Tegnap este volt három órám, ezért irány végre a Duna. Arra voltam kíváncsi, hogy vajon ívnak-e a keszegek, ugyanis olyankor megjelennek menetrendszerűen a harcsák is azon a részen. Itt a dévérívást ne úgy képzeljétek el, mint a Balatonon. Az átlagméret a 1,5 kiló és onnan a határ a csillagos ég. Volt olyan dévérívás, amin 60 centi körüli dévért is láttam, többet is. Fura volt a víz, kishalat is alig találtam, aztán több helyen láttam végre a szürkületben bukó dévéreket. Na! Még a végén szerencsém lesz és elcsípem őket.

Amikor utoljára telibe kaptam a dévérívást ezen a részen 3 alkalommal jött 3 harcsa, mind a három méter körüli, vagy a feletti volt. Volt olyan, hogy kimentem hajnalban 5 dobásból megvolt, majd este visszamentem és a sötétedéssel jött a másik. Tegnap este sajnos nem ez volt a helyzet. Nagyobb csalival horgásztam az elején, persze leverte egy mikrobalin. :/

 

Lecseréltem egy kicsit mélyebben járó uglyra. Ezzel gyakorlatilag mindent fogtam már a kisebb domolykótól, jásztól kezdve a nagyobb harcsáig. A szürkülettel, sötéttel megjöttek a kishalak, meg a nagyobb halak is. Volt két ütésem, tipikus balinos belerántás, de le sem tudtam reagálni. Egyre többször láttam tolóhullámokat, amiről először azt hittem balinok, de egyszer csak minden átmenet nélkül felvisított a fék. Mi a tököm ez? Nem volt rávágás, csak egyből kirohanás... Felkapcsoltam a piros fényt, de még nem láttam. Furán jött, néha még ki-ki tört, de éreztem, hogy ezzel vmi nincs rendben. Aztán amikor megláttam, azt hittem véletlenül derékba kaptam egy nagyobb balint. :/ A végére kiderült, hogy egy másfél kiló körüli hatalmas lapátdévért akasztottam kabátba. A csali 6 centis, jól mutatja mekkora volt.

Óvatosan visszaengedtem és mivel programom volt nehéz szívvel, de pakoltam. Remélem, hogy nem kezdték el tegnap este az ívást... Most apad a Duna, ha most jönne még rá 30-50 centi, víz alá kerülne az ívóhelyük és tuti még a hidegfront előtt belekezdenének. Nehéz, mert most nagy valószínűséggel csütörtökig nem tudok menni, addig meg lehet hogy véget is ér a történet. Na ilyenkor kellene mindennap kint lenni, szabadságot kivenni, de persze sosem ilyen egyszerű.