Hetek óta alig horgásztam. Nekem valahogy ez a nyár közepe mindig ilyen.  Nyaralás, munka, esküvő, fesztivál, vmi mindig közbeszól, hogy a legjobb nyári időszakban ne jussak ki a partra. Most is eltelt vagy 3-4 hét és közben összesen 3-szor voltam pecázni a tegnapelőtt estivel együtt. Persze néztem Barna beszámolóit, aki folyamatosan húzta a halakat, én meg irigykedtem. Aztán mikor olvastam, hogy biztos ütős visszatéréssel készülök, akkor azért éreztem némi nyomást. :D Szóval most egy nyaralás előtti tiszai peca, egy első alkalommal történt tengeri Big Game Fishing peca és a tegnapelőtt esti dunait egyben írom meg. Lehet hosszú lesz egy kicsit, lehet a tengeri, meg a dunai megérne külön bejegyzést, de letudom így, lusta vagyok. Az, hogy mennyire lett ütős megítélés kérdése, szerintem elég jó lett... :D

 

Más dimenziók

 

A tiszaira vesztegetném a legkevesebb szót. Egyrészt olyan régen volt, hogy már nem is emlékszem a részletekre (éjszakai pecák átka), másrészt semmi extra nem történt. Fogtam pár nem túl nagy halat, tiszai átlagméretben. Egy 40 körüli süllő jött még este, aztán némi alvás után hajnalban 5 perc alatt 3 balin. Egyik kisebb volt, mint a másik, de legalább halas lett a kezem. Hazafelé újra dobtam párat a múltkori kisebb folyón is, megint lett volna egy csukám, de most csak elvitte a tvinyó farkát.

Na a tengeri peca az egy érdekes sztori. Nem úgy készültem, hogy megyek, egyáltalán nem is vonzott eddig a dolog,de láttam a parton egy hirdetést és beindult a fantáziám :D Nézegettem a hatalmas tonhalakról, marlinokról a képeket és esküszöm eddig egyáltalán nem érdekelt a pecának ez a módja, de ott rámjött a mehetnék. Be is fizettünk egy túrára, gondoltam ha soha nem próbálom ki, akkor hogyan tudnám meg, hogy jó-e vagy sem. És a meglepetés az volt, hogy kifejezetten jó! Na nem olyan, mint tornázni egy gyönyörű dunai süllővel, vagy balatoni csukával, de majdnem olyan jó. Mondjuk lehet, ha szájon vágtam volna egy izmosabb tunát, még jobb lett volna, de így is megfogott, annyira, hogy idén még egyszer szeretnék visszamenni.

Trolling

Lehet ez az én szegénységi bizonyítványom, de én egyáltalán nem voltam tisztában azzal, hogy az Adrián ekkora dögök élnek. Beszélgettem a kapitányunkkal, akinek a rekordja egy 2,8m-es 300 kilón túli kékúszójú tonhal. Pontosan nem tudták lemérni, mert a mérleg 300 kilóig mért... :D Ezenkívül kardhalakat lehet fogni, cápákat (leggyakoribb a kékcápa, elmondása szerint 1m-3,5 méterig), rájákat és persze makrélákat. Akkor maradt végleg tátva a szám, mikor azt mesélte, hogy egyszer az etetésre feljött egy jó 3,5 méter átmérőjű rája. Elképzelni is nehéz ezeket a méreteket.

Először trollingoztunk, de az elején megmondta, hogy erre most kevés az esély, szóval egy idő után át is szereltünk úszós módszerre, ami itt konkrétan egy felfújt lufit jelent. A csali jópár makréla a horgon, 15 méteres mélységben, aztán ollóval szeletelni a kisebb halakat, hogy odacsaljuk őket. Az első hal amit megláttam egy csőrös csuka volt a csónak mellett, aztán egy rája bukkant fel kb 10 méterre a csónaktól, aztán kb 100 méterre többször is ugrottak a tonhalak. Na itt már ment fel az adrenalin, bár a kapitányunk hűtötte a kedélyeket, azzal, hogy csak játszanak most, nem esznek. Aztán megjelent vagy 40-50 méterre egy nagy halraj a víztetőn, na annak már kétszer odadurrantott egy vagy kettő, de sajnos itt megállt a tudomány. Egyszer csak azt vettem észre, hogy vmi vadul rángatja a csónak alá leeresztett szerkót, gyorsan be is töröltem neki, de a nagyon erős cuccnak nem volt ellenfél a 3 kiló körüli rája. Mivel tüskés rája volt, be sem vettük a hajóba, csak kifordította a horgot a szájából. Végül ránksötétedett, így ez maradt az első tengeri halam. De hogy milyen is lehet amikor ott a raj, a kapitányunk mutatott egy youtube videót, ami áprilisban készült közvetlenül Opatija előtt. Konkrétan itt többször is fürödtünk. Mármint ezen a részen. Belinkelem nektek, mert állat! :D Erre csak annyit mondott: poppertime :D

 

 

 

