fishingeverywhere

Fish come in three sizes: small, medium and the one that got away

Idei elsők...
Gombássan ès összenyálkázva... : )

Idén elmaradtak az áprilisi nagy vizek és ezzel az ilyenkor megszokott harcsás próbálkozásaim is. (Na meg persze a kijárási korlátozások sem motiváltak a nagy utazgatásokra)  Akkor érzem igazán és a helyek is ahova olyankor járok, nagyrészt akkor működik, ha tökig állok a vízben ott, ahol most porzik..  Keszeg ívás, vagy vonulási útvonal az ártéri fokok környékén, ahol ki és be járnak a békések. Partról ezeket lehet, ezeket érdemes harcsára meghorgászni. Most mind szárazon, de az itt ívni akaró halak azért a környéken vannak és várnak...most még várnak a nagy vízre, mert az ösztönük ezt diktálja.

Nem épp ennek a gondolatnak a fonalán, hanem inkább megszokásból és hiánypótlónak ejtettem meg az idei első két dunai szemlém a szombat reggeli, és vasárnap esti etapon. Első reggelen egy régen látott kőrugany környékére voltam kíváncsi. Öblében szokott néha csuka tanyázni, így leginkább ez és a harcsának címzett rövid hajnali wobblerezés szolgáltatott menekülő utat május 1 előtt. Még a reggeli derengésben volt egy süllős ütés, de vélhetően nagy volt neki a tenyeres csali. A tervhez hűen ahogy kivilágosodott, a kövezés alatti öböl még ilyen kis vízállásnál is 2-3 méter mély gödreiben gumizni kezdtem csukára, de nem igazán hittem benne, pedig jó a víz és a keszeg is bent volt. Fél szemmel a balinokat is néztem, mert közben volt egy rövid időszak amikor elég látványosan produkálták magukat, gyakran kiverték a sneciket még a partra is. Legalább tudom, hogy hova jöjjek elseje után...persze akkor tuti egy darab rablás sem lesz :D   A délutánra beígért viharos szél már 10-re megjött, aminek hatására legalább 70 métereket dobtam a gumival, de valahogy mégsem volt az igazi.. :)  Elpakolva a botot, bicskával a zsebben indultam újra neki az ártéri dzsungelnek, mert kifelé jövet valami élénksárga foltra lettem figyelmes, a most már élénken zöldellő bozótosban...

Még éppen elérhető magasságban bújt ki a kéreg alól a sárga gévagomba.

Az idei első géva találat örömében kicsit körbejárva a környéket, még néhány növendék felfedezése fokozta az izgalmakat. Ami jó lesz legközelebb ha majd megnőnek...

Tegnap este már egy olyan helyre mentem, ahol ilyen kis víznél fogtam már ugyan harcsát, de igazából egy plusz méternél él igazán. Még bőven világos volt mikor combig beállva az elvágó víz mellé elkezdtem úsztatni azokat a wobblereket, amiket Zsolt rendelt még télen. Kimondottan ezekhez a viszonylag sekély partszéli pályákhoz, legyen az áradás vagy ilyen kisvizes időszak. Pont azon gondolkoztam, hogy ezzel nagyot nem bukhatunk, részben elérhető ára miatt, másrészt mert elég jónak is gondolom. Tetszik a mozgása, a mélység ahol vezetni lehet, amikor megtartva 4-5 méterre tőlem hirtelen kapás húzza vízbe a spiccet, de rögtön meg is könnyebbül. Még bosszankodni sincs idő mert 2-3 dobással később újra bumm...  Rögtön érzem is a köveket a zsinóron, de nagyot nyújtózva emelek ill. csak tartom, mert nem vagyok még tisztában az erejével mikor enged és emelésre már luftokat is csapkod...   Pár kör még a biztonságos limányban és markolászom is izgatottan az idei első, méteres forma hareszom...

....talán nem is az utolsó. Ezen az estén volt még egy említésre méltó esemény, de ezt majd legközelebb...mert most rohanok.  A héten még teszek talán 1-2 próbát, de utána már más lesz a célkeresztben... ; )

Görbüljön!

Sziasztok!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bandita11 2020.04.27. 13:13:40

Persze ahol én próbálom, ott még sneci sincs... :D Nagy grat Barátom! Csak beütött az első harcsa!

Mosoni Horgász 2020.04.28. 05:52:19

Nem tudom eldönteni, a harcsát, vagy a gévát irigylem-e jobban!

Barnabás.. 2020.04.29. 13:50:49

@bandita11: Köszi!
Mi lett azzal a szuper pályával.. ? ... évek óta csak kínlódunk ott...

Barnabás.. 2020.04.29. 13:59:27

@Mosoni Horgász: ....azon a napon én majdnem úgy örültem annak a gombának, mintha fogtam volna valami szépet.... de csak majdnem :D

fishingeverywhere

Két megszállott pecaőrült-pergetőhorgász. Duna,Tisza,Körös,csatornák, Balaton.