fishingeverywhere

Fish come in three sizes: small, medium and the one that got away

Felszínis éjszakák...
Nyár végén...

 Kicsit már archív sztorival jövök, de mivel október eleje óta alig horgásztam ezért kénytelen vagyok előkaparni és leporolni egy-két gondolatot a nyár végi, kora őszi időszakból. Persze csak míg jönnek az új élmények, mert jönni fognak az egész biztos. Kicsit tisztuljanak és csendesedjenek a folyók... amit én is már nagyon várok :)

107_1627.JPG

 Mire augusztus végén érdemben lejutottam a Tiszára, már úgy éreztem mindent lekéstem. Hónapok óta ment és úszott a pocok. Annyi....  amit már jópár éve nem láttunk. Biztos voltam benne, hogy elég nehéz lesz a szezon közepére rommá dobott folyón felvenni a fonalat.  Nem is túlzottan sikerült szerintem, és bár volt abból a 6-7 alkalomból két akciódús este, mégsem éreztem, hogy kezdenék ráérezni. Inkább csak a sok órás kitartó dobálás adogatott, vagy pedig nem, de imádtam ott lenni...

Három alkalommal meg 1-2 csoffadt balleron kìvül semmit nem fogtam.  Az alacsony és lassú vízben olyan lusták, jóllakottak és óvatosak voltak a harcsák meg a balinok is, hogy gyakran a pockot is a túlpartig követték és szinte csak az utolsó pillanatban szedték le.  A wobblert meg....  jó esetben is csak megbajszozták, vagy pedig a látott halra dobva az egyszerűen csak elúszott a másik irányba.  Élmény meg minden... tök király ez is...   egy darabig :D    Amúgy gyanítom ill azt éreztem párszor, hogy az működhet ha valaki nagy mennyiségű műcsalival rengeteget kísérletez  és mellé jó helyismerete is van, akkor azért összejöhet jobb peca.  Én nem ilyen vagyok. 4-5 csalicserén ritkán jutok túl egy éjszaka, mondjuk sokkal több nincs is nálam  :D  Próbáltam kitapasztalni inkább, hogy melyik szakasz és azon belül is melyik az a 10-20-30 vagy épp 200 méter ahol koncentráltabban vannak jelen a harcsák. Vagy egy-két nagyobbat kifigyelni. Közben azt is észrevettem, hogy a szokottnál is jobban zavarja őket még a legenyhébb zaj, hullám stb. A fény meg....  amikor pl. zöld fénnyel csorgott el valaki egy fehér vagy világos szìnű csónakban, már  messziről közeledtére megváltozott a felszìnen lévő halak viselkedése majd el is csendesedett minden. Mìg a nyomában újra élni kezdett a víz. Ő valószinűleg semmit nem érzékelt ebből. Én viszont amikor a kora éjszakai órákban sokszor csak a parton, vagy mellékötve üldögéltem, mert még volt egy kevés jövés-menés a vìzen, többször is megtapasztaltam. Persze én is emlékszem arra az időkre amikor még lehetett és villanymotorral vontatva fogtam felszínen a hareszokat.  Ez már nem az a víz.  Azért sikerült összepumpálni pár bajuszost, éjjeli ballert meg jászt. Ebben a szériában egy nagyot akasztottam megint. Az a nem tudom mekkora....de jó nagy...  kategória.  A beesőt szedte le azon a helyen ahova be is azonosìtottam. Mert szinte ugyanott, ugyanabban a pár méteres sávban szedegette, főleg a beugró ill.  az éppen elinduló pockokat. Éreztem már akasztás pillanatában, hogy szar az egész és ahogy elkezdtem rendesebben terhelni, szinte rögtön leakadt. Nincs szerencsém mostanában a Tiszán a nagyokkal, mert előző évben is ìgy jártam...         Ja..! Viszont kezdenek visszatérni a jászok, mert évekre eltűntek erről a szakaszról és így a Tiszai éjszakákból...  pedig élmény!  Majd kiveszi kézből a kemény botot is...  olyan kapása van sokszor. 

Mivel a részletekre már nem emlékszem sajnos, hogy napra lebontva részletezzem, ezért csak némi kép anyaggal töltöm ki az üres oldalakat ha nem gáz ;)

 107_1610.JPG

 107_1734.JPG

107_1626.JPG

 107_1732.JPG107_1723.JPG107_1722.JPG

107_1609.JPG

 

Egy estét mégis csak kiemelnék. A korábban említett, a halak óvatossági dolga miatt is gondoltam arra, hogy egy estére a sokkal melósabb, de vitathatatlanul csendesebb és magasabb izgalomfaktorú kajakra váltom a gumibocit.  Az este nagy részét így az evezés vitte el, és a hatótáv is erősen lecsökkent, de a vállfájdalom ellenére mégis örömmel gondolok arra az éjszakára... még ha a sok dobásra nem is jutott sok akció.  Egy igen jó baller vitte az estét. Ami olyat durrantott a twinyófarokkal megturbózott gumiegérre, hogy majd eldobtam a botot és ki is húzott a kőre, ahol  megriadva átugrotta a kajakot annak orra felett. :D  Akadt kisebb haresz is, ami meg berántotta a horgot az ujjamba, úgyhogy félkézzel evezve a másikban a 3 as haresszal erősen anyázva a mély csendes éjszakában... hmm ... jó volt...       de rég is volt! :)

107_1744.JPG107_1730.JPG

 

Görbüljön!

Barna

A bejegyzés trackback címe:

https://fishingeverywhere.blog.hu/api/trackback/id/tr2418309745

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

fishingeverywhere

Két megszállott pecaőrült-pergetőhorgász. Duna,Tisza,Körös,csatornák, Balaton.

Friss topikok

süti beállítások módosítása