fishingeverywhere

Fish come in three sizes: small, medium and the one that got away

Paduc ívás, a kertek alatt...

Elszaladt a március. Az itthoni feladatok egy kicsit eltérítettek mostanában a megszokott pályámról és úgy néz ki, hogy ez kitart még egy darabig. Mert ha ez még nem lenne elég, raktunk rá egy jó nagy lapáttal és vettünk egy kis hétvégi házat az Ipoly partján. Ami leginkább csak egy viskó.. de némi munkával akár huzamosabb ott tartózkodásra is alkalmas lesz. A víz meg olyan közel van, hogy csendes estén hallani ahogy megtörik a folyó egy közeli zátonyon...  nekem pedig ez a lényeg :D   Megszakításokkal ugyan, de úgy 20 éve járok erre a kis folyóra. Ezt a felsőbb szakaszát azonban alig ismerem. Így, most a felújítás mellett ennek a szakasznak a bejárása lesz idén a legfőbb, és persze a legkedvesebb feladatom.

Az elmúlt hétvégéken már el is kezdtem és ha még halat nem is, de ígéretes helyeket sokat találtam. A telek felett található egy több km-es, erdővel szegélyezett szakasz, ami igen változatos és mindenfajta horgászatnak kedvező táptalajt nyújthat. Persze a 90-es években megépült zsilipekkel agyon szabályozott folyó, mára csak töredékét nyújtja mint előtte. (Bár ezt én is csak hallomásból ismerem) A zsilipek közé szorult területek halsűrűsége is erősen függ a mára egyre ritkább, de oly fontos nagy, elhúzódó árvizektől. Ezeken némileg javít az az 1-2 megépült hallépcső, de ezek hatékonysága is csak a nagy tavaszi vizeknél lenne megfelelő. A környékbeliek nagy harcsás, süllős, pontyos történeteit sem hagynám teljesen figyelmen kívül, viszont egy könnyű pergetőbottal vagy finom úszóssal, és feederrel biztosan jobban lehet szórakozni. Én, ahogy eddig az Ipolyon máshol is, ezt az irányvonalat tűzöm ki erre a szakaszra is. Bár nem bánnám ha be kellene szerezni néhány kemény cuccot is, a harcsák padmalyból való kirángatása végett...  :D

A címet ihlető napon, az elmúlt vasárnap korán ébredtem. Először aludtunk kint Kingával. Kényelmetlen is volt, meg az új hely miatt is, már hajnalban kidobott az ágy.  Melózni korán volt még, ezért hát magamhoz vettem némi cuccot és lementem a partra. Kicsit hallgatózni, nézelődni, és figyelni ahogy az egyre erősödő madárcsicsergés ébreszti ezt a remek kora tavaszi napot. A deres fű szinte világított a holdfényben és a fák még csupasz ágai között, térképet rajzolt fénye a vízre.  Csend volt...túl nagy csend. Hideg a víz, ilyenkor az éjszakai fagy nyugalomra inti lakóit amíg még sötét van. A zsákból először a pergető került elő. Annyi fénye pont van a holdnak, hogy a padmaly előtt kicsit meghúzzam. Csak úgy a mozdulatok miatt az esélytelenek nyugalmával, mert nem ismerem, nem tudom hol vannak itt ilyenkor ezen rész domolykói. Ahogy világosodott, bíztam benne hátha látok valamit. Csak valami jelét adná a folyó, hogy élet is van benne. Esetleg jász bukna valamerre, vagy a kishalak rebbennének már....de semmi.  Egyre felfelé haladva egy sekélyebb, de gyorsabb folyású részen is megálltam kicsit. Néhány dobás után hallom, hogy ugrott valami. Átálltam úgy, hogy rálássak erre a területre, de közben azért suhogtattam a pergetőt....  Nem telt el sok idő, és megint loccsanás. Nem lehetett látni a bokrok miatt, ezért közelebb küzdöttem magam. A merítőt és a botzsákot hátra hagyva, csak egy ódon matchbotot csepp úszóval szerelve és pár csontit viszek be. Beállva a gyors sodrású rész elejéhez, ahol egy sziget metszi ketté a folyót és ezzel  Y sodorvonalat hoz létre.

