fishingeverywhere

Fish come in three sizes: small, medium and the one that got away

Tavaszi zsongás, téli hangulatban...
Zavaros idők...

Ahogy vonul le az áradás és tisztul a víz az első komolyabb tavaszi esők után, úgy zavarosodott be mostanra életünk folyama. Tegnap még az örömteli tervezgetés, holnap meg már talán kijárási tilalom?  Elképesztő milyen egy elrohadt cérnaszálon függ az egész életünk, gazdaságunk, egészségünk...de ez van....  és amíg peca van, minden van. :D  Ami volt is az elmúlt hétvégén és, hogy egyhangú semmiképpen ne legyen, arról mind a négy évszak öröme és nyűgje (is) gondoskodott.

Kezdődött azzal, hogy megnéztük a holtágat Kingával. Majdnem harcsás holtágat írtam, de mivel harcsát nem láttunk már tavaly sem, lassan kezdi elveszíteni ezt a jelzőt... :D ezek után gondolom sejtitek. Bodorka ívás miatt mentem oda, de még korai volt. A kövi melegedésben újra meg kellene nézni, de a tervezgetéssel csak óvatosan. Viszont, a  ragyogó napos időben sikerült egy jót evezni és a nyárias hangulatot csak a felfröccsenő alig 10 fokos víz és a még csak éppen zöldesen sejlő parti növényzet nem engedte kibontakozni. A víz is gyönyörű volt, amire minden alkalommal rácsodálkozom. Persze mert csak nagyon ritkán jutunk el ide, de akkor is....

 

p1020844.JPGp1020826.JPGp1020832.JPG

Ahogy ment le a nap és zuhant a hőfok, igencsak szaporázni kellett a lapátolást, hogy ne fázzon a legénység ill. akarom mondani leányság ott elöl...amíg a tőkesúly itt hátul, csak lustálkodott... :D és élvezte a naplementét.

p1020848.JPGp1020850.JPGp1020846.JPG

Másnap péntek és meló után irány a telek. Útközben egy pataknál is megálltunk, hogy az utolsó fényekkel még szedjünk egy kevés csészegombát. Amit a reggeli tojásba téve sikerrel dobja fel annak, olykor már unalmas mivoltát... majd úgy alakult, hogy egy kis júdásfüle és egy pici téli fülőke is került mellé.p1020773.JPG

A tavaszias péntek estét őszi, borongós szombat reggel követte. Derengéskor már a parton szemlélődöm, de elég süket a víz. Bejárva a jó helyeket és dobva is néhányat itt-ott, még sincs semmi. Kicsit ráérősebbre veszem, és botot cserélve a görgetést kezdem erőltetni, csontival.  A legjobb helyeken is csak pár sneci érdeklődését sikerül felkelteni, és az eső is rákezd így elég korán, még délelőtt befejezem. A reggel mérlege fél tucat sneci, egy jász fordulást láttam és egy ugrást lehetett hallani, valahol messze. Lehűlés, apadás is...van mire fogni. Viszont vidra úr munkássága mindenképp elgondolkodtat. Több részen is pikkelyek jelzik, mennyivel ügyesebb most ő...

p1020853.JPGp1020859.JPGp1020854.JPGp1020856.JPGp1020861.JPGp1020904.JPG

Délutánra odaért a front, és a lehűlés mellé szél, eső, majd havas eső is párosul. Egykedvűen nézem az ablakból és egy gyenge pillanatban kinyögöm, hogy mennyünk inkább haza.... Alig fél óra múlva már zárunk és indulunk. Egy gondolattól  vezérelve azonban lekanyarodom a folyópartra, hogy megnézzem még utoljára a vizet. Egy olyan részen, ahol reggel nem jártam és frekventáltsága miatt nem is igen szeretem, de mégis mozgatja a fantáziám. Be sem csukom még az ajtót, mikor már hallani, hogy él a víz. Itt is ott is fürdik a hal, bármerre is nézek és röviddel ezután már a match botot suhogtatom.... Ütik és csipkedik a csontit, de két óra esőben ázás és pár sneci után van csak végre jobb halam. Persze leakad. Nem sokkal utána egy paducot terelgetek végre a szákba, majd leakad még egy.

