A fiatalságom legszebb nyarait jelenti, Nereus, Almádi, Füred, Csopak, Méjvíz, Gombák, na meg a csukák. Úgy alakult, hogy szombaton kellett vmi elfoglaltságot találnom, gondolom mindenki rájött, mi lett. Irány a Balaton. Az idei első balatoni peca és csukázni fogok! Csakazértis!!! Hidegfront ide, hidegfront oda, szél ide, szél oda. :D a szokásos egynapos, azaz, ha úgy alakul másnap reggelig maradok. 2-kor kelés, (igen, nem vagyok normális) és negyed ötkor már padlógázzal kifelé a kikötőből...

 

Szóval a víz iszonyú zavaros volt. Irány a tuti helyekre, ahol talán még van egy-két tiszta folt. Ahogy közeledem, hallom és látom, h szórványos küszívás van még a nádban, de annyira gyér, h egy ragadozó sem állt ki rá. Dobok-dobok, de semmi. A front és a zavaros víz együtt úgy tűnik elintézte a pecát. Egy-kéthalas horgászat lesz max... Ok, akkor másképp! Sokszor elég nekik, ha a megfelelő mélységben vezeted a csalit a leglassabb tempóban amiben még ott tudod tartani, de ez nem az a nap. Ilyenkor kétféle csalivezetést szoktam variálni. Ahol lehet, ott hagyom esni a kanalat majdnem a fenékig, majd belerántok (sekélyebb vizeknél akár a felszínig), és utána megint hagyom esni, de ezt itt most nem tudom használni, mert a hínár össze-vissza nőtt fel, így a másikat veszem elő. Spicc le a vízig és tulajdonképpen jerkelek a kanállal a megfelelő mélységben, nagyon gyors tempóban, nagyon agresszíven. Így a kanál is intenzív vibrációt ad le, meg az alkarom is bedurran, mint Popeye-nek :D. Na négyet dobok, amikor a zavaros vízben egyszer csak feltűnik egy formás csuka és kb. Méteres zászlón veri le a kanalat. Jááj de utálom az ilyet... De tényleg. ezek nagy része általában vagy rosszul akad és azért megy el, vagy a rövid zsinór miatt elkezd ugrálni és azért. Na itt az első eset történt, iszonyat vékonyan akadt, mire kitombolta magát és nyúltam felé ki is szakadt :( mivel sejtettem, h kevés halam lesz, így sajnáltam nagyon, h nem jött ki egy fotó erejéig, mégis csak úgy az igazi a beszámoló, ha halat is fogok :D

Ezenkívül, még egy 30 cmes keménylegény nyúlt oda a kanálnak, de az meg sem akadt. A feltámadó szél pedig az utolsó tisztább foltokat is elintézte. Nem volt érdemes maradni. Ha váltani kell, akkor váltani kell. 10 körül kicuccoltam és irány a déli part. A dilemma arról szólt, h menjek majdnem tutira és kövesezzek, vagy hajkurásszam a csukákat tovább. Utóbbi mellett döntöttem. Jobban szeretem a darabosabb halakat. Megérkeztem és elmormoltam egy-két csúnyább szót, ugyanis majdnem kristálytiszta volt a víz. Északi szélnél :D na mind1! Itt szintén ugyanazzal a csalivezetéssel 5 perc után kapás. Rendesen odaver én meg ütök egy akkora luftot, h majdnem hanyattesem :D hiába próbálom ott tartani a kanalat,nem kell neki többet. A csali festésében egy kétcentis csík mutatja, hol fogta meg. Gyorsan újat dobok, itt a Balatonon ha egy eszik, akkor eszik az összes. És igen! Kettő dobás, mikor elvesztem a kontaktust, megtolta! Utánatekerek és már be sem kell vágni. Először nem tűnik komolynak, aztán rázendít a fék és megcélozza a nádast. Onnan kifordítom, aztán rájövök, H nem fogom tudni kivenni. Előttem van másfél méter hínár, meg egy méter szintkülönbség. Cipő, zokni le, bele a vízbe. Persze a nadrág szára vizes lett, de kit érdekel. Közben már látom, nagyobbnak hittem, úgy emberkedett. Jó kettes. Persze még beugrik a hínárba, összeszedi a zöldséget, de ő már az enyém.

Visszateszem, megnyugszom, nincs két betli egymásután :D rám is tör a fáradtság, meg már halat is fogtam, megérdemlek egy kávét. Kis chill, aztán újra felkapom a botot. Viszonylag gyorsan kicsapom a másodikat. 5/2 Esküszöm mióta írom a blogot rosszabb arányban fogom meg a halakat :D

Ez kisebb, mint az előző, de gyönyörűen megette az eső kanalat. Ezt is visszateszem, aztán jönnek a rendőrök ellenőrizni. Helyes-helyes! Mivel a használható részeket már leszórtam, ezért engedélyezek magamnak egy kis fürdést, meg beülök kajálni. Aztán megjön a vihar... :/

Na most hogyan tovább? Tarajos hullámok vannak. Ahogy megjött a nagy szél csukák balra el. Egyre zavarosabb a víz, egyre nagyobbak a hullámok. Windguru szerint holnap délig még nagyobb szél jön... Maradni akarok reggelig, de nem tudom érdemes-e? Kishalat egyáltalán nem látni... Jó lenne este süllőzni, balinozni, de olyan, mintha tengerparton lennék. :D

Aztán megjött a naplemente és ez a csér lett az egyik főszereplő:

 

De ezt majd holnap megírom. Most alvás, rágyúrok a hajnalra... :D