three sizes: small, medium and the one that got away

Körösi kósza...
Felejthető pecák, avagy szúnyog etetés a Körösön...

A cím, tulajdonképpen magában is foglalja a hétvégéi Körös túra lényegét. Csak azért írok róla bővebben is, hogy ne felejtsem el 1-2 nap múlva. Mert ugyanis elég felejthető volt..    De ""legalább a csizma ganyés""  lett..  :D


Rendes fotókat sem tudok prezentálni, mert a gép is szarakodik és éjszaka mozogtam leginkább. Szörnyű, hogy egyik este sem fértem oda az igen limitált számú, a pergetésre is érdemes részekre. Maradt hát az éjszaka és a hajnal.  De ígérem, hogy pótolom ha csónakot is viszek. Mert legközelebb viszek! Ehhez a dzsungel harchoz a szúnyogosban már öreg vagyok... :)
Péntek késő este értem le egy olyan részre amit még tavaly mutatott meg Zsolt. Én kevésbé ismerem ezt a szakaszt, ezért azokat a helyeket jártam körbe, amit akkor is. Persze benéztem azért a térképen kinézett néhány ígéretesnek tűnő részre is. De a mocsár vagy az ősbozót miatt, gyakorlatilag nem is láttam a vizet. Pláne, hogy éjszaka indultam neki terepszemlézni... sokszor gondolkoztam, hogy miket hihet az aki véletlenül meglát ilyenkor amint eltűnök a bozótban, vagy éppen mászok ki valami kubikból térdig sarasan az éjszaka közepén...sok jót biztos nem.  Pedig csak egy ártalmatlan hülye vagyok... :D   Mentségemre legyen, hogy éjszaka töredéke a szúnyog az ártéri erdőkben mint nappal. Hacsak nincs telihold...
Az első éjszaka gyakorlatilag az egyetlen halam egy 3 kiló körüli "vér"busa volt, ami egy méterre a felszín alatt lassan kóválygó wobblert szívta be és okozott átmeneti izgalmakat.

Tudtam, hogy van busa a pályán, de óvatosan alájuk horgásztam és nem is volt akadásom. Az ellen meg, hogy beszívja mert olyan hevesen táplálkozik, nem lehet mit tenni. Mondjuk ez után már nem bíztam benne, hogy süllő is lenne ott, és inkább arrébb mentem.  Egy másik részen volt két ütésem amiből az egyik szerintem balin, míg a másik egy kölyök süllő lehetett.  Kivártam itt a hajnalt és már egész világosban, nagy kínnal jött négy balin.  Egy egész kicsi, egy kicsit nagyobb és egy átlag, na meg egy egészen szép is....

Mind a klasszikus gyorsabban vezetett, némileg trükközgetett csali vezetéssel. Ütötték-verték, de csak egy szebb akadt meg ezeken felül, néhány mp-re. Pár kapást sikerült felszíni csalival is ami igen látványos, de nem adott halat.. Mondjuk az nekem nem is megy úgy mint Zsoltnak...
Száz szónak is egy a vége, hogy ez a reggel már hasonlított a pecára... itt kellett volna abbahagyni, mert az ezután következőre kár a tintát pazarolni.  :D  Persze azért az is jó volt......a szúnyogoknak legalább.. :)
Annyira felerősödött a szél, hogy majdnem el sem indultam a szüleimnél lévő bázisomról. Persze csak majdnem...  Az előző napi helyek persze foglaltak kora este,. így marad a kósza.  Egy szimpatikus kanyarban gumiztam egy kicsit, de az apadás miatt annyira saras még a part,  hogy csak csúszkáltam össze-vissza és nem voltam kitartó. Pedig a láb alatt lévő gyökeres szakadás 4-es 5-ös vize jó tapogató, mártogató pályának tűnt. De majd máskor... 
Visszanézve, a tegnapi wobbleres pálya szabad lett. Itt töltöttem az éjszakát, de semmi nem volt.  Közben elbóklászva, hallgatózva keresgéltem, mert a folyó teljes széltében a felszínem mozgó rengeteg kishal és ivadékok között időnként rendet vágtak a süllők.

Voltak szebb darabok közöttük, de a wobblerem nem érdekelte őket. Nem találtam meg a nekik valót. Egyszer ütött oda a felszíninek az egyik, de nem akadt meg.  Reggel még a balinok is cserben hagytak, így vert hadként távoztam....egy kubikra, amit Zsolt javasolt így áradás után csukára hátha....  mire be dagonyáztam magam, addigra fogyott el a szufla és fél óra után feladtam. Kár, pedig tetszett a víz és ha legalább egy csukát felriasztok ahogy mellesben megyek a szélvízben, akkor biztos tovább próbálgatom...

Ja...majdnem elfelejtettem, hogy a minap a Dunára is lenéztem.  Csak egy rövidre, meló után....
A szürkületi balinból egy domi kerekedett, ami után meg egy 45-ös süllő mentette meg a pecát a teljesen felejthetőek listájára kerülésétől...  :D

 

Görbüljön!

 

Üdv:

Barnabás

A bejegyzés trackback címe:

https://fishingeverywhere.blog.hu/api/trackback/id/tr5013896594

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mosoni Horgász 2018.05.08. 09:32:56

Páratlan élmények!
Grat!

Barnabás.. 2018.05.08. 19:50:51

@Mosoni Horgász: Köszi szépen! Így vagy úgy, de mindenképp élmény :) Szeretem ezeket a kalandozásokat. A helyismeret hiánya miatt ritkán szoktak nagy dolgok történni, de nem is ez a lényege talán....

bandita11 2018.05.09. 09:26:13

Gratulálok Barna! Idén még nemis jártam arrafelé, pedig ilyenkor már egy-két pecán mindig túl vagyok... Na majd nemsokára! :D

Barnabás.. 2018.05.10. 20:32:27

@bandita11: Hát remélem összejön .... a jó peca!! A szúnyogokra legalább nem lesz gondod, mert meg vannak etetve :)

fishingeverywhere

Két megszállott pecaőrült-pergetőhorgász. Duna,Tisza,Körös,csatornák, Balaton.

Friss topikok

süti beállítások módosítása