fishingeverywhere

Fish come in three sizes: small, medium and the one that got away

Folyóparttól az erdőig...
..nyárutó és őszelő...

Mivel mostanában főleg az erdőket járom a folyópart helyett kicsit csalok, és némi erdei töltelékkel fogom felturbózni ezt a hallevest amit most főzők.. :)  A legutóbbi beszámoló óta azért volt peca, bár sok szerencsém nem volt, de azért megesett, hogy fogtam is, így ha arra gondolsz, hogy kilépsz az oldalról mert csak őzek és gombák lesznek, inkább maradj... :D  

 196079e4-540b-4e2f-8fef-c745d811b562.jpg

 A jelen időből ugorjunk kicsit vissza a még tikkasztó és porszáraz augusztus elejére. A kertek alatt a kisfolyó alig folyt, és a békalencse is megjelent valahonnan. Így újra beiktattam egy Tiszai ottalvósat, a frissen megragasztott gumicsónakkal. Amit ugye korábban elintézett a hód...  most már csak röhögök rajta :D  A terv a szokásos csorgós éjszakai felszínizés volt. Hiába nem adja úgy mint 10-20 éve mégsem tudom teljesen elengedni. Az extra alacsony és lassú víznél azon a szakaszon nincsenek elvágók, így a szürkületi wobblerezés sem kecsegtetett sok mindennel, mederben gumizni meg nem volt kedvem, ezért az esti szúnyog dömpinget is elkerülve csak sötétedés után érkeztem. Fura volt, mert közel s távol sehol egy front, mégis ahogy teljesen besötétedett, feltámadt a szél. Nem az a nagyon vészes, csak pont az a kínlódós a könnyű gumicsónakkal. A felszínen szinte síri csend volt úgy éjfélig, mikor elérkezve a múltkor eredményes zátonyhoz, begyűjtöttem végre pár, csak az éjszakai csendben feltűnően agresszív felszíni balinos akciót. Miután néhány elég átlagos egyen ballert bezsákolhattam közben...

107_0842.JPG107_0843.JPG107_0840.JPG107_0849.JPG

Amúgy sok lemaradt halam is volt. Vékonyan ettek és nem is szedték le csak az áramlással szinte együtt kóválygó wobblert. A behúzottra vagy sodortatottra akció sem volt úgy mint legutóbb. Több felmotorozással gyorsan szétcsaptam a pályát és amúgy is inkább a harcsa miatt jöttem, ezért folytattam a csorgást lefelé. Mivel csend volt mindenütt, az éjszaka második felét már egy nagy felszín közeli wobblerrel szórtam végig, de eredménytelenül. Ill. egy visszaforgóban rámozdult valami jobb, de csak azt éreztem, hogy egy pillanatra kihagy a csali és rendesen behullámzik utána a víz. Ez akár Ő is lehetett...  Ahogy világosodott a balinok elkezdtek mocorogni, így azokat kicsit még megzavartam valami minnow-val, és két botkitépős kapással jött is, de ekkor is az éjszakai egyen méret, miközben már a sátorra, amit éjszaka összedobtam és a benne lévő szivacsra tudtam leginkább gondolni :) amit gyorsan célba is vettem.

107_0847.JPG107_0848.JPG

Másnap valami volt a levegőben, mert szinte egész nap aludtam. Csak ebédelni és utána egy pancsolásra tudtam rávenni magam, miközben már meg is égtem...ezért gyorsan vissza is bújtam a sátorba :D   Este haza akartam menni, de szürkület előtt azért mégis átgumiztam a kövezés előtti részt. Süllőt szerettem volna elsősorban, de még csak a folyó széle volt árnyékban ezért úgy döntöttem, hogy azt megdobom csukára. Majd ahogy lesz annyi árnyék a vízen akkor még indulás előtt a mederben a sücit is megpróbálom. A csukához nem kellett sok. Rózsaszín sandrára gyorsan be is jött egy szebb 70-es forma és mivel teljesült a terv idejekorán átálltam süllőzni egy árnyékosabb kanyarba. Rossz döntés volt... lehet a csukát kellett volna erőltetni, mert 2 óra múlva kapás nélkül vettem fel a súlyt, és indultam a kikötőhely felé.

