fishingeverywhere

Fish come in three sizes: small, medium and the one that got away

Balaton...

 

Minden évben várom a szeptember-októberi időszakot, azon belül is a balatoni csukázásokat. Hol több, hol kevesebb időm jut rá, de ha többet nem is, egy napot mindig szakítok rá.Több mint 20 éve horgásztam először a Balcsin és azóta nem tudok elszakadni tőle. Idén egy 3 napos túrával kezdtem, amit hirtelen felindulásból kiegészítettem még egy rövid kétórás dobálással előző este és milyen jól tettem...

 

 

 

 

Első nap:

 

Barnát is agitáltam, kinéztük az időpontot. Én 3 napra akartam menni hétfőtől-szerdáig, de aztán úgy alakult, hogy vasárnap este lett volna kb két órám dobálni, ha elindulok. Nem volt kérdés... :D Egyrészt ha kell egész este fent tudok maradni és pecázni reggelig, de hajnalban meg nem tudok felkelni, másrészt meg azt gondoltam, hogy kicsit tesztelem a vizet, mire számíthatunk a következő pár napban. Előző napokban még erős szél fújt, így zavaros vízre számítottam, azonban ahogy vízre tettem a bellyt, láttam hogy csapvíz tiszta az egész rész. Meggyőződésem, hogy tiszta vízben sokkal jobb eredménnyel indulhatunk a csukák ellen, ezért feldobott a dolog, bár nem egészen értettem. Kellett vagy fél óra, mire akklimatizálódtam, de aztán szépen beindult a dolog. Egymás után kaptam a rávágásokat, már nem is emlékszem, de talán egy, vagy kettő nem lett meg. Szépen ettek, csak húzottra, nem kellett trükközni nekik. Ették a gumit és a kanalat is. A lényeg: az első volt a legkisebb, méretkörüli, aztán szépen elkezdtünk lépegetni felfelé. Egy 50+-os, egy 60+-os, aztán megint egy 50+-os és a legvégére jött az igazi meglepetés. Már nagyon közel a bellyhez kaptam egy ütést, amiben szépen benne is maradt a cucc. Éreztem, hogy jó, de nem csinált nagy ramazurit, míg fel nem húztam. Aztán nekiindult, de gyorsan dűlőre vittem, mert láttam, hogy eléggé szájszélbe akadt a kanál. Most már bent tartom a szákot a bellyben, elsőre sikerült behúznom. Hát! Alig fért bele... :D Gyönyörű csuka volt. A bellyvel csak az a gond, hogy ekkora halat lehetetlen lemérni belőle, és a karom is rövid volt ahhoz, hogy be tudjam fényképezni rendesen, így sajnos csak pár rossz minőségű képet tudtam csinálni. Becslésre egyébként talán teljes hosszra megvolt a meterhecht, olyan 7 kiló körülre tippeltem. Gyorsan vissza is eresztettem, nem akartam sokáig sokkolni. Hibátlan kezdet volt.

 

A nap mérlege: 5 csuka

 

 

 

 

 

Második nap:

 

Korán keltem, 5-kor -még sötétben- vízen voltam. Szerettem volna messzebb lévő részeket pecázni, ahhoz pedig idő kell, míg a bellyvel odáig elvergődöm és arra is kiváncsi voltam, hogy látok-e esetleg süllő vagy balinmozgást, amit meg tudok horgászni. Se süllő, se balin nem mutatta magát, így szépen megvártam a hajnalt. Nagy reményeket fűztem a naphoz az előző délutáni peca után és ahhoz képest csalódás volt. Egy kicsi, két átlagos csuka jött ki, meg egy sügér. Ezenkívül még vagy 5 akció (rávágás, kikövetés, lemaradás) Igazából visszagondolva 3 vagy 4 évvel ezelőtt volt egy pecám, mikor szinte csak nagyot fogtam (55+ mind, volt benne egy 4-es, meg egy 5,5-es is) és az azt követő napon ugyanez történt. Evett a hal és szinte csak átlagos méretűeket fogtunk (mondjuk abból 20 fölött és mintegy véletlenül egy 4-es becsúszott). 9 körül kijöttem, kajáltam, pihentem, aztán pár óra múlva vissza. Sügér rengeteg volt, de nem horgásztam direkt rájuk, tudtam, ha jobb jön, azt úgyis megfogom ezzel is. Az 1 órás kajaidőben egy szép 60 körüli csuka beköszönt. Estig végül 3 csuka jött ki, meg 3 sügér. Egyre vékonyabb volt a dolog. Sütött a nap, kristálytiszta volt a víz, szóval nagy reményeket nem fűztem ehhez a délutáni etaphoz. Sok kikövetésem, ütésem volt, egyre jobban kellett nekik trükközni, hogy megegyék a cuccokat, szóval nem volt egyszerű. Balinrablást még mutatóban sem láttam.

