Útközben Dömösnél megpihenve...
 
A minap ellátogattam a Szigetközbe. Terep szemlének szántam a Kingával állandóan tervezgetett és halogatott kenu túránkkal kapcsolatban. Az ágrendszert alig ismerem, főleg amióta elkezdték ill. úgy tudom, hogy be is fejezték a "Szigetközi mentett oldali és hullámtéri víz pótló rendszer ökológiai célú továbbfejlesztését."  :)
Korábban voltam már párszor, de az leginkább az öreg Dunára és az ág rendszer betorkollási szakaszaira korlátozódott. Láttuk 2015-ben amint befejezték az alsó szakaszon a  mellék ágak végeinél lévő zárásokat és a hal lépcsőket. Ott, horgászatilag is remek lehetőségek teremtődtek ezzel, de ennek véget vetett a tiltás amit úgy tudom, hogy idéntől lépett életbe. Amit értek, de nem értem az egész éves tiltás okát. A helyi erőket kérdezve egyébként nem sokan tudták, vagy nem akarták tudni az új szabályokat.
Az érkezésem estéjén egy olyan helyen kezdtem az alsó Szigetközben ahol már jártam.  Egy kő szórás szűkíti itt a mellék ágat és a közötte felgyorsult víz, egy szélesebb kanyarban csendesedik meg. Ideális pergető pálya ránézésre is...
A vörös kövek amiket használtak a kő szórásokon a naplementében még vörösebben izzik mikor már rajta állok. A bukó alatti sodró, szélét vallatom miközben azon bánkódom, hogy milyen zavaros a víz. Ami nem is itt és most zavar, hanem másnapra tervezett csukázást ölte meg sajnos. Érdekelt volna a belső vizekben milyen a csuka helyzet. Persze csodákat nem vártam  egy nap alatt, de pár helyet végig járva azért talán kaptam volna némi halvány képet.
A merengésből egy jó ütés térített magához, de nem akadt meg sajnos. Nem sokkal utána egy jó burványal vágott rendet a kishalak között valami.  Feltettem egy kis wobblert mert a környék tele volt ivadékkal és gondoltam hátha ez jobban érdekli. Első dobás beadta, mikor megtartottam a sodrás szélén a csalit. Egy jobb balin ragadt oda az igen vékony húsú horogra. Kisebb torna mutatvány kellett hozzá, hogy az erős áramlás és a csendes részen a vízben álló bokor között elirányítsam a vehemensen védekező halat.
Első balinom...
Miután elengedtem, gondoltam átmegyek a bukó feletti oldalra, ahogy félúton jártam egy újabb rablás jelezte az előbbi helyen, hogy valaki éhes :)  Visszabotorkáltam és 2-3 dobásból meg is volt az előző baller tesója, és utána nem sokkal a bukó felett is jött egy kicsit kisebb. Soha rosszabb kezdés, gondoltam és sms-ben bosszantottam bandita barátom aki a Dunát csapatta éppen és kesergett, hogy nincs hal. De később az este folyamán persze belenyúlt egy jóba....egy túl jóba :)
A második...
Harmadik aznap este..
Közben ott hagytam a helyet és átmentem egy másik hasonló részre a közelben, de ott nem volt jele halaknak, és mivel kezdett sötétedni és az éjszakát az élőn akartam tölteni, pakoltam. Egy kövezett kanyar brutál sodrással, de jó visszaforgókkal. Régen fogtam itt pár halat, ezért bíztam az estében most is.
Hát nem ragozom, nagy betli volt...  Szemben a szlovák oldalon élt a víz rendesen. Egy zátony mögötti langóban és egy beomlott parti részen volt, hogy egymást érték a rablások. Süllő, balin egyaránt, addig az én kövezésemen síri csend. Lejjebb a folyón van egy zátony ezen az oldalon is, hát megnéztem hátha majd ott. Kisebb balinok voltak rajta éjszaka, de a nem bírtam fogni. Felszíni csalira volt pár kapás, egy meg is akadt pár pillanatra, de ennyi volt...inkább elmentem aludni mert másnapra egész napos barangolás volt a tervben és ahhoz pihenni kell.
Reggel a zátonyon frissítettem fel magam. A 18 fokos víz már igen alkalmas erre :)  Nem is értem mekkora lelki erő kell ahhoz, hogy valaki a jeges vízbe menjen...durva, le a kalappal :)
Egész nap bóklásztam és bejártam az ágrendszer főbb csapásait.

A belső ártéri rész nagyon szép. A sűrű erdőt kisebb-nagyobb mellék ágak szelik át, mind egyfajta ér hálózat.  Az öreg Duna partja viszont siralmas, a fákat kivágták a legtöbb helyen és nem is ültettek a helyére. Mindenhol a bozót és a gaz, árnyék szinte semmi, meg persze parlagfű hegyek, aminek meg is volt az eredménye...ahol lyuk van a fejemen onnan folyt is minden  :(

Másnap csak két ilyen kicsi jött...

A botot is elővettem azért párszor, de nem sok eredménnyel. Kis balinok fröcsögtek a zárások alatt, két kicsike ki is jött de komolyabb kapásom nem volt. Bár egy jobbacska balin megakadt egy pillanatra.  Átgumiztam pár gödröt is, de nem volt érdeklődő.  Estére kinéztem két szimpatikus gátat a Dunán. Egymást váltogatva horgásztam őket, de csak egy 30centi körüli kis süllő vert oda a wobblernek szürkületben. Gondoltam még a vízben lefotózom, de leakadt miközben kotorásztam a gép után....Mivel aludni nem bírtam az allergia miatt, még éjjel letudtam a hosszú utat és haza jöttem. De még visszatérek :)   Remélem barátomat is meg tudom fűzni, és akkor biztosan lesz komolyabb peca is.

A csukákat meg megkergettem inkább a csatornákon. Ez a lehűlés meghozta az étvágyukat, bár nem a tavaly ilyenkori bőségben, de sikerült párat kitermelni .......de ezt majd legközelebb :)

 

Üdv és görbüljön!!

 

Barnabás