107_0859.JPG107_0856.JPG107_0850.JPG

 

 

107_0863.JPG107_0865.JPG107_0866.JPG

 

  Pár nappal később a felkelő nap már a bringán talál, ahogy tekerek a kis folyó felé. Ekkor kezdett elhatalmasodni a békalencse olyan mértékben amit korábban nem láttam...felakadva meg olykor teljesen beterített 100métereket, de akkor azt még nem tudtam. Mint ahogy azt sem, hogy kb 5 dobásos lesz ez a reggeli etap.  Kiérkezve ahogy szembesültem a helyzettel, majdnem hazamentem... komolyan! Csak azért nem, mert kivoltam a 40 percnyi tekeréstől a dombvidéken  :D

107_0884.JPG

Foltokban az áramlás felszakította és ha hozta is a víz mindenhol, azért megkíséreltem a felszíni csalival való pecát. Húzva-vonva a kis növényekkel teleaggatott banánt, egyszer csak a lencseszőnyeg alól egy egésztestes akcióval ráveti magát egy szép balin, de elvéti...  talán egy percet sem vártam a következő dobással és ahogy agresszíven cincáltam, szinte centire az előbbi akció helyén újra ledurrantotta és ekkor már meg is akadt. Szép nagy... 70-es körüli hal volt... Ezért is sajnáltam annyira mert úgy letüdőzte a csalit, hogy nem élte volna túl a szabadítást ebben a melegben, ezért kis dilemma után agyonütöttem még a műtét előtt. Mivel nem volt semmi nálam amibe rakhattam volna, a környéken lévő horgászhelyek egyikén lévő szeméthalomból szereztem be egy zacskót. Így történt, hogy pár dobás után a szükség hozta zsákmányommal inkább hazatekertem mielőtt abban a melegben halászlé lett volna belőle a zacsiban.

 107_0867.JPG107_0870.JPG

 107_0971.JPG

  Időközben augusztus közepe lett és jött végre némi csapadék is. A csapadéktérképet nézegetve döntöttem úgy, hogy a nehézkes, békalencsés szülinapi pecát, beváltottam egy kis vargánya vadászatra. Mert úgy okoskodtam, ha nálunk nem is, de nem túl messze volt annyi eső az elmúlt két hétben, hogy érdemes legyen kicsit körbenézni az ottani erdőkben. Reggel indultunk egy olyan területre ahol még nem voltunk. A műholdképen nézegetve azokat az erdőfoltokat amik egybeesnek a csapadékosabb tájjal. Persze így is tök vakrepülés volt és a nagy melegben, túl száraznak is éreztük az erdőket. Gombát szinte nem is láttunk. Kora délutánra már elengedve a napot, még utoljára ráböktem a térképen egy tóparti erdőre, hogy az még nem nagy kitérő és utána megyünk vissza a telekre. Lerakva a kocsit, bementünk a fák alá és eltúrva az avart mintha egy kicsit nedvesebb, csak amolyan földnedves, de legalább nem pórszáraz volt ez a rész. Kicsi kóválygás után én már csak vonszoltam magam mikor Kinga megszólal.... "gomba!!  hol? Hol?... a hátad mögött, mondja ... gyakorlatilag mellette álltam :D Na... onnan kezdődött a nap érdemi része... mert vigyorgó pofával jöttünk-mentünk kutakodtunk. Aztán már kutatni sem nagyon kellett, annyi volt egy másik részen :)

20220811_125156.jpg

20220811_124721.jpg

 20220811_154224.jpg

 Végül pár dekával ;) túllépve a fejenként 2kg-os napi limitet, csukott szemmel kellett menkülni az erdőből, hogy ne tömjük meg még a csomagtartót is :D  Jó kis nap lett a végére, de másnap mégis volt egy kis hiányérzetem. Így újra korán kellett kelni...

Mivel jött némi víz bíztam benne, hogy lement a békalencse nagy része, de inkább csak helyezkedett. A múltkori balinos pálya egész jó volt, de egy másik meg horgászhatatlan. Keresni kellett a tisztább részeket. Bringával azért nem olyan mobil az ember, de cserébe legalább közelebb lehet a természethez. Mind ahogy ez az őz sem vett észre... csak legelészik mit sem sejtve.

