Megvolt az egy napos körösi pecám. Jól sikerült, bár maradt hiányérzetem. Péntekre szabit vettem ki, reméltem, hogy az erős felmelegedés bemozdítja a halakat és az érkező hidegfront előtt még lesz zabálás. Az egynapos (estés) pecákban mindig a helyválasztás a legnehezebb. Ha rossz a megérzésem, rossz hely mellett döntök, akkor oda az egész este. Szóval az estét a pecára szántam a második nap délelőtt-délutánját pedig helykeresésre. Én sosem "vitettem" magam senkivel, nem vártam el, hogy mutassa meg a helyét, mindig magamnak kerestem a helyeket és ebbe bizony időt kell beletenni. Erre szántam a második napot, remélve talán fogok halat is.

Brutálisan jó idő volt, 27-28 fok. A szokásos holtágakkal kezdtem, de nem tetszett a víz, pedig rengeteg kishal volt a felszínen és raboltak is a balinok. A természet mintha egyszerre akarta volna bepótolni az elmúlt egy hónapot. Dugtak a mocsári teknősök, a siklók, láttam gyülekező kárászokat, sőt másnap már pontyívást is láttam az egyik holtágon, (tuti az volt, majd leírom miért) a nyulak 5-6-ossával rohangáltak, mindenfelé fácánok és őzek a gáton és a földeken, visszajöttek a gólyák is.

Van alatta egy másik teknős, csak nem látszik. Gruppenben kezdték, de a harmadik meglépett, mikor meglátott

4 darab fejet tudtam összeszámolni, de lehet többen voltak :D

Szóval megint az élőre mentem és ahogy leértem láttam, hogy jó választás volt. Hatalmas halak forogtak, és raboltak a balinok. Féltem, hogy busák vannak a pályán, de egyszer csak feljött előttem egy gyönyörű 5-6 kilós körösi nyurga. Leszedett vmit a víztetőről, aztán lassan vissza is fordult. Nem szoktam pontyozni, de ami szép az szép. Olyan élénk narancssárga úszói voltak, hogy csak lestem... Aztán kijött lassan elém egy kisebb is, olyan 2-3 kilós lehetett, azonban ennek vmi baja volt, mintha vmilyen halpenész lett volna rajta. Talán a hosszú télvéget már nem bírta.

Próbáltam először kisebb gumival dobálni, hátha megint van a pályán csuka, mint a múltkor, de csak egy kisbalin verte le. :/

Vártam a teljes sötétet. Ahogy beállt meg is jöttek a kapások. 1-2-3-4 egyik sem akadt!!! Nem hittem el! Nem értettem mi ez a csinn-bumm cirkusz a nagy semmiért... Magamnak meg persze mondtam: nix ugribugri, majd a következő megakad, csak nagyon nehéz megállni, hogy ne vágj be, ellentétben egy normál wobbleres kapással. A kapás alapján balinok lehettek, amit az 5. meg is erősített. Az már nem szarozott úgy telibeverte tőlem pár méterre a wobblert, hogy majdnem beleestem a vízbe. Benne is maradt a bot. Harcsa!!! Elkezdte kérni a zsinórt és! Elment!!! Hogy biztos legyek benne megnéztem a wobblert, amit szépen meg is rágott. Ahogy összeraktam a fejemben, valszeg szemből kapta el és kb. a hasi horog vonaláig volt a szájában. Vagy nem így volt, a lényegen nem változtat sajnos...

Éjfélig terveztem az esti etapot, addig még 3 kapásom volt, abból egy akadt meg, de az sem jött ki!!! Ilyen pecám még nem is volt... 8-0 a halaknak. Felállítottak a szopórollerre én meg ballal-jobbal hajtottam. :D Irány a kocsi, fél ötös kelés. Még sötét volt, de láttam már ez is késői, mert már derengett. Hátha van még harcsa a pályán! Első dobás, kapás, nem akad. Második dobás, kapás nem akad! Anyátokkal szórakozzatok! Na a következő már odaragadt. Jó kilós balin. :/ Következő dobás, kapás , de ez is balin. Mondjuk ez már vhol 2 és 3 kiló között, iszonyú vastag volt, alig tudtam átfogni. Már világosodik, elkezd forrni a víz, ütök még egy másfeles formát, aztán abba is hagyom. Itt már nem lesz harcsa. Ellenben a balinok tombolnak, tényleg vissza kell magam fogni. Volt itt már olyan reggelem, hogy 9-et fogtam és egy sem volt másfél kiló alatt.

Sajnos csak reggel akadt kezembe ez a csali. Szerintem ez nyerő lett volna éjszaka. Legközelebb kipróbálom!

