Új helyek felé indultam megint, gondoltam ha lúd legyen kövér... :D Az elmúlt két évben hanyagoltam a dunai helykeresést, mert ha volt egy kis időm, akkor mentem a Körösre, vagy a Balatonra, így van pótolnivalóm. Van csónak Hároson, de nagyon rapszodikus, rengetegen horgásszák, minden helyet egy nap legalább hárman leszórnak. Minden idényben lejön pár szebb süllő az öböl környékéről, de szezonban van olyan forgalmas, mint az egyes út. Ugyan van egy gumicsónakom is, de azt meg nem a párórás pecákra találták ki... Szóval számomra új placc volt terítéken tegnap partról, közel ahhoz a helyhez, ahol a múlt héten fogtam a halakat. Gondoltam ha nem jönnek be az új helyek, akkor átmegyek oda.

Útközben még megálltam pár helyen és mindenhol találtam döglött busákat. Nem tudom mi van velük, de volt olyan rész, ahol messziről lehetett érezni a szagot, 5-6 busa is a parton volt. De egymástól 20 km-re lévő helyeken is találtam tegnap. Emellett még nagyobb dévéreket is láttam, remélem ezek csak az ívásba fáradtak bele...

Szóval kiértem és a hely nagyon ígéretesnek tűnt. Csak az a fránya nyárfapihe... A peca elején még elviselhető volt, azonban sötétedésre annyira összeállt, hogy ott kellett hagynom, mert horgászhatatlan lett. Na de addig! Kicsaptam egy pofás 50 centi körüli balint, meg volt még egy kapásom. Pedig szokás szerint egyáltalán nem mutatták magukat. A megfogott hal kapása nagyon látványos volt, mert a spiccgyűrűn összeállt szösz miatt belassítottam a csalit és akkor jött föl érte. Láttam a kapást, ez mindig szaporább pulzust eredményez. A másikat csak szimplán elbasztam, nem voltam ott fejben :D

Menetközben kiéltem amatőr természetfotós hajlamaimat is... :D Van aki örül a gébnek.

Mondhatni, hogy a rossz végére került

Mivel útközben megnéztem még 4-5 helyszínt, így megvolt hova megyek tovább. Itt jó gyors víz volt, láttam benne a balint. Leértem, fölfelé 10 méterre egy bokor dobta meg a sodrást. Tipikus balinspot. Hogy mennyire az, azt bizonyítja, hogy elsőre agyon is verte a csalit ez a kicsit kisebb, de formásabb balin:

Úgy tűnik, ahogy melegszik a víz megint össze lehet majd kaparni 3-4 balint még az esti süllős etap előtt. A csalit direkt nem mutatom, hadd maradjon nekem is pár titkom... :D A Dunán, Balatonon egyébként mindent visz. A Körösön meg a Tiszán ellenben nem eszik annyira. Az alföldi halaknak más az ízlésük. A sötétedéssel otthagytam a helyet, mert nem láttam benne a süllőt, de később bebizonyosodott, hogy kár volt. Az utolsó hely töksüket volt, így f 11 körül visszajöttem ide. Na itt ment a műsor, de lekéstem róla... 11 körül elvágták, addig azonban a balinok osztották a jó népet rendesen egy 100 méteres szakaszon. De nem találtam meg a megfelelő csalit a gyors vízre, így csak egy rávágásig jutottam. Az a csali, amivel nappal fogom őket éjszaka egyáltalán nem adja a halat, csak azért nem azzal horgásztam. Challenge accepted!!! :D Mindig felvillanyoz, ha egy új helyzetet kell megoldani, szóval ide még menni fogok, mert irgalmatlan nagy balinok túrták a vizet. És addig nem nyugszom, míg ki nem találom mit tudok megetetni velük...