fishingeverywhere

Fish come in three sizes: small, medium and the one that got away

Egy csipetnyi tél...
Évindító vegyes vágott

 

 Mivel az év első két hónapján a szabad időmet igyekeztem a lehetőségeimhez mérten aktívan, sok kint léttel eltölteni... egy pillanat alatt szaladt el ez az időszak. A túrázgatások és erdei séták mellett azért a horgászat is volt, így jutottam mostanra oda, hogy tegnap előtti tizedik után, tegnap véstem a fogásiba a tizenegyedik x-et.  Amikor is egy baráti invitálásnak köszönhetően, számomra gyakorlatilag ismeretlen Duna szakaszon tölthettem az időt, a parton és csónakban is bóklászva... az ígéretes pergetőpályákat most csak nézegetve a feedereket viszont meg is áztatva pár alkalmasnak tűnő helyen.  Szuper volt,... koncérokat is fogtunk ami nekem eléggé kimaradt eddig és ha nagyok el is kerültek azért karika keszegekből a sülthal is összejött.... szóval....  így március legelején nem is kívánhattunk volna többet :)

20230304_144722.jpg

20230304_173146.jpg20230304_170437.jpg

 

20230303_181610.jpg

 

Közben ugorjunk vissza két hónapot...     Év elején még esélyt adtam a Tisza-tavi csukeszoknak is,  és bár az erősen lehorgászott részek már nem biztattak nagy reményekkel, mégis összejött a betevő csuka 3x is. Kétszer még társaságom is akadt, így a baráti horgászatokkal mindenképp jól indult az év és már most jobban is állok ebben a tekintetben mint pl. tavaly.  Első alkalom volt a leg eseménydúsabb.  Három gyermekes apa lévén a haver elég későn futott csak be, így majdnem délben dobtuk az elsőket. Ennek ellenére fél 5-ig ha jól rémlik 7 akasztott halam volt, amiből 4 kijött. A lemaradt halak között volt egy 4-es forma ami már felborzolta a hangulatot, egyébként meg az a éppen méret/ éppen retúr fazonok jövögettek. Vékonyan ettek és a nagy dobások miatti nehéz csali gyors volt nekik. Másnap már Zsolttal támadtunk és egy hosszú, szeles nap legvégén 4 halat tettünk a virtuális szákunkba amiből én csak egyet prezentáltam. mentségemre az volt a legszebb ... :D  Majd egy hét múlva jött egy magányosan eltöltött délután, mikor a soványka két akcióból egyet sikerült kikanalazni...

107_1142.JPG107_1145.JPG107_1146.JPG107_1148.JPG20230105_130059.jpg20230113_134549.jpg

 

 

Január végén, február elején végre megjött a tél a Börzsönybe, így hát... irány az erdő. Sokat barangoltunk, és jórészt kerülve a felkapott helyeket, jártuk a dombokat, hogy részesei lehessünk ennek az egyre ritkuló csodának, amit a téli erdő nyújt...  vagy csak cuppogjunk a sárban :D

 

 

 

 

Majd ahogy jött az enyhülés ... leereszkedve a hegyekből egyre többször a parton találtam magam.... várva, hogy a hólé lemenjen a folyón és tisztuljon is de hiába.... az áradások csak jöttek. Így nem marad más mint a csatornák felé venni az irányt. Január végén egy pergetős balhé még csuka tilalom előtt, ami nem hozott átütő sikereket de mivel apuval töltöttem ezt a napot, mindenképp nagy élmény volt.. :) A kövi alkalommal egy gyors döntést követően inkább kimentem a Dunára kicsit elsimítani az előző bejegyzésben már említett, pár nappal korábban Zsolttal megejtett betlis túránkat. Az általam csak zátonynak hívott helyen azért elég nagy biztonsággal lehet télen balint fogni, ezért kiváló úticél ha egy kis ""tuti" halfogásra vágyom. Nagy meglepetést nem is okozott.... :D Mivel pont akkor volt egy lehűlés, nem volt könnyű fogni, főleg, hogy a köd is alig akart felszállni.