A trollingozás mondjuk jobban érdekelt volna, de azt mondta erre nem ez a legmegfelelőbb időszak. Sajnos a csalikról elfelejtettem képet lőni, de nagyon komoly szerkezetek voltak. :D Egy vicces trailernek a végére kellett akasztani a csalit és a trailer végig a víz tetején verdes, fröcsköl, a mögött jön a csali. A trailer is elég viseltes volt, látszott, hogy többször is azt támadják a csali mellett-helyett. A 2,80-as tonhalról mesélte, hogy majdnem fél napig fárasztották. Az is döbbenetes adat volt, hogy a tonhal állítása szerint 80km/h-val közlekedik ha elemében van, na most ez 300+-os halnál brutál erőt jelenthet. A hajó egy Luhr 32-es, 600 lóerős kifejezetten az ilyen pecához használt hajó volt. Full gázon 150 liter dízelt eszik óránként. Mondom, hogy mások a dimenziók, mint az édesvízi pecánál. :D Állítólag a szeptember a legjobb hónap, akkor nagyon jó esély van 50+-os tonhalakra, szóval egy kört mindenképpen tennék még...

A hajó

Tüskés rája-az első tengeri halam

És végül az utolsó része a bejegyzésnek, ami nekem igazából a csúcspontja az idei évnek. A harcsák az elmúlt két évben kerültek, néha beakadt pár kisebb, de a Dunán évek óta nem találtam a rendes méretet, az alföldi folyókon meg nem volt olyan helyzet, amikor tömegesen lehetett volna fogni kisebbeket-nagyobbakat, így ott is maradt a süllőzés, balinozás mostanában.

Jött a hidegfront, meg a víz is, így nem volt kérdés, hogy tegnapelőtt kimegyek végre. Pont az áradás elejét csíptem el, a víz még nem jött fel számottevően, de már zavarosabb volt. Mikor kiértem fejletépős szél, pont szemből, olyan hullámokkal, amiket a hajók szoktak kelteni, csak ez állandóan hullámzott. Na mondom ez jó lesz így! :D Titokban arra számítottam, hogy az áradás-hidegfront kombó beindítja a nagyobb süllőket. Aztán ahogy esteledett szokás szerint csendesedett a szél és én beálltam a szokásos helyemre. Nem kellett sokat dobálnom... Szintén az egy helyben álló wobblert verte le, mint nemrég a 60-as süllő. Már a kapás pillanatában éreztem, hogy megjött a harcsa. Szerencsére előtte pár perccel letettem a finezzet és a 100 gros MPP-vel kezdtem dobálni. Ezzel meg a 19-es fonottal, azért gyorsan megállítottam. Innentől aztán nagyon érdekes fárasztás vette kezdetét. Nagyon erős sodráson akasztottam, és gyakorlatilag egy helyben álltunk vagy 10 percig. Nem mertem nagyon erőltetni, mert a dunai tapasztalataim alapján szinte 100%-ig biztos voltam benne, hogy fejbe akadt és a súly meg a sodrás miatt féltem, hogy kiszakítom a horgokat. A végén aztán kiderült, hogy igazam lett... A langóba sem akartam átfordítani, mert ott meg attól féltem, hogy ha letör a kövek megint elintézik nekem a fárasztást. Így pár méteres zsinóron ment a huzavona, néha elkért egy keveset, mikor próbáltam emelni, azt gyorsan visszaszedtem. De éreztem, hogy végre ez már jobb lesz. Mármint nekem. :) Aztán mikor először láttam meg a farokúszót több mint egy méterre onnan, ahol a zsinór áttörte a vizet, akkor már kezdtem izgulni... :D Horgászott ott még egy srác, őt odahívtam, hogy ugyan csináljon már pár képet, ha elmegy, legalább legyen pár emlék.mikor már anélkül meg tudtam emelni, hogy kitört volna, átfordítottam a langóba. Innen is szeretett volna visszamenni a sodrásba, egyszer sikerült is neki, de másodszorra már nem. Itt lazítottam a féken, mert láttam, hogy tényleg fejbe akadt az utolsó horog fogja csak és nem akartam kiszakítani. Az első paskolásra még elment tessék-lássék, de utána egyből ráfogtam az alsó állkapcsára és kivettem. Gyönyörű volt! :)

Mérés után aztán kiderült, hogy egy centivel elmarad az eddigi legnagyobbamtól. De rohadtul nem érdekelt. :D Ja 127 cm volt. Az első két horog kiszakadt a fejéből, az elsőt el is törte, a másodikat deformálta. Gyári horgok voltak, most legalább rá vagyok kényszerítve, hogy lecseréljem őket. A  harmadik tartotta még, de szerintem ha jobban izmozok vele a sodrásban, akkor az is kiszakadt volna a picsába. De hála az égnek nem volt ha... Gyors mérés, pár fénykép és már úszott is! Viszlát haver! Bearanyoztad a napomat. Peca már nem sok volt utána, bár a süllők mutatták magukat, tessék-lássék dobáltam, 10 után pakoltam is.

Most nyugodt szívvel írom, hogy hasonló jókat! :D