Már írom egy ideje... Ez már jó három hete történt, csak lusta voltam. :D Ám mielőtt belekezdenék még pár mondatot szánnék 2 dunai pecára, ahol ugyan halat nem fogtam, de mindenképpen írnék róla, mert vannak tanulságai. Szóval a harcsafogás után jó egy héttel újratámadtam a helyet. Semmire semmi jó ideig. Eltelt a szürkület, már jócskán besötétedett, de a hely csak nem adta. Kicsit pihentettem a placcot, dobáltam vagy 15-20 percig egy másik részt, de persze ott is csak a nihil. Elindultam vissza, kicsit gyorsítottam, mert láttam, hogy jön egy uszály és mielőtt odaérnek a hullámok dobni akartam. Ekkor 10 múlt pár perccel. Igazából nem is voltam már ott fejben túl voltam 3 óra teljes kapástalanságon, mikor bamm! Első dobás, pár métert húztam rajta és ott volt a következő harcsa. A fárasztás (bár annak nem nevezném) sajnos nagyon rövid volt, kb. 15 mp-ig tartott. Akasztás után kicsit forgott egyhelyben,hiába fékeztem kézzel a dobot, kiugrott a sodrásba és ment mint a meszes. Aztán gondolom letört és egy pillanat alatt elvágta vmi a zsinórt. A 127 cm-est meg tudtam állítani, ezt nem. 19-es PP-vel, meg a 100gr-os MPP-vel. Aztán a következő héten ugyanez ismétlődött. :( De szinte mindenben. 2,5 óra üres dobálás után pihentettem a helyet, ahogy visszaálltam első dobásra kapás, kb. negyed 11-kor. És ez ugyanúgy megpocsékolt, mint a másik. Esélytelen voltam. Kb. 10-15 méterre lehet az a törés, amit ha elérnek, akkor vége a fárasztásnak. Ugyanott vesztettem el a nagymárnát is, meg az előző heti harcsát. Sajnos ez van. Partról ekkora halakat csak szerencsével veszel ki. :/ Talán hosszabb bot segíthetne a dolgon, magasra tartva, a kövezésen minél magasabban állva, de sajnos ezt már csak jövő évben tudom majd tesztelni, azt gondolom idén már nem fogok ott harcsába ütni. Na ennyi kitérő után ugorjunk a Körösre!

Reménykedtem egy sokhalas pecában, frontbetörés volt, délutánra ígérte az időjárásjelentés az esőt. Azt gondoltam napközben elbalinozgatok, aztán szürkületben, éjszaka süllő, balin, harcsa, ami éppen eszik. Ilyenkor többféle csalit is végigpróbálgatok, van, hogy teljesen a víztetőn találom meg őket, van, hogy kicsit mélyebben, van hogy a túlpart előtt mozognak, van, hogy mederben. Szóval sokféle csalival kell mindig készülni. Az viszont tuti, ha nem felszínen esznek, akkor a sokhalas pecának mindig lőttek.

Mikor leértem még sütött a nap és vmi hihetetlen mennyiségű ivadék hömpölygött a part előtt végig. Több méter szélességben közvetlenül a part mellett. Ahogy néztem volt benne többféle keszeg, balin, sneci. Hihetetlen, hogy Dunán, Körösön milyen jó volt az idei ívás. A kisördög azt mondatja velem, hogy a halászat beszüntetésének máris van szemmel látható eredménye. 2-3 év múlva elválik. A balinok természetesen vámolták őket rendesen. Azonban nem együtt, hanem egy-egy balin egy 15-20 méteres partszakasz előtt járőrözött és pár percenként raboltak. Jó hosszú szakaszt beláttam, így gyakorlatilag folyamatosan láttam rablásokat, de mégis nehéz volt meghorgászni és megfogni őket. Ha elindultam az egyiket becserkészni, akkor abbahagyta, vagy arrébb ment, aztán ahogy elhagytam a "territóriumot", visszaállt. :D Mindegy, majd szürkületben megőrültök úgyis, az lesz az én időm. Közben kiszúrtam egy részt, ahol nem tipikus balinrablásokat láttam, hanem csak spricceltek a kishalak. Tudjátok, amikor vmi alulról vág közéjük. Először sügérnek, vagy süllőnek gondoltam. Az első gumi ami a kezembe akadt egy berkley gumibéka volt. Gondoltam miért ne? Kettőt emeltem rajta és ott is volt egy csuka. Talán éppen méretesnek látszott. Persze lemaradt. Ezután elszórakoztunk egymással jó másfél órát, mire megfogtam. Időről időre visszamentem, mindig más csalit próbáltam, mire sikerült kivennem. Végül egy gumihalat fogott meg úgy, hogy ki is jött. Közben egyébként jött utána egy másik is, de az is lefordult a csaliról, az már szebbnek nézett ki, jó másfelesnek tippeltem.

Közben megérkezett a hidegfront. Szürkület előtt még elcsíptem egy balint, azonban pont a legjobb időszakban elkezdett esni az eső és a rablások teljesen megszűntek. Esett vagy egy órát és már majdnem teljesen sötétben miután elállt az eső jött egy méretforma süllő.  Volt egy csúnya vágás a hátán, persze ilyenkor inkább gondolnám azt, hogy egy óriási süllő fogta meg, de sajnos inkább tűnt kormoránnak... :/ A teljes sötétségben aztán újra beindultak, volt is felszínire két balinkapásom. Raboltak előttem, a túloldalt, mederben, szóval jónak tűnt az este és akkor újra elkezdett esni az eső és megint leálltak. Próbálkoztam még vagy két órát, de inkább lefeküdtem, hogy a hajnalt meg tudjam dobni. Kár volt. Totál süket víz fogadott, így másfél órás peca után abba is hagytam.

Nektek jobbakat!