na szóval! Végre kijutottam. Annyira alacsony a vízállás, hogy a kijutással voltak problémáim. Már ekkor eszembe jutott, hogy mi van, ha az este tovább apad, de rájöttem, hogy ez JövőBandita problémája, nem az enyém, ő majd foglalkozik vele, ha kell. :D Irány a már régen jól bejáratott helyek. Eredetileg 3 helyet akartam meghorgászni, de az extra alacsony vízállásnak köszönhetően láttam útközben még egyet. Belehúztam, mert már 7 óra volt és akartam egy jót balinozni még sötétedés előtt. Csak a balinoknak elfelejtettem szólni...

Ha nem fogtam volna halat, akkor tuti a chemtrail miatt lett volna :D de fogtam és egyébként normális is vagyok. Néha...

 

Megérkeztem a legtávolabbi pontig, ahonnan terveztem visszafelé a pecát, de se kishal, se balin. Egy darab sem. Egy rablás sem. Most azt írnám, hogy na nemiszerv!, de megígértem Ádinak hétvégén, hogy nem káromkodom, így inkább azt írom, hogy csípje meg a kánya. :) Így telt el vagy két óra, mire teljesen besötétedett. Közben sokszor kértem áldást a hajótulajdonosokra, akik fullgázzal mennek el melletted 10 méterre, csak nehogy jó legyen neked is... Leszállt az éj és felkelt a hold. És az, hogy felkelt az nem azt jelenti, hogy feljött és csak úgy világítgat, hanem a fejlámpát vissza is rakhattam a helyére mert az este már nem volt rá szükség. Sejtettem, hogy előbb-utóbb előkerülnek a kishalak is és ez egybe esett a holdkeltével. Na így mindjárt más... Közben-mivel egyikünk sem használta a csónakot vagy 3 hónapja- elkezdem kimerni a vizet, mert a csónak teljesen kiszáradt a parton és engedi a vizet itt-ott. Kb. Egy méterre álltam meg a kövezéstől és szép csendben öntöm ki a vizet, h ne zavarjam el a halat. És egyszer csak púposodik a víz a kezem felé és kb. Fél méterre a kezemtől feljön egy hód. :D nem tudom melyikünk lepődik meg jobban, mindenesetre az ő reakcióideje jobb. :D be is terít vízzel rendesen és el is felejtem mit ígértem Ádinak a hétvégén... Aztán jöttek a kirándulóhajók 11-ig folyamatosan. Amikor volt 2 perc nyugalom, akkor mintha már süllő is lett volna a pályán. Aztán a hajók végre abbahagyták. De semmi. És akkor egyszer csak gondoltam egyet. Előttem hármas víz, nem hiszem el, hogy nincs itt süllő, csak nem keresem elég mélyen. Egy fehér relax tvinyó fel és semmi emelgetés, csak bedobom, hagyom esni két mp-ig, aztán nagyon lassan elindítom és Bumm! He-he! Elsőre! Ezt szeretem a legjobban, mikor csak sikerül eltalálni mi kell nekik... Rendes szájpadlásos akadás, 40egynéhány centis, ma te hazajössz velem. Mivel a képeken mindig kicsinek néznek ki (de tényleg, ez az átka az egyedüli pecának) otthon biztos ami biztos lemértem 42 cm volt.

 

Itt még próbálkozom egy darabig, aztán éjfél körül megunom. Lassan fordulok rá az újonnan kiszemelt helyre, elsőre sikerül egy tökéletes beállást csinálnom. Vmi baj lehet velem, ritkán sikerül elsőre. :D Talán 4-5 perc múlva megnyugszik a víz és gyorsan kicsapom az előző testvérét egy 8 cm-es felszíni wobblerrel. Na! Azt hittem egyhalas peca lesz. Gyorsan vissza, dobok tovább. 2 perc és takk! Mi ez? Kisbalin? Domolykó! én valahogy nem tudok normális domit fogni a Dunán, mindig ez a 20-25 cm-es méret jön. De persze örülök neki nagyon. Aztán pár perc múlva még egy süllő. Kicsit vékonyka, de ez már talán 45cm is megvan. Aztán vagy negyedóráig semmi, irány a következő hely. Itt 20 perc alatt nincs értékelhető történés, irány az utolsó!

Megint elsőre sikerül a beállás, tényleg zavar van az erőben. Kicsit hagyom, hogy megnyugodjon a víz, majd elkezdek dobálni. 5 perc után jön az első. Érzem, ez már kicsit jobb, mint az előzőek. És tényleg olyan 1,8 kg-2kg körüli. :) Olyan furán akadt neki, ilyet talán még nem is láttam. Kicsit vérzik, mert alulról akadt kopoltyúfedőbe, de nagyon óvatosan kiakasztom a horgot, nem sérült a kopoltyúja, meg el is állt közben a vérzés, így ő is megy vissza. Következő dobás és egyből kapás. Ilyen nincs! :) Pazar este. Az előző ikertestvére. Látom vékonyan akadt, de már majdnem megvan, mikor lefordult. Nem baj. Ha lenne szákom, meglett volna, de úgy vagyok vele, hogy ennyi esély kell a halaknak. Vagy 15 percig semmi, így megint a fehér tvinyóhoz nyúlok és megint elsőre veri le nagyon aggresszív kapással. Ma valahogy minden működik. Hoppá-hoppá! Ez már jobb! Szépen dolgozik a bot és lent is marad végig. Kb 10 méterre kapott és már a csónak alatt van, de nem tudom felhúzni, még csak a körvonalait sem látom -pedig tiszta a víz- amikor kiakad. Más estén biztos ideges lettem volna, de most gyorsan elkönyvelem, hogy ennek annyi. Kicsit pihenek, de aztán sokáig semmi. Hajnaltájban aztán jön még wobblerre egy szabvány 42-43-as és ezt bemondásra kell elhinnetek, mert közben kikapcsoltam a telómat, hogy ne merüljön le. Kivettem a halat, kiakasztottam a horgot, de nem raktam le a csónakba, hanem kitartottam a csónakból, ha elkezd ugrálni, akkor ne a csónakba essen. Mire bebootolt a telóm, már éppen a kódomat ütöttem, mikor csapott egyet és ment vissza a vízbe. Mindegy! :)

7-ből 5. Gyönyörű este volt, évek óta nem fogtam ennyi süllőt egy pecából a Dunán. Ugyan nem a gigászok jöttek, de azért volt benne jobb is. Ilyen estékből kellene sokkal több. Mondjuk ahhoz többet is kellene pecázni. :D

És persze JövőBanditának csak volt problémája visszafelé, olyan szépen ült fel a csónak az iszapra, hogy majdnem hangosan felröhögtem. Végiggondoltam, hogy lehet a következő kisebb áradásig itt kell ülnöm. :) De aztán evezővel kis küzdelem után megoldottam.

Hasonló jókat! ;)