fishingeverywhere

Fish come in three sizes: small, medium and the one that got away

Örömpeca 2x

 

Az első peca nem a sok megfogott halról fog szólni. Mégis örömpecának nevezem,mert sok kapásom volt és ami nekem a legfontosabb több akcióm is volt felszíni csalikra. Sokszor ennyi is elég. Nekem. Többször írtam már, hogy nagyon szeretek felszínizni. Hosszú ideig csak barátkoztunk, erőltettem, de nem nagyon hittem bennük. Aztán először a nappali balinozásban sikerült az áttörés, aztán jöttek az éjszakai harcsák, balinok, jászok és onnantól kezdve vitathatatlanul ez lett a kedvenc módszerem. (pedig nehéz rangsorolni, de számomra veri a villantós csukázást és az éjszakai süllős wobblerezést is) Aki már fogott így halat, annak nem kell leírni, milyen az, amikor a csalit megszámlálhatatlan módon éri az attak, méterekre kirepül, vagy csak egy pici burványban eltűnik, megsorozza a hal, vagy egyből agresszív kapással leszívja a műcsalit. Akinek meg még nem volt szerencséje felszinis halat fognia, annak meg azt tudom tanácsolni, hogy dobálja, próbálgassa a topwatereket és az első hal után valószínűleg menthetetlen lesz! :) Viszont a csukázásban ritkán van alkalmam használni ezeket a csalikat. Nem nagyon járok olyan vizeken, ahol eséllyel lehet őket bevetni. És ugyan mindig próbálgatom a Duna holtágain, mellékágain is, de idáig összesen két csukát fogtam így. Ezek sajnos nem felszíni csalis pályák. Mondjuk mindkettő szép volt, de rengeteg dobás volt benne, mire kijött ez a két hal. Egy jó villantó, vagy gumi százszor eredményesebb, de néha bejön. ;)

 

 

 

Szóval az első pecán Barnával támadtunk. Ő már az elején összeszedte a maga kapásait, nekem nem adta. Mondjuk ebben szerepet játszott az is, hogy én megint próbáltam a magam feje után menni. Wobblerekkel pecáztam és olyan csalikkal, amikkel még sosem fogtam halat... :D Aztán 10 perc után nekem is megvolt az első ütésem egy friskyre, de nagyon bátortalan volt, be sem tudtam vágni neki. Közben Barnabás már aprította őket, de én még mindig nem voltam hajlandó gumihalat feltenni. Még bennem volt a pár nappal korábbi sikeres balatoni peca, így ezt a napot a kísérletezésre szántam. Sokféle csalit kipróbáltam, volt kapásom pl. dorado drunkra is, de nem akadt. A kisördög a peca előtt belémbújt és bedobtam egy booyah buzzbaitet is. Vagy 10 éve vettem 3-at, eddig egy balin rávágás volt az egyikben, az sem akadt, gondoltam majd most csukával avatom. És az ötlet nem is volt rossz. Volt egy nagyon jó 10-15 percem, amikor 5 rávágást kaptam rá, 3-at meg is akasztottam, abból kettő pár taktus után meglépett, de az egyiket majdnem a lábamig kihoztam, gyönyörű csuka volt, de az is elment. Elgörbítette a csalit. :D Azt hiszem éjszaka nem fogom dobálni. Ez a hal kijöhetett volna egy fotó erejéig, jól nézett volna ki a csali a szájában, de az élmény, hogy legalább már behalaztam az enyém. Hiába próbáltam visszahajlítani, már nem éreztem ugyanazt a vibrációt a boton, mint előtte, nem volt rá több érdeklődő, le is vettem. Közben Barnával egyeztettünk, talán akkor már 3-nál járt, nekem addig csak a kapások és az akasztások maradtak. Átmentünk egy másik részre, itt először újra frisky repült, mert sekélyebb vízen pecáztunk. Itt jött egy sügér (képet nem teszek fel, mert ugye még tilalom van rá), meg egy kis csukesz, így a becsülethal meglett. :)

 

 