107_0886.JPG

Kiérve...az első dobások beadtak egy jobbacska 45 ös domit,...

107_0876.JPG

...majd nem sokkal később ráduplázott valami behemót ott ahol előző héten a baller is. Sejtettem, hogy ez is balin lesz, de hiába vallattam tovább, kis szüneteket beiktatva, csendben dobva, nem adta be a derekát. Lejjebb álltam és egy-két kis domi után visszakézből dobva egyet egy terítésre, agyonverte ott ahol pár perce álltam. Rögtön lejött, hogy ez szép lesz... közelebb botorkáltam, nehogy beakadjon a zsinór a kövekbe, majd percekig perecbe volt a kis takony bot. Furán védekezett és néha azt hittem brutál domi... persze tudtam, hogy balin. Balin... méghozzá a legjobbakból való :)  1 centi híján 80 teljes hosszra.

107_0877_1.JPG

107_0881.JPG

107_0883.JPG

Ezután megnéztem pár helyet és az egyiken egy bedőlt fa mögötti tiszta foltban volt 2 nagydomis akcióm banánra, de nem bírtam megfogni csak egy kisebbet. Nem volt más... feljött a nap is, na meg siettem is haza, hogy éjszakára a szobába berakott vargánya szeleteket kitegyem ismét a napra száradni :D

 20220811_195457.jpg

 A képeket nézegetve innentől augusztus végéig volt egy kis szünet...  vagy csak nem készült kép. Biztos nem volt semmi érdekes. Hacsak nem egy dunai hajnal...  igen már emlékszem :)  2-re mentem ki mert volt egy kis pezsdülés. Első dobás,... ahogy az lenni szokott egy kipihent dunai kövön.. adott egy masszívabb 55-ös tepsi méret sücit, csak annyit bénáztam a kivételnél, hogy ha seggig nyeli akkor is leakadt volna szerintem. Így is lett... majd fél háromkor jött a helyi góré és miután keresztülmotorozott az elvágón, nagyon aranyosan elbeszélgetett. Tudod amikor nem beszélget... hanem előad és mondja a magáét :D egy darabig ült mögöttem mondta-mondta aztán lelépett, de előtte megkérdezte, hogy este meg másnap is jövök-e mert ő 3 éve mindennap kijön és meg is lepődött, hogy ilyen korán van itt valaki, de akkor megy máshova egyébként csak izé.... stb :D   Gondolom mondanom sem kell, hogy mennyi motivációm marad tudva, hogy az év majd minden retkes napján szórja valaki(k) egy régi kedvenc pályádat...   Mindegy mindenhol ez van.  Utána még jött egy éppen méretes süllő, de nem volt kedvem miatta visszabotorkálni a táskához a gépért, így nem lett kép.

Augusztus végére az egyre kiadósabb esők nyomán egyre inkább elvitt a gombászat. A hosszú meleg nyár után végre napközben is lehetett létezni, kirándulni, és a ház körüli feladatok is összegyűltek, miközben egy ismerősnek is besegítek egy új munkájában. Egy másfél napos Tiszai kenutúra még belefért az utolsó nyári hónapba, ahol végül a tervekkel ellentétben nem jött össze az éjszakai peca egy beágyazott záporeső miatt. Azon a vidéken akkor érdemi eső nem volt már két és fél hónapja. Erre pont akkor amikor egy szem éjszakára oda esz minket a fene egy haverral akivel már régóta terveztünk egy ilyet. Ez van... legalább nem vittünk sátrat, minek? hisz nem fog esni... Így, fél éjszaka ültünk az esőben, szélben, a hajnali kelés után, a karunkban 35 km-el, egy olyan lassú vízen, hogy ha enyhe szembe szélben  megálltunk akkor visszafújt.. :D  ...  hogy végre éjfél után valamikor le tudjunk feküdni a homokra, hálózsákban...  Nem baj én legalább nem aludtam semmit a haver horkolásától.  A vadak viszont elkerültek minket.... jó messzire :D  A hajnali kelés és a maradék 20 km már transz állapotban telt. Komolyan nem emlékszem, hogy értünk le..  a faluig ahol apu várt délben. Amúgy oltári király volt... Kellenek az ilyenek.  :D

