fishingeverywhere

Fish come in three sizes: small, medium and the one that got away

Folyókon, csatornákon ...és jégen.
Január meg egy csipet február...

p1060809.JPG

 Január elejét követő lehűlés arra kényszerített, hogy más irányt vegyek az akkor éppen kevésbé fagyos égtájak felé. Csuka, domolykó és süllőzés volt a januári terítéken, bár extra dolgok ugyan nem történtek a folyón és a befagyással vagy épp kiolvadással küszködő csatornákon. A hó végét pedig Zsoltnak köszönhetően egy lékhorgászattal zártuk. Nem fogtunk semmit, de király volt több év után újra a jégen, viszont a 10 centis biztonságos jeget nem nekem találták ki. Annak ellenére, hogy 12 centis jég volt többnyire...itt-ott megreccsent. Úgy csoszogtam rajta egész nap mint aki besz....art.  Amit úgy láttam, hogy Zsolt igen élvezett  :D  Mondjuk nem is én seggeltem el.... 2x is ...  :D  

A két halas csukás és szintén két halas süllős etap között, a két domis peca volt a legizgalmasabb számomra. Amiken ugyan nagyobb halba nem sikerült belefutni vagy csak becsapni, de  összesen kb 25 kapás volt és 9 halat adott a két alkalom.  Volt 1-2 botkitépős kapás is, de a jellemző az a tipikus téli inaktív és óvatos, alig érezhető tologatások, koppintások voltak, amiből azt a párat is csak trükkösen lehetett megfogni.

p1060707.JPGp1060710.JPGp1060704.JPGp1060702.JPGp1060714.JPGp1060716.JPGp1060718.JPGp1060725.JPGp1060727.JPGp1060730.JPGp1060733.JPGp1060736.JPGp1060741.JPGp1060751.JPG

 p1060815.JPGp1060829.JPGp1060822.JPGp1060839.JPG

 Az elsejei erős kezdés után a telek környéki vizeken jött a mélyrepülés... jéggel, jégzajlással és két betlivel. Sebaj... tél van, viszont amikor újra enyhült és a kristály tiszta vízben a legtutibb helyeken egy ütésig sem jutottam, majd három eseménytelen menyhalas este után....    elengedtem kicsit. Néhány alkalommal még az is megesett, hogy botot sem vittem a parti sétákra :)  Idén több a kormi mint korábban. Nyilván kedvez nekik az elmúlt telekkel ellentétben, a tartósan tiszta alacsony víz. Nem tudtam úgy végig menni a parton, kora reggeltől, késő délutánig, hogy ne zavarjak fel néhányat. Ha megálltam egy helyen, fél órán belül jött egy kontingens ami a helyemre pályázott. Nyilvánvalóan van kajájuk.. ami szerintem sokszor inkább apróhal, pl. géb, küllő, ivadék domi...stb.  Nem kevés időt szántam arra, hogy fedezékből figyeltem ahogy vadásznak, de rendesebb halat fogni egész télen, csak egyszer láttam. Előttem jött fel és egy 30-35 centis domolykót fordított be a nyeléshez. Már csak röptében tudtam lekapni... viszont az gyakran megesik, hogy valami pici halat nyelnek amikor feljönnek. Amik minden bizonnyal az erősen gyérülő halállomány utánpótlását jelentené.

 p1060799.JPG

 

 

A napokban kezdődött melegedés még ha egymást érő frontokat, viharos szeleket is hozott, nem hagyott nyugton. Kigondoltam egy talán szélvédettebb helyet a Dunán és tegnap nem túl korán elindultam. Bő egy hónappal ezelőtt voltam a nagy folyón utoljára és az akkor feltárt helyen szerettem volna megnézni a balinokat újfent. Viszont mivel fenekeztek a hely alatt nem sokkal, ezért inkább előkapartam az emlékeim mélyéről egy másik részt, aminek a közelében esti süllős terveket is szövögettem. Majd nekiveselkedtem, mert elég macerás a megközelítése a parton és kiadós séta várt rám... amit persze élvezettel tudtam le. A hóvirágokat is kerestem útközben több helyen, de még nem bújtak elő azon a részen, vagy csak nem vettem észre. Viszont a tél vége felé megjelenő, és az új gombaszezont megnyitó osztrák csészegomba megtalálásának is örültem. Ha majd több lesz belőle, legközelebb biztosan szedek is...

img_20220129_144128.jpg

A partra érve már örültem, hogy mellcsizmában kínlódtam be magam, mert pont el tudtam menni a térdig érő vízben a bokrok és bedőlt fák előtt.  Ami jobb volt mint az uszadék halmokon keresztül mászni, meg onnan dobni sem az igazi.. :)  Ugyan az volt mint legutóbb, mert 2 óra is eltelt mire megtaláltam kis szerencsével, hogy hol vannak a balinok az adott területen. Viszont ezután szinte egymásutánban kijött négy, amiből egy leakad a kézbevétel előtt. A legnagyobb kettő feles lehetett...  Majd 10-20 percig nem volt kapás, ezért inkább átmentem egy másik helyre ami eszembe jutott, de ott másfél óra alatt nem jutottam kapásig. Visszamenni az eredményes helyre nem volt már idő, mert a szürkületet a kövezésen akartam bevárni. Sajnos ez is pont úgy alakult mint multkor a másik,  mert nem adta... bár a vízállás miatt nem is éreztem igazán jónak a parti pecához. Majd egy kis apadás után teszek még egy kísérletet..  de lehet, hogy inkább nagyobb víz kellene.? ... na, ..ez van ha ritkán jár az ember.. :)

Sziasztok!

20220205_130549_1.jpg20220205_130421.jpg20220205_125111.jpg20220205_125128.jpg20220205_124321.jpg20220205_124350.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://fishingeverywhere.blog.hu/api/trackback/id/tr2817229842

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mosoni Horgász 2022.02.09. 08:40:41

2x is elolvastam. Ki vagyok éhezve már a pecára, ám jelenleg csak a tervezgetés megy, egyéb elfoglaltságaim miatt. Mindenesetre szivesen olvastalak, s lapozgattam a képeket....
Köszönöm, hogy megosztottad..

Barnabás.. 2022.02.11. 04:25:38

@Mosoni Horgász: Tervezgetni legalább annyira jó :) Főleg ilyen bolond időjárásban..

fishingeverywhere

Két megszállott pecaőrült-pergetőhorgász. Duna,Tisza,Körös,csatornák, Balaton.

Friss topikok

süti beállítások módosítása