p1020870.JPGp1020872.JPG

Kész csőd, sötétedik, átáztam, de már tudom, hogy ma bizony nem megyünk haza... :D Közlöm is Kingával...aki kicsit furán néz, de cseppet sem bánja. Kora reggel már téli hidegben folytatom ugyanott pergetéssel.  Már az elején begyűjtök 2-3 kapást szinte egy kupacban, de nem ragadnak oda. Helyváltoztatás után, módszert is váltok. Egy könnyű feederen 12-es előkén 14-es horog, 2 csonti. Pár percet ázik csak a kosár, mikor majd lekapja a botot egy padró. Rögtön utána ellepnek a bodrik és a snecik. A kosár helyére ólmot akasztok és úgy megy vissza megint, minek hatására elfogadható szintre csökken a küsz káosz. Talán 20 perc telik el így, mikor bebólint a spicc és a nyelet már csak a levegőben markolom, mire indul is a buli....

p1020875.JPGp1020877.JPGp1020895.JPGp1020888.JPGp1020886.JPGp1020887.JPG

 Ez a jófajta folyami, közel 4-es potyi már megmozgatott rendesen. Jó pár percbe telt a kifárasztása és utána is még majd szétverte ezt a  vigonya merítőfejet...de nem így lett szerencsére és azt hiszem, így megérte ismét korán kelni. Rendeztem soraim és mivel szeretem a csúcson abbahagyni, elraktam a feedert de nem, nem mentem még haza szerencsére. Egy kevéske pici wobblert zsebre téve, bejártam a környéket. Illetve csak akartam, mert rögtön a pontyos helyen dobtam néhányat, miután egy jászt véltem bukni egy bokor mögötti langóban. Negyedik vagy ötödik dobásban hirtelen elakadtam, vagyis csak azt hittem egészen addig, amíg elindult felfelé az az akadó, de úgy.....        rögtön tudtam, hogy nem jász :D

p1020892.JPGp1020893.JPGp1020894.JPG

 Néhány beállóval lejjebb, kicsit mélyebb a víz. Padmaly előtt másfeles is lehet, ezért egy süllyedő verzió kerül a kapocsba ugyan abból a wobblerből amit eddig dobtam. 3x4x semmi, így közelebb engedem a part tövénél lévő legmélyebb részhez, mikor tompa ütés szalad el a karomig. Jól dolgozik az erős áramlásban és már-már felcsillan a remény valami komolyabb domira, vagy jászra, mikor meglátom fénylő ezüstös testét és tüskékkel tagolt hátuszonyát...  Hazudnék ha azt mondanám, hogy óriási csalódást éreztem, mivel nagyon ritkán fogok akaratlanul süllőt és így, még a tilalom közepén is kellemes meglepetést okozott. A pici wobi remekül akadt és gyors fotózás után folytathatta a napját. Csak remélni tudom, hogy nem zavartam meg túlzottan semmit... és arrébb is mentem.

p1020900.JPGp1020901.JPG

Még néhány óvatos kapást és egy leakadt domolykót gyűjtöttem be amíg 11 óra magasságában annyira feltámadt a szél, hogy kellő indokot nyújtott már a befejezéshez...  Hiányérzet nélkül fordítottam hátat a víznek, de egy gondolat azért ott motoszkált bennem, hogy remélem mihamarabb visszatérhetek ...és fejben már a következő hétvége óvatos terveivel, hátha nem szól közbe semmi...

Vigyázzatok magatokra!

 És persze görbüljön!!  :D

Sziasztok!

A bejegyzés trackback címe:

https://fishingeverywhere.blog.hu/api/trackback/id/tr1615548974

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Balán Attila 2020.03.25. 11:48:44

Szép halak! Jó fotók! Remek hangulatú írás! :-) Hétvégén engem is vár a Szigetköz, vagy én várom már nem is tudom!? :-) Remélem még kitart addig az a bizonyos "cérnaszál" !

Barnabás.. 2020.03.25. 18:46:24

@Balán Attila: Köszi szépen!
Mit ne mondjak, irigyellek rendesen... :D ... és remélem olvashatunk is majd róla, bárhogyan is alakul. Érezd jól magad!!

Mosoni Horgász 2020.03.30. 14:18:06

Barna! Ez parádésra sileredett!
Emelem kalapom!
Klobuk dole, ahogy a tót mondaná!

Barnabás.. 2020.03.30. 20:30:28

@Mosoni Horgász: Örülök, hogy így látod... Köszi ! :-)

fishingeverywhere

Két megszállott pecaőrült-pergetőhorgász. Duna,Tisza,Körös,csatornák, Balaton.

Friss topikok

süti beállítások módosítása