20230216_112438.jpg

Kora délután értem le és így is csak jóval utána sütött ki a nap, de amikor kisütött... feléledt a víz. Öt kapás mellett három rendesebb ballert adott, miután nem is zavartam őket tovább. Azért is mert majd odafagytam a vízben állva... Helyette szürkület előtt inkább megpróbáltam  süllőre gumizni egy másik helyen, de az nem adta.

107_1206.JPG107_1209.JPG107_1212.JPG

 

 

Ezután egy olyan kis folyós vagy már inkább patakos domizásra utaltam be magam ahol nem lett volna meglepő ha gennyesre fogom magam. E helyett egy darab kapásom, ütésem vagy akár csak megbökésem sem volt 4 órán át. Pedig tök kitartó és motivált voltam. Kicsit aggódom is, hogy mi lehet ezzel a vízzel ... majd még ránézek azért, ha jobban felmelegszik, hátha csak a nagy áradás átrendezte az állományt. 

Már február közepe, vége felé, egy rezgős és úszós pecára tértem vissza ugyan arra a csatira amin a duna előtt voltam apuval. Amolyan helyettesítő tevékenység gyanánt indul mindig majd közben jövök rá, hogy sokkal több ez nekem annál...  Nem mellesleg parádés közel 20 fokos időt sikerült ott keleten kifognom.

107_1222.JPG

Kora reggel érkezve arra gondoltam, hogy addig megyek míg nem látok valami halra utaló jelet. Na... ehhez kb 3 km-t araszoltam a parton meg-megállva olyan helyeken ahol belátni a vizet jó hosszú szakaszon. Egyszer csak egy ilyen megállónál nézelődve, keszegforgást vettem észre. Várva egy percet és elnézve a másik irányba, volt még egy loccsanás. A kettő között pont akadt egy kitaposott hely a nádban, így nem is filóztam sokat... szuper! ...gondoltam. Egy kevés etetés a túloldali medertöréshez, majd az innenső oldalra is a bolognainak és indulhatott is az idei első keszeges peca. Mázlim volt a helyválasztással, mert szinte rögtön merült az úszó. Először kisebb karikák, dévérek és bodrik.... majd egyre inkább a szebb dévérek kezdték uralni az etetést. Egyébként magasan a pinki vitte a napot az úszóson. A klasszik hosszú előkés feederen max a negyede, talán 4-5 halam volt bár az is igaz, hogy a délután beugró 2 feles potyesz is azon esett el. A legjobb időszakban,  naplemente előtt egy órával el is jöttem, mert még világosban meg akartam pucolni ami hazajött velem.

 

 

 

A következő hétvégén már a telken is le kellett porolni a kerti szerszámokat, de a fokhagyma elültetése után azért mind a két nap peca is volt. Mivel az áradás nem vonult le még mindig, a reménytelenül zavaros folyó helyett, két közeli holtágon próbáltam szerencsét egy úszós bottal. Érdemi halat nem is láttam sajnos...néhány géb, sneci, bodri és küllő volt csak terítéken.  Álom vízek, de hal az nagyon kevés szerintem. A kormik és a pecások elintézik azokat a kis holtágakat gyorsan, telepítés meg nincs, mint ahogy akkora víz sem ami rakna bele halat... :(  ez van.... várom, hogy tisztuljon a folyó...  viszont mindenképp megérte bekommandózni, mert jónak tűnő Nagy pöfeteggombás helyet találtam... Csak emlékezzem rá még augusztusban mikor talán előjönnek :D

 

Még egy horgászattal maradtam adós....február utolsó napján...  de az sokkal több volt nekem mintsem így septiben a végére csapjam, ezért arról majd legközelebb :) 

 Sziasztok!

Barna

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fishingeverywhere.blog.hu/api/trackback/id/tr5018064286

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mosoni Horgász 2023.03.07. 13:47:45

Élménydús ez így is!
Meg is jött a kedvem Lajtázni egy kicsit...

fishingeverywhere

Két megszállott pecaőrült-pergetőhorgász. Duna,Tisza,Körös,csatornák, Balaton.

Friss topikok

süti beállítások módosítása