Összepakolok és először egy csatit nézek meg, meg egy kifolyót. A csati horgászhatatlan a levágott és összetorlódott nádtól, ezért lemegyek a kifolyóhoz, hátha ott a lassabb vízben effzettel össze tudok kaparni egy harcsát. A kifolyót horgásszák: egy család. Az egyik keszegezik, a másik balinozik a műtárgyról. Előttem jöhettek pár perccel. Egyszer csak azt látom, kb. 50 méterről, hogy a csávó fog egy balint messziről olyan másfél-kettes. Majd eltűnik vele a susnyásban. Na baszd meg! Szépen rakom össze a cuccot, addig ő fog még egy ugyanolyat, azzal is be a susnyásba. Elindulok feléjük, néznek. Kérdezem tőle mit csinált a balinokkal? Milyen balinokkal? Mondom neki drága balinhús lesz ez barátom, nagyon drága. Váltig állítják, ők ugyan nem fogtak halat. El is megy a kedvem a pecától. Mondtam is nekik, hogy sikeresen elérték, hogy egy fasza napom menjen a levesbe, meg azt is, hogy most bemegyek a kocsmába, iszom egy kávét és közben megkérdezem merre jár a helyi seriff és figyelmébe ajánlom a fiatjukat, ugyan nézze már át, hátha talál benne tilalomban fogott halakat. Patthelyzet, váltig állítják ők nem fogtak balint. Elindulok inkább. Nem mertek belémkötni... Ahogy mentem a gáton látom, hogy sietve pakolnak be a kocsiba, ennyit legalább sikerült elérnem. Gondolom ha nem szólok nekik nem állnak meg kettőnél. A helyi kocsmában aztán mondják, h a rendőrök itt nem foglalkoznak ilyesmivel. Meg azt is, hogy a halászok érzik a vesztüket, ahogy bemozdult tél után a hal, már teljes apparáttal rajta voltak a folyón. Még egy év...

Kis chill, azért nem a legkényelmesebb dolog négy és fél órát kocsiban aludni. Utána irány egy holtág, amit már régóta szeretnék meghorgászni, ezért mostanában meg-megnézem. Felengedték teljesen és az általam horgászottakhoz képest kristálytiszta vizű. Első beálló: egy hatalmas ponty úszik el előttem a max 60-70 centis vízben. Mi van? Megyek tovább 2 kilométerrel odébb kiérek a beépített részről és egy igazi ponty matuzsálem szintén a szélében. Faterom már fogott az egyik holtágban 15,5 kilós nyurgát, ez talán még annál is nagyobb volt... Mi van itt? Aztán szemből a nádasból megjött a válasz: ívnak a pontyok. Hatalmas pontyok tolják a nádat, iszonyat fordulások. Ezek viszonylag sekély holtágak, kézre 16-18 fokos volt már a víz. Most a hidegfront le is állíthatta őket. Más holtágakon már horgásztam pontyíváskor, hihetetlen élmény, mikor kilométereken keresztül ez megy a nádban. Ja! Pakoltam is. Nem tudom ki hogy van vele, de nekem pontyíváskor sose volt még kapásom, nem tudom miért van ez. Pedig több estét végigdobáltam már így, de ilyenkor semmi...

Az élőn is régóta nézegettem térképen egy részt, most elgyalogoltam oda is. Megérte. A víz kicsit opálos és eléggé lent volt, így a magasból láttam a rengeteg kárászt, keszeget és balint. Kárászok, keszegek már az íváshoz gyűltek szerintem, a balinok meg aprították őket rendesen. Legalább 20 balin volt a környéken a nagyok külön, a másfeles-kettesek 2-3-as csapatokban. Az egyik rablás elég hevesre sikerült és feljött egy tenyérnyi veresszárnyú, látszott, hogy megszédült. Meg is lepődtem, hogy ekkora halnak nekiment vmi, majd egyből elkezdte egy hatalmas balin sorozni. Még 3x-4x nekiment, aztán eltüntette. Folyamatosan ment a műsor, néztem őket vagy 20 percig, az egyik attakot fel is vettem. Sajnos ezeken a felvételeken nem látszik ugyanaz, mint élőben, de itt egy nagy vezérsnecit leválasztott a többitől és a part mellett kergette végig egy balin, időről-időre odavert neki.

 

Még egy holtágat megnéztem, ott belefutottam egy csukaivadék telepítésbe. Ilyen is van. Természetesen horgászkezelésű víz. Meg még pár kép...

Ez sajnos az aminek látszik. Hatalmas törpeivadék-felhő az élő-Körösben... :/