fishingeverywhere

Fish come in three sizes: small, medium and the one that got away

"B" terv...
A csatornákon...

Már vártam, hogy kinézzek a csatira és végül kedden sor is került rá. Ahogy este összeraktam a műcsalis cuccokat, utólag még amolyan B terv gyanánt, beraktam végül egy feedert és egy pickert meg némi csalit is hozzájuk. Hátha úgy alakul...   A hajnali indulásra könnyen rá tudtam magam venni, mert be voltam sózva hiszen véget ért a csuka tilalmi ideje. Három vízre is rá akartam nézni a nap folyamán, szóval kellett hozzá az egész nap. Terv hegyek...  még a szobában. Aztán ugye ahogy lenni szokott, kiérve jött a pofára esés. Az első víz megint olyan fosbarnán zavaros volt mint decemberben. Szagát ugyan nem éreztem a szél miatt, de pár dobás után, a zsinór jól felhozta azt a városi csatorna lefolyó szagot... :(   tipli..a másikra. Az is zavaros volt, de csak amennyire az esőtől szokott és ahogy felfelé elhagytam két belvíz befolyót, már egész tiszta lett. Elgurultam egy kanyarig amit régen nagyon szerettem és  ami még maradt a reggelből, gondoltam ott töltöm.....  sajnos a nádat évek óta gondosan lenyírják, ami tök jó.... csak a halaknak nem, mert így minden centije meghorgászható egész télen. Gondolhatjátok mi marad benne, miután meglepi a nép...

107_0192.JPG107_0206.JPG

107_0197.JPG

Pont annyi amit két óra alatt átéltem... semmi! Se a nádból ( ami ugye nincs :D ) megugró kis csuka, sem egy lekövetés... vagy koppintás.   Végül egy hangulatos kisebb csatorna bejárása után, ami pont annyira volt zavaros, hogy eszembe se jusson csukára dobálni, úgy döntöttem, hogy elrakom a pergető motyót és itt leülök a picker mellé a délelőtti órákra.

107_0170.JPG

107_0174.JPG

Pár diónyi gombóc és egy marék csemege beszórása után, szinte azonnal megjöttek a kapások. Elsőre egy kis pocakos bodri, másodikra pedig majd elvitte a botot valami...  Kicsit elbénáztam a vad kirohanásokat és a náddal is meggyűlt közben a bajom de csak kijött...  a kövér karesz : )

107_0176.JPG107_0185.JPG107_0181.JPG

 A szűnni nem akaró kapások közepette csak úgy repült az idő. Mint mindig... Ha horgászom, amúgy sem vagyok egyedül soha... Jót lehet beszélgetni a halakhoz, meg úgy általában az összes felbukkanó állathoz...  nagyokat anyázni amikor a nádra viszi a szél a zsinórt stb....  Egy átlag földi halandó egyből kettőt hátralépne és elszaladna, de Ti ezt biztos jól tudjátok... :D

A halak mérete nem nagyon akart nőni ahogy csorogtam bele a délutánba és bár remekül elvoltam, elkezdett motyogni bennem a pergetőhorgász...   valami délutáni/ kora esti dobálásról. Talán a hareszt kéne próbálgatni... ilyenek. Kitartás azonban nem volt bennem elég, csak arra futotta, hogy visszamenjek a nagyobb csatira és berakjam a picker mellé a feedert is erősítésnek. Ezért némiképp a húshorgász énem a felelős, mert ha már így alakult ez a nap miért ne pumpáljak némi halhúst a hűtőbe. A számomra sokkal nemesebb vad folyami halak helyett mi is lenne alkalmasabb erre mint a ponty. Legalább is ez a telepített fajta... pláne telepítés után pár héttel, amikor még elég jók az esélyek is.. és talán az ìze sem olyan szar már :D 

 

107_0214.JPG

107_0201.JPG107_0199.JPG107_0204.JPG

  Szolid etetés után csendesen telt.... néha 1-1 bodri, majd miután megemeltem pici hungarocel darabkával a csontit, elleptek a vörösszárnyúak. Ahogy nyúltak az árnyékok és megunva a kicsiket, a csonti helyére inkább csemege kukoricát rakva beugrott 3 szebb dévér. Ezután csendesek lettek a botok.... pont azon filóztam, hogy ilyenkor szoktak megjönni a pontyok, mikor a picker spiccét karikába vágta valami...  ez kissé oldalra volt bedobva az innenső oldalon. Ahogy bevágtam az első megindulással beúszott a parti nádtorzsák közé és letépte magát a 12-es előkéről. Na...   gyorsan átkötöttem és most már nem finomkodva végig vittem a 20as főzsinórt a horogig. Éppen a kosárba nyomtam a kaját, mikor a feeder is bólogatni kezdett ami a túlpart elé volt bedobva....  itt már nem volt gond, a 12es horog és 18-as előkével már nem finomkodva gyorsan szákba került az átlag potyesz. Na innentől nem volt megállás... szürkületig 8-at merítettem 1 leakadt. Másfél-három kilóig... Közben a kisebb halak teljesen eltűntek a környékről. Pedig szívesen maradtam volna még keszegezni, kárászozni de ez a telepített raj teljesen bevette magát elém. Két pontyot és a három dévért elraktam, így mivel azokat még meg kellett itthon pucolni, elköszöntem inkább a csatornától...

Jó kis nap volt...de, hogy még fárasztások közben is a gondolataim a folyóparton jártak..!!...  mi a baj velem? :D

107_0209.JPG107_0212.JPG107_0215.JPG107_0216.JPG107_0217.JPG107_0221.JPG107_0219.JPG

 

 

 

 

Sziasztok!

Barna

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fishingeverywhere.blog.hu/api/trackback/id/tr2917802239

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

fishingeverywhere

Két megszállott pecaőrült-pergetőhorgász. Duna,Tisza,Körös,csatornák, Balaton.

Friss topikok

süti beállítások módosítása