fishingeverywhere

Fish come in three sizes: small, medium and the one that got away

Évi 1 Tisza-tó (Lehetne több is)

Barna már leírta az élményeit, így már csak az enyém van hátra. Nagyon mozgatta idén is a fantáziámat a Tisza-tó, pláne a tavalyi eseménydús két napom után, amikor 4 db 85 cm feletti csukát fogtam a tározón. Az idei túrát sajnos nem tudtam arra az időszakra szervezni, mint a tavalyit, így abban maradtunk Barnával, hogy most végre kivárjuk a vízeresztést és akkor megyünk. Találtam egy jó szállást, így nagy nehezen meg is szültük az időpontot.

Én próbáltam minél korábban kezdeni, de persze ez nem jött össze. Így a legjobb reggeli időszakról lemaradtam. Természetesen a tavalyi jó részekkel kezdtem, de egy halvány odacsípésen kívül nem volt más akcióm. Szűrtem a vizet becsülettel, de hamar látszódott, hogy ez nem az a nap lesz, mikor betegre fogjuk magunkat. Közben befutott Barna is, röviden felvázoltam hogy mit tudok a mederről és merre sejtem a halakat. Mivel ő talán most horgászott ezen a részen először, így neki is indult, hogy felderítse a terepet. És neki volt igaza! Míg én sűrű csaliváltogatás közben vártam az általam nyerőnek gondolt helyen hogy a csukák aktivizálják magukat, Barna talált pár balinrablást és ha már ott volt Ő is, meg a balinok is, fogott is egy szépet. Aztán hosszú órák eseménytelensége után nekem is volt egy hatalmas kapásom, ami a vadiúj nagyméretű gumimat gyakorlatilag szétvágta de nem akadt meg. Gyorsan hívtam is Barnát, hogy jöjjön, mert talán most elindulnak. Ilyenkor meg kell becsülni azt a pár tíz percet amíg esznek. Mormogott vmit vmi balinokról, de én már harci üzemmódba kapcsoltam, nem nagyon hatott meg... :D Rövid idő múlva aztán már a közelben lapátolt barátom és talán a második beállásából láttam is hogy fáraszt. Az látszott, hogy jó hala van, aztán mikor beszákolta, akkor már biztos voltam benne. Gyors telefon, szokásos nyugodtságával mondja mekkorát fogott. Egyszer azért már láttam olyan állapotban, mikor az ő keze is meg hangja is remegett egy hal után, de ez a faroktőig 85-ös csuka nem ilyen volt... :D Már feszített, hogy nincs halam, de aztán egy nagyméretű kanálra beköszönt nekem is egy 70es forma, meg egy 50plusszos. Ennyi volt a napunkban. Barna fogta a szépségdíjas halakat, nekem jutott a resztli. :)

Másnap új remények. Én elindultam az ellenkező irányba helyeket keresni, ahol sajnos a délelőtt nagy részét eltöltöttem mindenféle halra utaló jel nélkül... Barna közben az előző napi spoton megtalálta ismét a balinokat, de pár kapáson kívül nem sikerült mást elérnie így egy jó órás evezéssel visszaevickéltem én is oda. Már messziről láttam a rablásokat. Barna előzékenyen mondta, hogy dobjak rá, mert az ő csaliját nem eszik meg. Egy darab subwalker volt nálam, amit talán elsőre le is vert egy balin még felszínen. Aztán ezt még kettő követte 15 percen belül. November végén felszínivel balint fogni, higgyétek el jó móka. :) Természetesen a kapások nem a nyári brutál tempóban jöttek, de azért látni a tolóhullámokat, ahogy leszívja a csalit a hal, na az minden évszakban parádé! Mivel a következő 15 percben nem volt több akció így továbbcsúsztunk. Próbálgattuk a helyeket, de egyik sem adta a halat, Barnának meg mennie kellett, így ismét egyedül maradtam. Ha már ott voltam, kivártam az estét, de nulláztam, ami nem is volt csoda, hiszen az előző napi viszonylag tiszta víz helyett (azért az sem volt ideális) sokkal zavarosabb fogadott minket ezen a napon. A több ezer közelben tanyázó vízimadár felzavarta a vizet, a szél pedig pont onnan fújt és rátolta a pályára amit pecáztunk. Meggyőződésem, hogy télen még fontosabb a tiszta víz, mert a lelassult csukákat sokkal nehezebb kimozdítani, ha nem látják messziről a csalit. Télen általában csatikon csukázunk és ott ez sokszor bebizonyosodott már. Ha zavaros a víz sokkal kisebbek az esélyeink.

Ennyi volt az én Tisza- tavam. Nem maradtunk hal nélkül, jöttek szebbek is. Mi kell még? Jó lenne többet horgászni a tározón, minden évszakban rápróbálni, de egyelőre nekünk ennyi jut ebből a fantasztikus vízből...

A következő sztoriban ismét a csukák jönnek. Elmesélem milyen egy ritka téli nap, amikor két órán keresztül esznek a csukák...

Hasonló jókat!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Barnabás.. 2020.01.22. 11:16:24

Hej...de jó is volt. ( olvasni is) Idèn duplàzzunk!

bandita11 2020.01.24. 09:51:22

@Mosoni Horgász: csak jó helyszín kell, ahol van hal... :D

fishingeverywhere

Két megszállott pecaőrült-pergetőhorgász. Duna,Tisza,Körös,csatornák, Balaton.