Ha olvassa vki az irományaimat, akkor tudja, hogy ebben a bejegyzésben lesz egy harcsa. Mondjuk nem teszem ki az ablakba, de legalább megtört a jég idén, még ha nagyon nehezen is... Minden évben a fiammal elmegyünk pár napra csak mi ketten. Apa-fia túra. Már 9 éves, nem árt, ha természetben van, megszokja a csónakot, meg úgy általában lát és átél olyan dolgokat, amiket én még gyerekkoromban átéltem, de a mai gyerekek közül már nagyon kevesen. Ilyenkor reggeltől estig övé minden idő, strandolunk, focizunk, főzünk, szalonnát sütünk, stb., aztán éjszaka eljön apa ideje!!! :D 8-kor bepakolunk a csónakba, (neki hálózsák, kispárna is), aztán hajrá. Éjszakai balinozás-harcsázás van ilyenkor műsoron. Ő legkésőbb tízkor mindig elájult :D,  sosem tudta kivárni az első halat... Úgy alszik a csónakban, hogy volt amikor 6 harcsát és 7 balint fogtam és végigaludta... :D Aztán 3-kor kikötünk, felviszem a házba (fel sem ébred!) és alszik reggelig. Aztán reggel megkérdezi:na? hány halat fogtunk? :D Valahogy eddig kifogtuk a jó időt mindig, szóval ez a menetrend tartható volt. Eddig a Körösre jártunk, most változtattam és idén a Tiszára szerveztem. Sosem horgásztam még ezen a szakaszon, de régóta szerettem volna. Hétfőtől ma reggelig ott voltunk. Abból két napig folyamatosan esett az eső és 13 fok volt. Mindennap fogtunk halat, de csak 1-2 órákat pecáztunk és csak az első este működött a szokásos forgatókönyv, utána esélytelen volt. Nem kockáztattam, hogy Ádi esetleg beteg legyen, így ha elállt egy-két órára kimentünk csorogni, egyébként meg Ökocentrum, Hellóhal, társasozás, meg mesenézés. Aztán tegnap estére elállt az eső és a Tisza megmutatta, miről is maradtam le az előző napokban... A 2x fél óra parádé kicsit feldobott, mert nem bírom a haltalanságot... :D

Ahogy megérkeztünk kipakolás után egy gyors csorgás emelgetéssel, közben néha ütöttem a vizet. Gondoltam egy merészet és előkaptam egy extra nagy tvinyót, amivel csukázni szoktam pár helyen (tényleg csak néhány vízen működik, ott viszont még a 2 kilósok is torokra veszik...) és abból az egyiket tettem fel. Talán egy kilométert csorogtunk, amikor határozott kapás, 3 mp-ig fogja, aztán elengedi. Én barom, nem patkoltam meg... Na mind1, majd lesz másik (gondoltam ekkor). Utána elugrottunk Tiszafüredre a HelloHal-ba, ettünk egy jót.

 

Este kihajóztunk és a szürkületben fogtam két kölyökbalint. Ilyenkor mindig akasztás után Ádi átveszi, ő fárasztja, hadd gyakoroljon. Jó előjelek, de az estét elszúrtam. Annyira szeretek felszínizni, hogy azt dobáltam végig, volt is 3 kapásom, amiből egy megakadt, majd mielőtt kivehettem volna lefordult a balin a horogról, de ez nagyon vékony volt. Csorogtunk is, meg néha besúlyoztam a jobb helyekre, de ennyi. 1-ig nyomtuk, aztán irány a szállás. Váltani tudni kell, de mindig volt egy-egy kapás, túlságosan erőltettem és ez most nem volt nyerő. Na majd a következő este. Aztán csütörtökig nem lett következő este, meg strandolás se, meg úgy általában szabadtéri aktivitás. Esett folyamatosan. Az esőmentes 1-2 órákban kirajzottunk, fogtunk még az egyik nap egy balint, csorgásban megint volt egy kapásunk, de ez sem akadt, meg besúlyozva gumihalra egy süllő odanyúlt a gumihalnak, de csak lecsippentette a farkát. A  következőn meg fogtunk egy nyomoronc balint (ezt is vagy kormorán, vagy háló nyomoríthatta meg. ugyanúgy nézett ki, mint a dunai süllőm), meg a vendéglátónktól kapott 20 dekás keszeggel egy jó kettes csukát. Gondoltam majd Ádit leköti az úszós bot, nem sok esélyt láttam rá, hogy a tenyeresnél nagyobb keszeggel fogunk vmit, erre 20 perc után megvolt a hal. Nagy volt az öröm, Ádi odáig volt, mekkora halat fogott. A kétkilós csuka, meg seggig nyelte azt a nagy keszeget, pedig nem nyelettük sokáig, benne volt már a horog a gyomrában, csak a keszeg farka lógott ki. Vki már korábban megakasztotta, mert szét volt szaggatva a szája, ráadásul vérzett nagyon, ezért bilincsre fűztük, mire kiértünk vele, el is pusztult. Azon nyomban csináltam is belőle egy jó kis haltepertőt a vendéglátóinknak, kb. 5 perc alatt fogyott el. Persze nem fotóztam le :/

És így fordultunk rá az utolsó napra. Reggel még esett az eső, aztán délutánra elállt, de maradt a 14 fok. Ádit nem akartam kivinni a hidegbe, ő maradt a szálláson a vendéglátóinkkal, így engedélyeztem magamnak másfél óra pecát. Fél nyolckor indultam, kilenckor már kikötöttem. És közben fogtam egy kettes harcsát dropshottal, akasztottam egy balint, ami lefordult és volt 6 süllő kapásom, abból 4 akasztás és 3 ki is jött. Ok, egy kis gyógyír az elmúlt 3 napra. És már tudtam mi lesz a hajnali program... :D

 

3-kor indultam, ötkor jöttem, 8 kapás, 5 megakasztott és megint 3 kivett süllő. Meg közben haverkodtam egy hóddal... Na most gondoljátok el egy megszállottnak, mint én milyen ezek után reggel összecuccolni... :D

 

A titok megint abban volt, hogy arra kell horgászni, amit lehet fogni. A harcsa nem mozgott, rajtam kívül többen próbálták, nappal emelgetve, este csorogva, bekötve, senki sem fogott. Valszeg ez a hidegfront betett nekik. A balinok is nagyon visszafogottan nyomták, ellenben a süllők formában voltak... Év elején írtam, hogy idén többet akarok süllőzni, eddig bejött.

 

Hasonló jókat!