Eldobom az úszót pár méterre és próbálom felvenni vele a kontaktust. Nagyon nehéz, mert itt tényleg szalad a víz most érzem csak, hogy mennyire... Kicsit lassítva próbálom kivenni az esetleges kapást, ahogy a jelző rohamléptekben döcög a köveken. Semmi...pedig azóta is volt néhány ugrás. Fél óra kísérletezés után úgy döntök, hogy átszerelek.  Megpróbálom a 390-es bottal megtartani fixen a jónak vélt helyen, ezért felrakok egy kicsit nagyobb ólmot és egy jó méteres előkén kínálom a két szem csontit. Rögtön az első alkalommal ahogy feneket ér, jó nagy ütést jelez a spicc de reagálni sem tudok.. aztán ez ismétlődik még párszor.  Hej ! ...paducok... de mért nem eszik meg?   A kézben tartott letett szerelékre csak oda-oda csíptek, hiába raktam kisebb horgot egy csontival, hosszabb vagy rövidebb előkét. Végül a félig meddig görgetett, odébb libbentett 2 szem csontira voltak a legjobb kapások. Az első ami megakadt végre rögtön egy jobb, szűk másfelesre saccolt padró volt.  Az erős sodrásban túl hosszúra nyújtott fárasztás és egy belógó faág miatt, meg nem tudtam közelebb menni, így a végén leakadt. Pedig már majdnem megadta magát.  A második, röviddel utána egy pici szilva volt. Ekkorra már javában feljött a nap, és érezhetően aktívabbak voltak. Szinte minden görgetésbe beleütött egy-kettő, de valahogy nem bírtam megetetni velük. Pedig nem szokott ennyire nehezen menni amennyire emlékszem. Végül vagy fél óra próbálkozás után sikerült megint egy szebb, dorozsmás fejű tejeset akasztani és ki is fárasztani...

Ezután még fél órát adtam neki, de csak egy vélhetően külsős akasztás utáni hosszadalmas fárasztás végződött leakadással. A 8-órai harangszóval már pakoltam is, hogy a melóval is haladjunk. Titkon azért remélve, hogy estefelé, ha időben végzünk kijövök még.  Így is volt. Kisétáltunk Kingával, de csak egy másik részre a kertek alá és ott nézelődtünk. Mire végre meglett a csapat, már csak az ívás mutatta meg ottlétüket. Egy sekély zátonyon verték a vizet, egy olyan helyen ahol nem lehetett közelebb menni anélkül, hogy ne zavarjuk őket. Így nem is erőltettem a dolgot. Had végezzék el amit kell....

ced20393fd24ea512ce55e1fd043bcd8c05c325d_294217735467b62238f651b591167b4cd9bafa0b.jpg

Messziről kicsit néztük még és próbáltam pár képet is lőni, de már nem volt elég fény, (így csak egy régebben készült fotóval illusztrálok) ezért visszamásztunk a parton az erdőbe és egy jó kis sétával zártuk ezt a remek napot...

Görbüljön!

Sziasztok ..

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mosoni Horgász 2019.03.27. 05:52:46

Haza se jönnék erről a helyről..
Ha egy jó tanáccsal szolgálhatok. Mifelénk a paducok két gyors odavágással kapnak amikor úsztatok rájuk. A Másodiknál érdemes bevágni. S a bot is legyen kissé merevebb az erős sodrásban hogy ne vesszen el az erő a sodrás és a gyors bevágás kombójában! Próbáld ki. Bár lehet hogy az Ipoly padrójai mások. Ahogy nálunk az ágrendszerben is máshogy kap a marci mint ol a nagy Dunán...
2 hete már a Facebook-on is elérheted a blogom!
Üdv

Barnabás.. 2019.03.27. 07:08:47

@Mosoni Horgász: Ha tehetném én sem jönnék haza.. :D
Egyébként meg minden tanácsnak örülök. A békés halas technikám akár csak az az öreg matchbot, erősen megfakult az elmúlt 10-15 év alatt....

fishingeverywhere

Két megszállott pecaőrült-pergetőhorgász. Duna,Tisza,Körös,csatornák, Balaton.