 

A nap mérlege: 6 csuka, 4 sügér

 

 

 

Harmadik nap:

 

Egyre nehezebben keltem... :D Már nem erőltettem a korai kelést, hanem az előző nap feljegyzett első kapás időpontjához optimalizáltam az ébresztőt. Menetrendszerűen jöttek is a kapások, de fogni alig tudtam. A reggeli 2 órás pecát 2 kisebb csukával és egy sügérrel zártam. Megint volt akció dögivel, de nem ettek. És persze egyre többet kellett trükközni és egyre rövidebb volt az időszak, amikor egyáltalán aktivizálták magukat. És ráadásul délután jön Barna, aki nem a legjobb időszakban érkezik először a Balatonra. Persze nem kételkedtem benne, hogy megfogja a maga halait, de szerettem volna ha az igazi nagyhalas arcát mutatná neki. A realitás persze nem ez volt. 9 körül kipattantam és átmentem egy másik helyre,amiben láttam fantáziát, meg régóta meg akartam pecázni, de még nem volt rá alkalmam. Kerestem a helyet, ahol vízre tehetjük az úszó alkalmatosságokat. Találtam is, viszont a víz jóval zavarosabb volt, néhol nem volt több 50 centinél az áttetszőssége, így azt javasoltam Barnának maradjunk az eredeti helyszínen, mert itt is biztos fogtunk volna, de jóval több szenvedéssel. Amíg vártam, addig az egyik kikötőben dobtam párat, volt is egy csukám, de nem akadt rendesen. Ebéd, aztán 1-re megérkezett és újra vízre tettem magam. Azt, hogy végül Barnának hogy sikerült az első peca a Balatonnál itt olvashatjátok. Nekem két sügeret és 3 csukát adott a Balaton, abból az utolsó volt jobbacska. A forgatókönyv ua volt: nehezen kicsikart akciók, kevés ténylegesen megfogott hal. Estére totálisan elfáradtam, azért csak két napja vízen voltam, több kilométernyi tempózással a lábamban. Már fontolgattam, hogy feladom az utolsó napot, de aztán kitartottam. Kár volt... :D

 

A nap mérlege: 5 csuka, 3 sügér

 

 

 

 

Negyedik nap:

 

Reggel megint percre pontosan megérkeztek a csukák. Kapásom volt több, de egy sem akadt, aztán nagy nehezen kibányásztam egy csukát meg egy sügeret. És ennyi. Mikor kimentünk éreztem, hogy nem tudok már délután újra visszaülni, elfáradtam. Ezért elköszöntem Barnától és átmentem egy kikötőbe. Itt aztán totális érdektelenségbe fulladt a peca. Talán négy rávágásom volt délután, egy sem akadt...

 

A nap mérlege: 1 csuka, 1 sügér

 

 

 

 

Nagyon rég nem tudtam így egyfolytában napokig pecázni, pedig így tud az ember következtetéseket levonni és összehasonlítani. Valószínűleg ha a vasárnapot végig tudtam volna dobálni, akkor sokkal többet és nagyobbakat fogtam volna, így csak egy kis ízelítőt kaptam. Ahogy érkezett a melegfront úgy lettek egyre passzívabbak és a napi 3 időponton kívül nem lehetett őket kimozdítani a rejtekükből és akkor is csak nagyon óvatosan ettek. Viszont ezzel ellentétesen ahogy egyre inkább nem mozogtak a csukák, úgy indultak be a balinok. Az utolsó nap a kikötőben már 4+-os balint is láttam mozogni és egész nap ettek. De már nem volt energiám vízretenni még egyszer a bellyt. Az utolsó napot kivéve azért összességében szórakoztató, tanulságos pecák voltak.

 

 

Hasonló jókat!

A bejegyzés trackback címe:

https://fishingeverywhere.blog.hu/api/trackback/id/tr413883540

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

fishingeverywhere

Két megszállott pecaőrült-pergetőhorgász. Duna,Tisza,Körös,csatornák, Balaton.

Friss topikok

süti beállítások módosítása