Háromszor voltam mostanában, utoljára tegnap. A három pecában az a közös, hogy mindegyiken volt egy balinom,de egyébként szenvedés,szenvedés... Fura ez az idei év. Keresem a halat, de nem találom. Ahogy hallom vannak ezzel még páran. Nincs kishal sehol, iszonyatos a hajóforgalom és rengeteg a hód. Még 5 éve úgy voltam vele ha láttam, hogy na milyen jó, ezzel is színesebbé vált a dunai vadvilág. Aztán mára már meglátom és legszívesebben fejbe b@sznám egy kővel őket... Ismét bebizonyosodott, hogy ha az ember belenyúl valamibe abból sok jó nem származhat. Klassz dolog volt a visszatelepítése, csak azt felejtették el, hogy nincs természetes ellensége jelen pillanatban. Ja és ez egy rágcsáló. Még ha nagyra is nőtt. Azaz: ha megtalálja a megfelelő feltételeket, akkor robbanásszerűen el fog szaporodni. Na ez meg is történt az elmúlt 2-3 évben. Nem tudok úgy lemenni a Dunára, hogy ne bukkanjon fel tőlem 2 méterre egy, hogy aztán megriadva szétüsse a pályát. És meggyőződésem, hogy ezért is egyre nehezebb wobblerrel halat fogni. Azt tapasztalom, hogy egyszerűen nem áll rá a hal azokra a helyekre, ahol a hód jár. Nem tudom miért, lehet egyszerűen csak azt hiszi, hogy vidra, vagy a nagytestű állat mozgása riasztja. És persze amitől régóta féltem be is következett, akasztottam egyet az első peca alkalmával. Szerencsére egy rövid agresszív fight után kiakadt (vagy kiszakadt) belőle. Csak egy kis szőrcsomó maradt a horgon...

Ezért (is) járunk pecázni

Meg ezért is

Első alkalommal a múltkori süllős helyre mentem. A víz jól nézett ki, de kicsit apadt, ezért nem tudtam rendesen elhúzni a wobblereket a megfelelő helyen. Ahonnan a süllőt fogtam már nem volt elég víz, a sodrás külső oldalát meg nem értem el rendesen, a legjobb részről hamar kitolta az áramlat a wobblert. Még világosban akasztottam egy nagyon jó balint, vizet érés után felrobbant a wobbler alatt a víz, pár másodpercig megvolt, majd kiakadt. :/ Ezután viszont semmire semmi. Miután besötétedett, láttam, hogy egy hód úszik be a pályára. Pont keresztezve a wobbler útját. És pont ott járt a wobbler. Mire ezt így összeraktam magamban már visított is a fék. ÓÓÓ hogyrohaggyáá' meg! Na mondom ezt gyorsan vigyük dűlőre, ráfogtam a fékre, és szerencsém volt, ki is akadt. Hogy ne ringassam magam kétségekbe és ne forgolódjak álmatlanul, hogy életem busája ment-e el, egy helyre kis szőrcsomó volt az egyik hármason... Az este további része kuka volt. Nulla rablás, 0 halmozgás. Hajnalra még átnéztem egy másik részre, de egy, azaz egy darab balinrablás volt hajnalban.

 

Következő alkalommal szürkület előtt kiértem. Mozgott a hal, láttam őket, egyszer kaptam is egy pici ütést, majd a wobbler mögött jött is egy emberes tolóhullám (nem! nem hód), de semmi. kb fél 11-ig szórtam a pályát és még egyszer sikerült elérnem, hogy felpúposodjon a wobbler mögött a víz, de az meg sem ütötte. Egy idő után elengedtem a pecát, de hazafelé gondoltam egyet: dobok még párat az egyik belvárosi helyemen. Na itt kb 5 perc után fogtam egy kb 25 cmes kissüllőt, ez hála az égnek leakadt mielőtt kivettem volna, majd kb 10 perc múlva jött egy jópofa 50 körüli balin. Megmentette az estét.

 

Tegnap este is már szürkület előtt kint voltam egy újabb helyen. 3/4 8-kor fogtam a balint, utána pedig 10-ig folyamatos hajóforgalom... több mint egy tucat hajó ment el, egy pillanatra sem tudott lenyugodni a víz. 10 után meg jött a hód... :D Nagyjából ennyit érdemes erről a pecáról írni. A legvégén még körbelámpáztam, egyetlen egy snecit sem láttam. Mondom, hogy szenvedés... Azt hiszem utaznom kell, ha jót akarok pecázni. Tisza, Körös, Balaton. Majd még kitalálom. :/

Ennél csak jobbakat mindenkinek!

Jobbakat..