 

 

 Szeptember olyan gyorsan szaladt el.... nem is értem!  Mivel?  Ja... gomba, gomba, gomba ... :)

img-20220924-wa0017.jpg

 

.....meg pl. volt egy jó reggelem a kertek alatt. 1-2 gyenge etap után végre... Pezsdülés volt, eső előtt és után is zabáltak.... na jó inkább csak rengeteg akció volt, de a felszinis peca már csak ilyen. Meg nem is variáltam. Amúgy elég is volt... nem baj, hogy nem szúrtam össze mindet. Sok sztenderd 30-35 ös domi volt köztük. Kicsit rájuk is mentem akkor mert rég voltam lent... de voltak balinok és szebb domolykók is.8-9 megfogott hal mellett kb 3x annyi akció. Szinte csak a banánt dobtam... ahogy legtöbbször :) Egy nagy szeletet a reggelből a márnáknak szenteltem, de nem bírtam fogni, pedig ott voltak. Csipkedték és ütögették...csak.

107_0970_1.JPG

 

 A végére két csatorna peca jutott. Az egyiken nem történtek nagy dolgok, a másikon meg még annyi sem :D pedig 6-6 halat fogtam. Annyi érdekes volt az elsőn, hogy jött egy sügér kanálra... majd a kivétel előtt odavert neki egy méret körüli csuka. Csak fogta...kicsit hagytam mire elkezdte beforgatni. Mikor már eléggé benyelte lassan kiakartam emelni, de csak félig jött ki mert elengedte. A sügér kicsit tépetten elúszott, a csuka meg ott dekkolt... visszaraktam neki a kanalat mire leverte :D meg is lett. Olyan 55-ös teljesre, szűk másfeles csuka volt. Egy szebb baller szintén támolygóra, meg egy retúr. Egy sügér és egy bugyli csukesz jött még a végére. Olyan szél kerekedett 9 óra körül, hogy átmentem inkább gombászni egy közeli nyárfásba. Jó döntés volt....olyan nyárfa érdestinóru termőbe csöppentem, hogy csak lestem.

107_0973.JPG107_0976.JPG107_0981.JPG107_0982.JPG107_0986.JPG

 Most pénteken a második csatis pecán kicsit megszívtam. Hajnali fél 4 től 5-ig ültem a kocsiba a szakadó esőben. Utána volt egy kis eső szünet, de maradt a szél... egy hangot sem lehetett hallani. Ütés nélkül telt az idő, míg derengésben megint esőben ráragadt a 11 centis wobblerre egy 25 centis süci, Majd nem sokkal utána már kanállal még egy ugyanolyan. Átmentem egy másik szakaszra csukázni. Ott jött 2 sügér meg 2 kölyökbalin...3 óra alatt. Ekkor ezen a ponton engedtem el. Szarrá ázva...    mentem inkább őzlábazni :D

20220928_123639.jpg

 

Szóval nem hasítok...  viszont kezdek bekeményíteni. Terv hegyek.... hogy mi lesz belőle..?  egy biztos.. mocorognak az őszi fajok, tehát gomba az lesz :D

 

 Sziasztok!

Görbüljön!!

 

Barna

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fishingeverywhere.blog.hu/api/trackback/id/tr3317944200

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mosoni Horgász 2022.10.04. 10:21:09

Hasonló pergetős, gombászós bejegyzés volt nekem is tervben, de túlpörgött a sok gomba, a sok kép, így hasonlóan tavalyhoz, majd év végén egy összefoglaló gombás, csak gombás bejegyzessel jelentkezem. Illetve, hamarosan a pergetőssel is megleszek. Addig is nézegetem a tied, azt az utat látom hogy taposod, amelyen én is lépkedek, igy külön örömmel olvasgatlak, s nézegetem a képeket...

Barnabás.. 2022.10.09. 21:10:18

@Mosoni Horgász: .... túlpörgött bizony :) még szerencse, hogy megáradt a víz, különben nem is tudom mit csinálnék :D
Akkor most különösen várom már azokat a bejegyzéseket!

fishingeverywhere

Két megszállott pecaőrült-pergetőhorgász. Duna,Tisza,Körös,csatornák, Balaton.

Friss topikok

süti beállítások módosítása