A horgászathoz is mint mindenhez, kell több vagy kevesebb szerencse. Ha ügyes valaki akkor talán kevesebb is elég :)  Múltkor a dunai pecán, még ha jó is lett a vége, azért maradt bennem egy kis bosszúság.  Amit azóta sem sikerült eloszlatni, pedig lett volna rá lehetőség. A mostani meg rá is tett egy jó lapáttal. De ne szaladjak előre :) A múltheti tiszai pecám sem segített sokat, mert csak kis süllőket és egy normálisabb balint fogtam az első este. Míg a másodikon betliztem egy másik helyen.  Pedig ezen a helyen szoktak néha szépek jönni. Nagyon szeretem, főleg mióta adott egy 9 kiló körüli süllőt is, pár éve. Na mindegy rég volt, talán igaz sem volt :)) A Tiszán, feladtam egyenlőre a parti pecát. A meleg, a bozótos és a sok szúnyog nem újdonság senkinek, aki ezt a pecát vállalja, de mostanra már annyira eldurvult a helyzet, hogy a csónak cígölődése ezek mellett, már nem is tűnik annyira macerásnak. Ha meg a Tiszán van vele az ember, akkor annak nincs párja nálam...

Semmi különös, de akkor miért szeretem? :)

Legalább 15 éve járok egy adott szakaszra. Elég jól ismerem, de a fő vonzereje számomra, hogy az adott pár km-es részen alig vannak rajtam kívül. Egy átlagos estén általában senki, vagy max egy-két csónakos, de azok is csak átcsorognak. Esetleg a parton van 1-2 pecás kilométerenként. Ha egy nap 5-6 csónakos elhalad, akkor már tömegről beszélünk :)  Ennek azért okai vannak. Egyrészt a parti peca, főleg a leülős, szinte lehetetlen a meredek, benőtt parti részek vagy máshol a kövezések miatt. Másrészt nem tartozik a leg halasabb részekhez szerintem. Így a Pünkösdi hétvégén is jó választásnak tűnt, hogy nyugodt, csendes helyen legyünk. A táborhelyet is rendbe kellett még tenni, ezért a pénteket kivettem, hogy már délelőtt el tudjunk startolni Kingával. Nem siettem. A kocsi tetején a gumi csónakkal, a rossz  utakon nem is lehetne :) Így, még egy fagyi is belefért útközben. Leérve örömmel láttam, hogy rendbe van a hely. A part oldalba vájt hosszú lépcső ugyan felújításra szorul, de ez már megszokott. A fákat sem vágták ki a fejünk fölül, mint pár éve a másik helyünkön. Így költözésre kényszerítve minket.Miután rendeztük sorainkat és állt a sátor is, csak üldögéltünk az árnyékban, beszélgettünk, élveztük a madarak énekét meg a szél zúgását a magas nyárfákon.  Persze képzeljétek oda a hózáporként hulló, orrba tapadó nyárfa szöszt, meg a szúnyogokat és a legyeket is :)) Szürkület előtt hajóztam ki, hogy legyen idő egy kis terep szemlére. A víz egyébként jó lett volna, ha nem fedi szösz olyan mértékben, hogy több helyen nem is lesz értelme éjszaka dobálni. A lassabb oldalon viszont talán élvezhető lesz a peca. Ott nem volt annyi a vízen. Túl áttetsző sem volt, bár az apadás nem tetszett, nem volt nagy mértékű.

 

Behavazva

 

Gyúlékony egyveleg

 

Szürkület volt már mire dobtam az elsőket, pár balin rablás miatt, de csak három rávágás, meg 2 kölyök balin volt az eredmény. Átcsorogtam egy másik részre, ahol egy bedőlt fa mögül sikerült egy átlag balin, alatta nem sokkal ,  meg egy kicsit megint. Hol vannak a nagyok?

