Evezni, vízen lenni, mindig is szerettem. A gyermekkori túrák, amikor édesapámmal eveztük végig a folyókat, mély nyomot hagyott bennem. Így ha ritkán is, de igyekszem megragadni az alkalmat ennek a remek sportnak a gyakorlására. Ha meg pecával egészül ki az már csak a hab a tortán. Mind ahogy volt az most, meg az előző hétvégén is.
A kenu helyett, most egy lényegesen könnyebben mozgatható kajakot vittem magammal. A kevés szabad parti helyen sem lehet kocsival bemenni.  Ezzel meg nem gond a száz méter feletti gyaloglás sem. Nem egyszerű horgászni belőle, de némi gyakorlással, és kellő ambícióval a fenék tájon, azért lehet boldogulni :)
Tervem az, hogy apránként körbe evezem a Balatont, és majd egyszer egy nagy túra keretében, egy szuszra az egészet. Persze horgászbottal. Jó lenne ha Zsolt is csatlakozna, de neki még nem adagoltam be ezt a tervem... :)
 
Igazi csukázó idő....csak az a fránya szél.
 
Most és a múltkor is, leginkább az új részek felderítése volt a cél. Mivel nekem ugye minden rész új, ezért az idő nagy része a terep szemlére volt szánva. Persze reggel és este azért próbáltam az ismereteket halra is váltani. Nagy dolgok nem történtek, de azt kell mondjam, hogy elégedett vagyok. Minden pecának voltak halai annak ellenére, hogy bénáztam is rendesen. A  kajakban könnyen megszívat a szél és a hullámzás.
Mint pl. vasárnap hajnalban. Mikor leértem a partra, tökéletes szélcsend és tükör víz fogadott. Még sötét volt mikor kihajóztam és eleveztem a nádasig. Ott bedugtam a kajak orrát a nádba és összepakoltam a csalikat, felkészítettem a botokat. Ekkor már lengedezett a szél. Ahogy végeztem, már pirkadt és kezdődött a show. Először a sügérek kezdték hajtani a milliárdnyi kis halat. Pár perccel később a nád előtt megjelentek a süllők, és röviddel utána a nádban melózni kezdtek a balinok. Teljesen váratlanul ért a dolog. Azt sem tudtam merre kapjam a fejem, de a szél már érezhető volt. Át álltam egy másik részre, ahol egymást érték a süllő rablások. Letettem a súlyt és a kapocsba egy felszíni wobblert tettem.  Ekkorra erősődött fel, és rögtön a rossz oldalra fordított a szél. Súly fel és inkább sodródok gondoltam, de két dobás után már a nádba nyomott. Na így sem jó...  irány egy nyiladék a nádban, majd onnan kifelé dobok. Súly le és beálltam. Jó  a szög is, ott rabol a bejárat előtt...dobok és beesőre mohón odavág a .....nád :))  A hely szét csap. Új beállás stb. mindez sötétben, na nem ragozom :) Mire úgy éreztem, hogy megtudom horgászni a nádat, a rablások meg is szűntek és megjöttek a hullámok, én meg jöttem kifelé.  Egy védett nyiladékban azért jutalmazta erő feszítésem egy 50-es csukesz meg egy sügérke 1  órát voltam kint...3 helyett :(  Csónakból, biztos egész máshogy alakul ez a peca, de hát abban mi a kihívás :D
Előző du. is kimentem pár órára, de akkor meg a zavaros víz húzta keresztül a számításaim. Fújt a szél egy kicsit, de nem vészes. Hullámok alig voltak. Mégis ahol reggel tiszta vizet találtam, ott most full zavaros volt. De tovább mentem pár km-t és találtam egy nagyobb öblöt, ahol aránylag tiszta víz fogadott. Ki is csaltam a hínarasból két csukát. Egyet még akasztottam de az lemaradt.
Sok békés hal mozgást láttam ott, ahol zavaros víz volt a nád között.
 
Két este és reggel mentem ki, és egyszer sem fogadott ugyan az a körülmény mint korábban. Így az evezésre is volt indok bőven.. :)  Péntek este és vasárnap reggel1, míg szombat reggel és este  meg volt a 2-2 halam. Plusz pár kapás és két leakadás is volt, néhány sügéren kívül. Egy 60 körüli, két 55-ös, két 50-es és egy 45-ös jött ki .
Temérdek kishal
A múlt héten meg az egy este és egy reggeli pecán, este Zsolt helyén kezdtem a nagy reményében. De csak nagy nehezen jött egy vidra rágott 50-es csuka. Utána meg egy sügér.  Viszont másnap reggel egy másik részen két csuka után, megfogtam első 3 balatoni balinomat is :)) Arra lettem figyelmes, hogy kb 100 mérerre a sirályok bombázzák a vizet. Ahogy jobban megfigyeltem látom, hogy nem csak a ők csobognak. Így hát közéjük csaptam én is :)
Hideg volt a reggel, de ezek még nem jéghegyek :)
 

Remélem még idén folyt köv..

 

Üdv, és görbüljön!

 

Barnabás