Ezen a ponton aztán felkerült egy frenzy béka és jött a show kevéssé eredményes, de annál látványosabb része. Az első kapásnál jó fél méterre ugrott ki merőlegesen a csuka a csalival. A második is hasonló parasztvakítósra sikerült, Barna vagy 40 méterről is látta, ahogy a csux 1,5 méterről teljes testtel kiugorva vetette rá magát a csalira. Persze egyik sem akadt. Ha jól emlékszem ezek után már nem volt több kapásom, de egyáltalán nem maradt bennem hiányérzet. Akciódús peca volt, amit sokkal több hallal is zárhattam volna, de néha kell ilyen is. Barnabás közben termelte őket kifelé, sok rontott rávágás és lemaradt hal után ha minden igaz 5 csukával fejezte be a napot. Aztán a peca végén sokat röhögve végigbeszéltük a tapasztalatokat.

 

A következő alkalommal sajnos csak egyedül toltam, mert Barna nem ért rá. 2-f3 körül kezdtem a pecát és megint jó időben voltam jó helyen. Pedig szeles idő volt, gondoltam is, hogy most vagy nagyon behalazok, vagy egy koppintásom se lesz. A szél miatt a felszínizés szinte esélytelenné vált, plusz a víz is jobban folyt, meg zavarosabb is volt, így most nem trükközgettem, tvinyó, gumihal, villantó szerepelt az étlapon. A kedvenc action plastics twisteremmel kezdtem. Ez a tvinyó azért különleges, mert a testhez képest nagyobb farokrésszel rendelkezik, össze sem lehet hasonlítani egy normál twisterrel a mozgását. (kifejezetten nagyméretű tvinyói is vannak, rengeteg csukát fogtam velük. korábbi posztokban láthatók, pl. amivel a nagy dévért fogtam az is action plastics. régebben az energofish forgalmazta, de már nem lehet kapni ha jól tudom) A csukák megőrülnek érte. Itt is hamar bizonyított, szépen adta a halat, meg a kapásokat.

 

 

A zöme vékonyan akadt

 

Egészen addig, amíg beleütöttem egy nagyon jó halba, felsírt a fék, majd abban a pillanatban megkönnyebbült a cucc. Elharapta a fluorot... :/ Előtte fogtam egy jó 50+-ost, ami torokra vette a gumit, az például ki sem szőrözte.

 

 

De itt nem volt kecmec

 

 

Végül kopoltyú felől óvatosan megoldódott

 

Na ezért nem szoktam ezzel pecázni. Csak a köthető drót. Ezután vettem észre, hogy már csak egy darab van a csodatvinyóból. És persze a következő csuka le is darálta. :D Szájzárat kapott és már csak darabokban tudtam kiszedni. Tipikus. Végül a napot 15 kapással, 9 megakasztott és 5 kivett hallal zártam. Mondjuk kép csak 4-ről készült, az egyik a meredek parton köszönés nélkül távozott. Az igazi intenzív kapási időszak pedig akkor jött, mielőtt a szél még viharosabbá vált. Akkor volt egy nagyon jó órám. Ahogy szélvihar lett, még pár kapást sikerült kicsikarnom, de már nem volt az igazi. Az este előtti szélcsendben pedig teljesen leálltak. Az utolsó órám már eseménytelenül telt. A halak egyébként meglepően jól küzdöttek,  jó erőben voltak.

 

 

Gyönyörű színek

 

 

Amikor hal nélkül jött ki végül

 

 

Az utolsó aznap

 

Ahogy néztem egyébként pont fogváltási időszakban vannak a csukák, egy ismerősöm is mondta, hogy fogott olyat a Balatonon, aminek egyáltalán nem volt foga. Valószínűleg ezért is voltak a szokásosnál vékonyabbak.

Görbüljön

A bejegyzés trackback címe:

https://fishingeverywhere.blog.hu/api/trackback/id/tr113883128

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

fishingeverywhere

Két megszállott pecaőrült-pergetőhorgász. Duna,Tisza,Körös,csatornák, Balaton.

Friss topikok

süti beállítások módosítása