 

Nem nagy


Kicsit jobb

Arcul csapva

Még sötétedés előtt beálltam a nagy süllős helyre amit korábban említettem. Rebbent a küsz, de nem bírtam megfogni az okozóját. Később ez is meg szűnt és elcsendesedett a környék, feljött a hold. Egy idő múlva a kövezés végén, az átbukó víz mögött néha furcsa hangok jöttek. Nem láttam tisztán, de mintha riogatta volna valami a kishalakat. Szépen átgondoltam, hogy nem dobok oda, mert ebből a szögből nem lehet meghorgászni. Ha kapás lenne és jobb hal, akkor a kövek útban lennének. Majd közelebb állok később.  Erre mit csinál a barom??, hát persze, hogy oda dob. És mi történik?? Kapás. És méghozzá egy jobb hal........  harcsa volt, nem nagy talán 6-8 körüli, de ahhoz mindenképp nagy, hogy átrántsam a 30centis vízen a kövek felett. Két három luftot csap a farkával ahogy erőltetem, de aztán jó vizet fog és lemegy. A zsinór meg rá feszül a kövekre és pakkk!!  Sajnálom és bosszant, mind a wobbler mint a hal. Közelebb állva persze kapásom sincs, túl hangos voltam, vagy nincs itt más.


Lassan holdárnyékba borult a szösz mentes oldal, ezért csorgásra adom a fejem. Négy balin kapásom volt felszíni csalikra, de kettő ragad csak oda. Azok sem nagyok.Tudtam, hogy arra az éjszakára rendelt halat elcsesztem...

 

Hajnalban, még a széria balinból jön kettő, de nem erőlködtem. Ebből a méretből biztos jött volna jó pár. De elmentem inkább aludni...  ekkor még nem sejtettem, hogy a következő este is hasonlóan járok.


Ekkor már korábban kezdtem, hogy legyen idő a balinokra. Előző este aktívak voltak, bár nem igen tudtam őket megfogni. Gondoltam, hogy majd most aratok. Hát nem. Olyan süket volt a víz, hogy nem is álltam ki egy helyre sem, hanem csak csorgásból dobáltam a bokrokat, köveket. Nagy nehezen fogtam, két átlag ballert sötétedésig. Utána sorra vettem a helyeket. A nagy süllősön kezdtem, utána kövezések , zátonyok, langó vizek de sehol semmi. Elértem egy helyhez amit nem igen horgászom valamiért, de néha adok neki esélyt. A hód vár is pont mellette van, ezért olyan büdös a környéke hogy elmondani nem lehet :)  Letettem a súlyt, közben a hód is megriadt mellettem, szét ütve a vizet  és egy enyhébb szív megállást okozva a pecásnak :)


Dobálgatok felszín közeli csalikkal, eredménytelenül. Megkockáztatok egy mélyebben járó csalit. Elsőre akadok, de szerencsére kijön pfúúú :)  A következőt kicsit beljebb dobom a mélyebb víz felé és amikor a jó helyre ér akkor bamm...egy gyönyörű süllős ütés kapok. Az a fajta amit egy kis rutinnal rendelkező már nem téveszt össze semmivel. Igen nagy süllő!! mondom magamban, de lehet, hogy hangosan :)  Mélyen pumpáljuk egymást, de azért lopom a métereket. Lazán kezelem, nyugodt vagyok, mert nincs akadó tudom. A motor kint, hosszú kötélen vagyok, minden rendben. Kifordul az áramlatból, kb félvizen jár. Bemegy a csónak alá. Ennek azért nem örülök, de semmi pánik. Rázza a fejét, ropog a zsinór a fogakon. Fordul egyet hirtelen, talán a  csónakhoz ér nem láttam. Egy pillanatra elveszítem a kontaktust vele, emelek egy nagyot a boton de csak wobbler jön fel üresen... nem ragozom, gondolhatjátok.


Később még visszanéztem ide, de nem volt semmi. Csorgásban sem adta, korán vissza is mentem a táborba.  Nehezen adja ez a rész a jó halat. Ezért is bánom. Na meg persze nem is, mert lesz motiváció legközelebb.

A halászlé nem jött össze. Talán legközelebb :)


Üdv és görbüljön!

Barna